Hallo!
Hadde av dekket mitt i dag, for å bytte drev. Når jeg tar av dekket, dvs hele hjulet, ramler det ene hjullageret rett ut!
Hvis jeg ikke tar helt feil, er det slik i felgen:
Hjullager - rør for bolt - hjullager, stemmer det?
Fant dette bildet:
http://www.apriliayorkshire.co.uk/pictures/90269933.gif
Hvis det er som jeg tror, er det et hjullager helt ytterst i hver side av felgen, og mellom
her et rør bolten skal gå igjennom?
Hvordan får jeg ut det andre hjullageret, og er de nye lette å montere, eller trenger jeg noe avansert verktøy?
Takk for svar!
Nye hjullager
Re: Nye hjullager
Sorry til deg, men felgen din er ødelagt!!
AKURATT det samme som skjedde når jeg tok av forhjulet mitt!! så du må ha ny felg
AKURATT det samme som skjedde når jeg tok av forhjulet mitt!! så du må ha ny felg
=)
Oh, uansett? Hva på felgen er ødelagt mener du?
Så jeg må ha nytt ALT, eller bare felgen. Dette kan jeg nok ikke fikse selv i såfall, er ingen i området her
som forhandler og fikser Aprilia heller. Er utrolig lei av å bruke penger på den nå.
Hvis dette er tilfelle, vet du hvor jeg skaffer det billigst?
Så jeg må ha nytt ALT, eller bare felgen. Dette kan jeg nok ikke fikse selv i såfall, er ingen i området her
som forhandler og fikser Aprilia heller. Er utrolig lei av å bruke penger på den nå.
Hvis dette er tilfelle, vet du hvor jeg skaffer det billigst?
veldig surt! Hvis du har 1-2 mm slark i hjulet er hjullagrene dine gåen og må byttes. Hvis lagret bare dette ut når du tar av dekket er hele felgen ødelagt som Sigbjørn sier...
(Jeg har et par felger til salgs om du er intresert
(Jeg har et par felger til salgs om du er intresert
Jolly Moto
RAVE 1
Dellorto VHSB34
BR10EG
Dyse: 145
aprilia rs 125 2002
RAVE 1
Dellorto VHSB34
BR10EG
aprilia rs 125 2002
Lager er enn ting som skal sitte med microskopisk presisjon! jeg har 0.5mm slark i ytterkant, og det er IKKE trygt å kjøre med sånn slark!!
Du må bytte lager også! dette har skjedd fordi noen har kjørt til hjulager har skjært seg og da begynt å rotere i felgen..
Du var jo selvsagt like uheldig som meg att det ikke var akslingen som tok støyten
Du må bytte lager også! dette har skjedd fordi noen har kjørt til hjulager har skjært seg og da begynt å rotere i felgen..
Du var jo selvsagt like uheldig som meg att det ikke var akslingen som tok støyten
=)
Må nesten se litt etter hvert, må ihvertfall vente på neste lønning.
Når jeg holdt på så jeg at skiver og mye rart bare tøt ut, og resten kom når jeg tok av dekket!
Hvor mye skal du eventuelt ha for en felg da? Har Aprilia MX 50 2003-modell.
Har hørt det er veldig vanskelig å få dekket på felgen?
Takk for alle svar!
Når jeg holdt på så jeg at skiver og mye rart bare tøt ut, og resten kom når jeg tok av dekket!
Hvor mye skal du eventuelt ha for en felg da? Har Aprilia MX 50 2003-modell.
Har hørt det er veldig vanskelig å få dekket på felgen?
Takk for alle svar!
Han har felger til RS 125.. Om det er vanskelig å få dekk på felgen er vel ikke noe problem.. lat din lokale "dekksjappe" gjøre det 
EDIT: Tenkte jo ikke på att du hadde MX.. da ser det ut som det bare er navet som må byttes!
EDIT: Tenkte jo ikke på att du hadde MX.. da ser det ut som det bare er navet som må byttes!
=)
Shit, trudde du hadde rs125. Da har jeg dessverre ikke felger til deg 
Jolly Moto
RAVE 1
Dellorto VHSB34
BR10EG
aprilia rs 125 2002
RAVE 1
Dellorto VHSB34
BR10EG