En annen ting, som jeg nå så mens jeg var ute å skrudde av dreva. Jeg mistenker at motorolja har lekket ut. En pakning på en av skruene nede til høyre (tappeskruen?) ser ut å ha tatt kvelden. Ser ikke noe olje i "glasset" når sykkelen står loddrett, men det er noe under halvfult når sykkelen står på støtta - så er ikke fullstendig tomt. Har ikke kjørt med sykkelen noe vesentlig de siste mnd, så håper ikke dette kan ha gjort noe skade?! Jeg spør, for jeg vet ikke selv. Hva burde jeg gjøre?
Drev? Oljelekasje?
- torvald
- Webmaster
- MC: Aprilia RS 125, 05mod
- Sted: Tau, Rogaland
- Kontakt:
Drev? Oljelekasje?
Først, trodde jeg hadde 16_40 drev på sykkelen, men det har nå vist seg at jeg faktisk hadde 17_40. Clue'et er at jeg har bestilt ett sett 15_40, og lurer på hvordan dette kommer til å gå? Å gå to hakk ned på framdrevet? Snakker vi serriøs aks, evig mopedgiring, og uhyggelig turtall på motorveien nå? Eller burde det gå greit?
En annen ting, som jeg nå så mens jeg var ute å skrudde av dreva. Jeg mistenker at motorolja har lekket ut. En pakning på en av skruene nede til høyre (tappeskruen?) ser ut å ha tatt kvelden. Ser ikke noe olje i "glasset" når sykkelen står loddrett, men det er noe under halvfult når sykkelen står på støtta - så er ikke fullstendig tomt. Har ikke kjørt med sykkelen noe vesentlig de siste mnd, så håper ikke dette kan ha gjort noe skade?! Jeg spør, for jeg vet ikke selv. Hva burde jeg gjøre?
er en person som vet ganske mye om svært lite og som fortsetter å lære mer om mindre og mindre inntil jeg omsider vet så godt som alt om ingenting.
Å gå to hakk ned funker helt greitt, Jeg personlig gikk fra 17/40 til 14/40 på original sykkel. Det ble brukbar forandring, men ikke mopedgiring for å si det sånn. Er sykkelen din fulleffekt vil det nok bli litt større forskjell, men du vil fortsatt ha en toppfart på ivertfall 140.
Aprilia RS99, soon gone.
-
RSkillaren
- Fersk Racer
- Sted: Egersund
- Kontakt:
Jeg hadde 15_45 en stund, det virka som en rmx nesten:P
lå litt høyt p turtallet i 80. men 15_40 skal gå, men ikke så behagligt syntes jeg (når du ligger på motorveien å cruiser i 100 på høyt turtall.
men aksen blir ganske grei=)
lå litt høyt p turtallet i 80. men 15_40 skal gå, men ikke så behagligt syntes jeg (når du ligger på motorveien å cruiser i 100 på høyt turtall.
men aksen blir ganske grei=)
RS125
-cdi-plombe borte
-plombe i potte borte
-powerfilter
-Rave Elektronisk eksosventil
15_45 drevet=150km/t både ned og opp!
-cdi-plombe borte
-plombe i potte borte
-powerfilter
-Rave Elektronisk eksosventil
15_45 drevet=150km/t både ned og opp!
- torvald
- Webmaster
- MC: Aprilia RS 125, 05mod
- Sted: Tau, Rogaland
- Kontakt:
Får jeg kjøpe? Pris?
Går vell kanskje i vanlig brevpost?
EDIT: Mulig jeg må ut å kjøpe pakning til tappeskruen (tror det er den) også.. Slitt pakning der også.. Kanskje like så greit for meg å bare stikke ut på nærmeste forhandler, viss dem har delene på lager..
Går vell kanskje i vanlig brevpost?
EDIT: Mulig jeg må ut å kjøpe pakning til tappeskruen (tror det er den) også.. Slitt pakning der også.. Kanskje like så greit for meg å bare stikke ut på nærmeste forhandler, viss dem har delene på lager..
Sist redigert av torvald den 26 feb 2007, 23:06, redigert 1 gang totalt.
er en person som vet ganske mye om svært lite og som fortsetter å lære mer om mindre og mindre inntil jeg omsider vet så godt som alt om ingenting.
-
Robban
- Admin
- MC: Aprilia RS 250 2003
- Sted: Sandefjord
- Kontakt:
http://www.pm-salg.com ligger under originaldeler, Rotax 122, casing. Koster ikke så mye! 
Aprilia RS 250 2003
Aprilia RS 500 *under construction*
And then on the eighth day, The Devil created the Aprilia RS 250 ; cause he was a bad ass, and had to get around town ... God secretly wished he had one.
Aprilia RS 500 *under construction*
And then on the eighth day, The Devil created the Aprilia RS 250 ; cause he was a bad ass, and had to get around town ... God secretly wished he had one.
-
morten_kjar
- Småproff
- Sted: Tønsberg