Tinnsoldatens -99 RSV Mille - til salgs!
-
Tinnsoldaten
- Fersk
Tinnsoldatens -99 RSV Mille - til salgs!
God aften godtfolk! Ny på forumet... Har nettopp kjøpt meg en -99 RSV Mille uten R, meget pen med 25000km på klokka! Sykkelen er kliss original (ennå). Tenkte å investere i en slip-on til den, men har hørt noe løst prat om at da må den "chippes", eller oppgradere EPROM eller noe sånn. Så da kan kanskje noen erfarne Apriliomane fortelle meg om dette medfører riktighet, og evnt. hvor jeg får tak i det jeg trenger? På forhånd takk!
Sist redigert av Tinnsoldaten den 22 jun 2011, 22:24, redigert 1 gang totalt.
-
Tinnsoldaten
- Fersk
Re: Kjøpt Mille!
Og en ting til... En bekjent mente å vite at disse kom med en restriktor i innsuget, som kunne fjernes. Stemmer dette, eller blir jeg nødt til å kjølhale vedkommende for å spre vranglære?
- StreetRider
- Støttespiller
- Sted: Bærum, Hosle
vær så snill å post noen bilder av den <3 da gjør du oss glade 
Aprilia RS <3 2007 mod, spains no 1
- Simen -
- Simen -
-
Robban
- Admin
- MC: Aprilia RS 250 2003
- Sted: Sandefjord
- Kontakt:
Hei Tinnsoldaten og gratulerer så mye med en vannvittig flott sykkel, jeg kan ikke svare på spm. ditt akkurat nå, men jeg skal kikke litt nærmere på det. Desverre er nok den generelle viten på dette forumet noe lav rundt RSV og de andre store syklene til Aprilia. Men takk for at du bidrar, det er kun slik vi kan heve oss! Velkommen.
Aprilia RS 250 2003
Aprilia RS 500 *under construction*
And then on the eighth day, The Devil created the Aprilia RS 250 ; cause he was a bad ass, and had to get around town ... God secretly wished he had one.
And then on the eighth day, The Devil created the Aprilia RS 250 ; cause he was a bad ass, and had to get around town ... God secretly wished he had one.
Hei, velkommen til forumet og gratulerer med feit sykkel!
Har ikke så mye greie på Mille, men kan prøve å svare deg på generellt grunnlag. Det bruker vanligvis ikke være nødvendig å justere blandingen når man bytter slip-on. Monterer du helanlegg så må du nok bruke en Power Commander for å justere blandingen, men det skal ikke være nødvendig med slip-on. Slip-on hjelper vel strengt tatt kun for lyd og utseende.
JEG vet ikke om noen restriktor i innsuget på Mille, men så er jeg ingen ekspert på Mille heller. En bekjent av meg har en Colin Edwards replica, og den har han modifistert luftfilterboksen på. Akkurat hva, hvordan og hvorfor vet jeg ikke.
Har ikke så mye greie på Mille, men kan prøve å svare deg på generellt grunnlag. Det bruker vanligvis ikke være nødvendig å justere blandingen når man bytter slip-on. Monterer du helanlegg så må du nok bruke en Power Commander for å justere blandingen, men det skal ikke være nødvendig med slip-on. Slip-on hjelper vel strengt tatt kun for lyd og utseende.
JEG vet ikke om noen restriktor i innsuget på Mille, men så er jeg ingen ekspert på Mille heller. En bekjent av meg har en Colin Edwards replica, og den har han modifistert luftfilterboksen på. Akkurat hva, hvordan og hvorfor vet jeg ikke.
-
Robban
- Admin
- Kontakt:
Da har jeg søkt litt rundt på apriliaforum.com og det virker på meg som om det er 02-03 mod. som har en slags struping i inntaket og at de fleste ønsker seg inntakene fra 99-00.
F.eks her kan du se en "Old style" til salgs: http://cgi.ebay.co.uk/Air-Intake-Boot-o ... dZViewItem
# 104959. Dette delenr vil du ikke ha.
Anbefalte mods:
16/44 dreving.
Oppgradert Eprom (enten Factory Pro eller custom, litt avhengig av budsjett).
Luftfilterboks modifisering (enten Renegade eller Evolution).
Eksosanlegg (enten slip-on eller full-system).
Antar du nå lurer på hva airbox mod er, så da har jeg søkt litt etter en forklaring:
Increases the volume of air available to the engine. The Evo unit seals around the outside edge of the gas tank and allows the top of the airbox to be removed, the Rene is a plate-type thingie.
You may want to spend some time with the 'Search' function and read up on them. IIFC, the Rene has better top end and the Evo better mid-range... or was that the other way around?
Also, depending on what year bike you have, the air boot changed (older model is better).
http://www.apriliaforum.com/forums/foru ... y.php?f=12 her har du forumet og oppe i høyre hjørnet finner du en knapp hvor det står "search this forum".
