Skal snart bestille div deler, men lurer på kva eg skal ha.
Skal ha nytt drev, men ser at på nokon står det Z og andre står det T. Kva er forskjellen?
Så bestilte eg feil innsug på S.O, men går det ann å bruke dei reedsa som sitt på den og bruke dei på det orginale innsuget? var eit minerelli am6 teflon innsug.
http://www.speedoptions.no/index.php?ma ... 7dddf821f5
Så bestilte eg nytt bensinfilter og bensinslange
Men passar det til rs 125? Synst bensinslangen var litt liten inni. Kva som er opp og ned på filteret? stod ei pil inni.
Skal den peike mot forgassaren eller tanken?
div deler :s
div deler :s
Rs Racing.
- HåkonR
- Bronze
- MC: Aprilia RS 125 gp-1
- Sted: ski, akershus
- Kontakt:
Re: div deler :s
Bensinen skal vel strømme gjennom filteret i pilens retning tenker jeg.
EDIT: Ser ut som reedsa ikke vil passe på innsuget til rs. Men jeg vet ikke. Ser bare ut som om de er endel forskjeller.
EDIT2: Hvor skal du bestille drev fra? Husk at det er lurt å bytte kjede samtidig som dreva.
EDIT: Ser ut som reedsa ikke vil passe på innsuget til rs. Men jeg vet ikke. Ser bare ut som om de er endel forskjeller.
EDIT2: Hvor skal du bestille drev fra? Husk at det er lurt å bytte kjede samtidig som dreva.
Aprilia rs 125 '02
ja, tenkte det eg og, men når du ser på bildet http://www.speedoptions.no/index.php?ma ... 7dddf821f5 så peika pila oppover.
Eg tur og at bensinen kjem ut frå filteret inni filtere og går ut og ned til forgassaren, men veit ikj
Eg tur og at bensinen kjem ut frå filteret inni filtere og går ut og ned til forgassaren, men veit ikj
Rs Racing.
- HåkonR
- Bronze
- Kontakt:
Kan ikke se noen pil jeg :S Men ser jo ut som filteret er likt i begge ender så da er det vell samma hvilken vei man setter det?
Aprilia rs 125 '02
Nei du kan ikj sjå pila på det bildet der, og det er ikkje likt i begge ender.
I den enden du ser, så er det eit filter, ifrå filteret går det ein grå "pinne" nedover. på den står pila og peikar mot opp mot filteret.
I den enden du ser, så er det eit filter, ifrå filteret går det ein grå "pinne" nedover. på den står pila og peikar mot opp mot filteret.
Rs Racing.
- HåkonR
- Bronze
- Kontakt:
Da skal nok bensinen renne i pilens retning. Men sjekk med vann først å se hvordan det går.
Vet ikke hva forskjellen på Z og T er, men hvor skal du bestille drev?
Vet ikke hva forskjellen på Z og T er, men hvor skal du bestille drev?
Aprilia rs 125 '02
vann? er det så lurt å ha i bensinfilteret då?
Skal bestille på pm-salg.com
Skal bestille på pm-salg.com
Rs Racing.
- Skaarud
- Pensjonert admin/mod
- Sted: Hadeland, Oppland
- Kontakt:
Innsuget som du ser på er til AM6 motorer da. De som brukes på Yamaha TZR, Aprilia RS 50 (eldre modellene) og en hau med andre mopeder.
Det med pilen er vel at pilen skal peke ned mot forgassern. Slik at bensinen renner i pilens retning som Håkon sier
Om du prøver med 1dl vann så er jo ikke det store greia. Ikke kjør med vann, bare prøv og hell på litt slik at du ser hvordan det fungerer. (demontert, jeg mener, putt på slanger i hver ende av bensinfilteret og hell litt vann først i den ene enden, så i den andre og se om du kan se noe forskjell)
Det med pilen er vel at pilen skal peke ned mot forgassern. Slik at bensinen renner i pilens retning som Håkon sier
Om du prøver med 1dl vann så er jo ikke det store greia. Ikke kjør med vann, bare prøv og hell på litt slik at du ser hvordan det fungerer. (demontert, jeg mener, putt på slanger i hver ende av bensinfilteret og hell litt vann først i den ene enden, så i den andre og se om du kan se noe forskjell)
Skal man bli god, må man ville bli god!
veit at dei er til am6, men går det ann å bruke ta reedsa over på det orginale innsuget?
Men vil slangen gi nok bensin sida den er mindre enn den orginale?
Men vil slangen gi nok bensin sida den er mindre enn den orginale?
Rs Racing.
- HåkonR
- Bronze
- Kontakt:
Jeg mente jo selvfølgelig demontert 
Tviler sterkt på at de kan flyttes over til rs 125 28mm innsuget.
Jeg vil tro at den vi få nok benisin. For det pumpes jo ikke bensin gjennom. Det renner jo sakte inn mot forgasseren. Så vil ikke tro at det blir noe problem.
Tviler sterkt på at de kan flyttes over til rs 125 28mm innsuget.
Jeg vil tro at den vi få nok benisin. For det pumpes jo ikke bensin gjennom. Det renner jo sakte inn mot forgasseren. Så vil ikke tro at det blir noe problem.
Aprilia rs 125 '02
- Skaarud
- Pensjonert admin/mod
- Kontakt:
SKjønte det, Håkon. Men ville bare understreke det 
Om den ikke får nok bensin merker du fort da den vil stoppe om den ikke får.
Hvorfor kjøper du ikke bare , og igjen; hva skal du med bensinfilter og ny bensinslange?
Om den ikke får nok bensin merker du fort da den vil stoppe om den ikke får.
Hvorfor kjøper du ikke bare , og igjen; hva skal du med bensinfilter og ny bensinslange?
oki.
Kan sikkert kjøpe dei, men sida eg alle rede har fått innsuget på So som var feil, tenkte eg at det kankje gikk å berre flytte over.
Grunnen til at eg skal ha nytt bensinfilter og slange, er at eg bestilte dyser og litt sånt på SO også berre tok eg med noko stesj som ikke var så dyrt.
Kan sikkert kjøpe dei, men sida eg alle rede har fått innsuget på So som var feil, tenkte eg at det kankje gikk å berre flytte over.
Grunnen til at eg skal ha nytt bensinfilter og slange, er at eg bestilte dyser og litt sånt på SO også berre tok eg med noko stesj som ikke var så dyrt.
Rs Racing.
- Skaarud
- Pensjonert admin/mod
- Kontakt:
Om du er heldig kan du jo sikkert returnere innsuget. Spør om det er ok!