Hei Hei..
nokon som veit om det går and og lage det til sliks som det var på dei "eldre Rs'ane" at man kan kjøre kunn med parklyset på?
vurdera og sette in exon "parklys pere" og då hadde det vore litt tøft og kune kjøre kun med parklyset tent...
på dei eldre er det der tillaga slik at man kan slå av lyset, og då koplar parklyset auto in, eller kor det verkar? hadde eg kansje kunne klart og laga det samme berre at eg tar ein straum stjelar på "hovud lysa" og lar parklyset stå igjenn og lyse?
Kjøre med parklys på 04- og nyare modellar
- Skaarud
- Pensjonert admin/mod
- Sted: Hadeland, Oppland
- Kontakt:
Re: kjøre med parklys på 05 og nyare modellar
Klart du får det til! Hvis du napper ut den blå ledningen fra hovedlyset lyser bare parken. Enten kan du drite i og lage bryter og heller bare røske ut den ledningen, eller så kan du jo få til noe. Få tak i en slik bryter fra en av de gamle modellene og koble det likt som det er på de!
Hadde tenkt til å gjøre det samme selv.
Hadde tenkt til å gjøre det samme selv.
Skal man bli god, må man ville bli god!
-
Lartreig
Re: Kjøre med parklys på 99- og nyare modellar
Emne tittelen er vel ganske feil i og med at man har sånn bryter T.O.M 03 modellen eller?
- Christian
- Gold
- MC: 2004 Aprilia RS125
- Sted: Florø
- Kontakt:
Re: Kjøre med parklys på 04- og nyare modellar
Stemmer. Jeg tenkte at når 99 modellen kom med nytt utseende.
2004 Aprilia RS 125 Free Power
Jeg vil bare gjøre oppmerksom på at de fleste ulykker med mc i tettbygd strøk skjer fordi en bilfører kjører ut på en vikepliktsvei uten å se motorsykkelen som kommer (kanskje i stor fart). Siden vi som kjører mc er såpass utsatt hvis det skulle skje noe så vil jeg absolutt annbefale å kjøre med fult lys hele tiden. Jeg vet om mange som kjører med langlys midt på dagen fordi de føler at de ikke er synlige nok i trafikken. At du vil modifisere lysbryteren slik at du har muligheten til å sette på kun parklys er en ærlig sak, men å kjøre med kun parklys kan lett bli det siste du gjør.
- Motorduden
- Gold
- Sted: Larvik
Pappa anbefalte meg å kjøre på fulltlys på dagtid også, så det har jeg pleid å gjort.
Men hvordan er det med xenon-lys? Disse er da ganske lette å få øye på?
Men hvordan er det med xenon-lys? Disse er da ganske lette å få øye på?
Husaberg FS650!
Toita Celica GT4
Sierræva 92'
X: Aprilia RS125 Rossi Replica 1999'
X: Aixam Mega 400ccm mopedbil 2000'
X: Yamaha Aerox 2002'
X: FP Aprilia RS125 2000'
Toita Celica GT4
Sierræva 92'
X: Aprilia RS125 Rossi Replica 1999'
X: Aixam Mega 400ccm mopedbil 2000'
X: Yamaha Aerox 2002'
X: FP Aprilia RS125 2000'
ja, men har kansje tenkt og lage angel eyes inne i og då hadde det vore fint med ein brytar frå eldre modellar, slik at eg kan ha "kun eangel eyes" på.
Sist redigert av Motorduden den 19 jan 2008, 19:54, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Fjernet quoten. Les reglene.
Begrunnelse: Fjernet quoten. Les reglene.
Man skal ikke qoute posten over bare så det er sagt Ole R!
Men xenon lyser kraftigere dermed synest det bedere!.. Er faktisk ikke så dyrt ca.2000 kr hvis du kjøper sammen med en til (siden det selges i par) eller så er den noen butikker som "splitter" parene med tanke på mc.
Ergo, xenon synest bedre og gir bedre lys! men er det vert 2000kr som du ALDRI får igjen når du selger sykkelen??
Men xenon lyser kraftigere dermed synest det bedere!.. Er faktisk ikke så dyrt ca.2000 kr hvis du kjøper sammen med en til (siden det selges i par) eller så er den noen butikker som "splitter" parene med tanke på mc.
Ergo, xenon synest bedre og gir bedre lys! men er det vert 2000kr som du ALDRI får igjen når du selger sykkelen??
=)
- Skaarud
- Pensjonert admin/mod
- Sted: Hadeland, Oppland
- Kontakt:
Om det er snakk om liv, ja!
Mange som kjører med fjærnlys som sagt, og det tror jeg er lurt!! Har fått beskjed om å gjøre det selv av omtrent alle jeg kjenner med MC, samt kjørelærern min 
Skal man bli god, må man ville bli god!
Jeg ville aldri kjørt med noe mindre enn kjørelys, uansett hvor lyst det var ute. Parklys/angeleyes er for råning når man står stille.
Robban kjøpe xenon kit til meg og han på e-bay. Husker ikke hvor mye han sa det ble, men det var under 1000-lappen ihvertfall. På hver av oss altså.
Robban kjøpe xenon kit til meg og han på e-bay. Husker ikke hvor mye han sa det ble, men det var under 1000-lappen ihvertfall. På hver av oss altså.
Jepp har funne ut at eg skal gjere det og.... + angel eys slik som "Sigbjørn" har på Sin Rs 125!