Lykke til
F.eks her kan du se en "Old style" til salgs: http://cgi.ebay.co.uk/Air-Intake-Boot-o ... dZViewItem
# 104959. Dette delenr vil du ikke ha.
Anbefalte mods:
16/44 dreving.
Oppgradert Eprom (enten Factory Pro eller custom, litt avhengig av budsjett).
Luftfilterboks modifisering (enten Renegade eller Evolution).
Eksosanlegg (enten slip-on eller full-system).
Antar du nå lurer på hva airbox mod er, så da har jeg søkt litt etter en forklaring:
Increases the volume of air available to the engine. The Evo unit seals around the outside edge of the gas tank and allows the top of the airbox to be removed, the Rene is a plate-type thingie.
You may want to spend some time with the 'Search' function and read up on them. IIFC, the Rene has better top end and the Evo better mid-range... or was that the other way around?
Also, depending on what year bike you have, the air boot changed (older model is better).
http://www.apriliaforum.com/forums/foru ... y.php?f=12 her har du forumet og oppe i høyre hjørnet finner du en knapp hvor det står "search this forum".
Lykke til
Aprilia RS 250 2003
-
Tinnsoldaten
- Fersk
Se det ja! Takker på det groveste for bra svar Robban! Må sette meg ned litt på .com forumet tror jeg... Siden jeg har -99, skulle jo den ha det "gromme" innsuget da. Hehe... Hatt den 2 dager og skal trimme, jadda! Kjent stil... Men det er jo noe med det å få ut hele potensialet, selv om man strengt tatt ikke trenger det!
Må si jeg falt for sykkelen fra jeg starta den første gangen, og at det rister og skjelver er egentlig bare digg. Kjenner at det virker da. Har kjørt Kawa ZX6R i 2 år nå, og var lei av å gire... Og her er det ingenting å si på bånndraget i allefall. Fra 3000 drar den som en traktor, og over 7-8000 (ca) smeller det til for fullt. Og for noen bremser! Me like...
Her er et par kjappe bilder tatt utenfor garasjen til klubben rett etter jeg henta den:

Vad tycks, godkjent?
Må si jeg falt for sykkelen fra jeg starta den første gangen, og at det rister og skjelver er egentlig bare digg. Kjenner at det virker da. Har kjørt Kawa ZX6R i 2 år nå, og var lei av å gire... Og her er det ingenting å si på bånndraget i allefall. Fra 3000 drar den som en traktor, og over 7-8000 (ca) smeller det til for fullt. Og for noen bremser! Me like...
Her er et par kjappe bilder tatt utenfor garasjen til klubben rett etter jeg henta den:

Vad tycks, godkjent?
- General-Billy
- Wannabe admin
- Sted: Northern Norway
Respekt! Fy for en gromm sykkel , også den stussen 
[X] BMW 325D E92, 11
[X]Audi A3 1,8TQ 00
[X] Aprilia RS 125 07
[X]Audi A3 1,8TQ 00
[X] Aprilia RS 125 07
Absolutt godkjent!
Hadde gjort seg med doble potter, Tigcraft har et helanlegg som jeg tror passer (nettsiden deres er nede for tiden). Er stadig folk som hugger syklene sine på apriliaforum.com. Er du heldig kan du få fatt i mye snasne Factory-deler. Større throttle-bodys, nye topper og Öhlinsdempere forran og bak er ting som det bør gå ann å få tak i brukt for en "rimelig" penge.
Hvis du synes at bremsene er gode bør du prøve en RS 250. Samme bremsene, 60 kg lettere
Hadde gjort seg med doble potter, Tigcraft har et helanlegg som jeg tror passer (nettsiden deres er nede for tiden). Er stadig folk som hugger syklene sine på apriliaforum.com. Er du heldig kan du få fatt i mye snasne Factory-deler. Større throttle-bodys, nye topper og Öhlinsdempere forran og bak er ting som det bør gå ann å få tak i brukt for en "rimelig" penge.
Hvis du synes at bremsene er gode bør du prøve en RS 250. Samme bremsene, 60 kg lettere
-
Tinnsoldaten
- Fersk
Takk takk folkens! Morro å høre! Tipper de bremsene biter greit på 250 ja! Brembo kan sakene sine. ZX6Ren min har 6-stempla Tokico, men er ikke i nærheten av Millen. Det sykeste jeg har prøvd, er en kompis som har radialmonterte Brembo gold og Brembo radialpumpe på en R1. Holdt på å bite i turtellern første gang jeg prøvde den! Hehe...General Billy, hvis det er eksosstussen du sikter til, må jeg nok skuffe deg. Den må nok vike plass om ikke lenge... Har fått snusen i en Akrapovic slip-on...
- General-Billy
- Wannabe admin
Aha , ja var lyddemperen jeg siktet til:P
[X] BMW 325D E92, 11
[X]Audi A3 1,8TQ 00
[X] Aprilia RS 125 07
[X]Audi A3 1,8TQ 00
[X] Aprilia RS 125 07
- Magnus
- Vaktmester
- MC: RS250 banesykkel en dag?
- Sted: UMB
- Kontakt:
Hei Tinnsoldaten, og velkommen til forumet! Det var en periode RS125 kun regjerte på dette forumet, og jeg kan huske det første medlemmet med RS250. Nå florerer det av RS250'r her, og jeg ser frem til at det samme skjer med RSV! Skikkelig stillig sykkel du har, du er en heldig mann. Ikke alle som har råd til forsikringen/sykkel. Jeg ser du skriver at du har hatt en ZX6r en stund, hvor gammel er du? Hvor holder du til?
- oppdatert mars 2009
-
Tinnsoldaten
- Fersk
Hei på deg og takk for det! Jeg er lusne 27 år gammel, og holder til på Karmøy, like utenfor Haugesund. Har vel en mistanke om at jeg tilhører den eldre garde på dette forumet, hehe... Jeg tok lappen i 2006, og kjøpte Kawaen som min første sykkel noen måneder før lappen var i boks. I og med at jeg har hatt biler forsikret i mitt navn siden jeg var 18, hadde jeg opparbeidet meg 70% bonus på bil når jeg kjøpte den første sykkelen. Så da fikk jeg 50% startbonus på den. Dette er nå litt over 2 år siden, så har nå 70% på sykkelen også. Så da går det an! Jeg syns synd på de som skal forsikre sykkel for første gang, og gjerne har lite bonus og er unge... Prisene kan jo ta knekken på hvem som helst!
Sist redigert av inunf den 04 apr 2008, 22:48, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Ikke sitèr innlegget over!
Begrunnelse: Ikke sitèr innlegget over!
Var ZX6'en en 98 eller 99 mod?
Stemmer nok at du er eldre enn gjennomsnittet her. Det er for det meste RS 125 det går i, men vi prøver så godt vi kan å være et forum for alle nordmenn med aprilia.
Forsikringene er drøye ja. Har vurdert Mille selv, men har slått det fra meg på grunn av forsikringspremiene. Å hoste opp over 20 000 kr i året for kasko er jeg ikke interessert i.
Stemmer nok at du er eldre enn gjennomsnittet her. Det er for det meste RS 125 det går i, men vi prøver så godt vi kan å være et forum for alle nordmenn med aprilia.
Forsikringene er drøye ja. Har vurdert Mille selv, men har slått det fra meg på grunn av forsikringspremiene. Å hoste opp over 20 000 kr i året for kasko er jeg ikke interessert i.
-
Tinnsoldaten
- Fersk
ZX6en er en 98 modell. Dette bildet blir vel litt off-topic, men la gå:

Holder på og overhaler gaflene på den nå. Er til salgs, ligger på Finn.no!

Holder på og overhaler gaflene på den nå. Er til salgs, ligger på Finn.no!
-
Robban
- Admin
- Kontakt:
Flott sykkel Tinnsoldaten! Ser fram til å se denne i utvikling! Som Odd Arne (Inunf) nevner så er det mange som hogger Factory syklene sine så det er mye godbiter å få tak i gjennom .com forumet! Lykke til med sykkelen og håper du opprettholder aktiviteten, velkommen ombord!
Aprilia RS 250 2003
- General-Billy
- Wannabe admin
Flott og få personer med RSV/Og generelt større sykler
. For det meste har det vært bare folk med 125 og 250 hær 
[X] BMW 325D E92, 11
[X]Audi A3 1,8TQ 00
[X] Aprilia RS 125 07
[X]Audi A3 1,8TQ 00
[X] Aprilia RS 125 07
- Benjamin77
- Wannabe admin
- Sted: Revetal
- Kontakt:
hellois og velkommen! Er en bekjent som driver å stæsjer opp en RSV mille nå, og etter det jeg har fått med meg er det ikke noe negativ ting å chippe disse! har stort sett hørt om litt nyere modeller, men regner med det er noe av det samma på alle. Ser også at du har planer om slip-on, anbefaler at du kjøpe helanlegg! blir en del dyrere, men du kommer nok ikke til å angre i lengden.. RSV Mille er ikke den sykkern som kommmer med mest power orginalt, men med de riktige modifiseringene blir det fort bra! 
05 Aprilia RS150 ¨gone edition¨
Honda CBR1000RR HRP
Husqvarna TC450
95 Nissan 200SX S14
96 BMW 523i e39
We don`t ride fast, we just fly low!
Honda CBR1000RR HRP
Husqvarna TC450
95 Nissan 200SX S14
96 BMW 523i e39
-
Tinnsoldaten
- Fersk
Hei på du! Driver og sjekker litt opp med chipping, men det får komme etterhvert. Har seff mest lyst på komplett anlegg, men det er jo som du sier mye dyrere. Jeg får en nesten ny Akrapovic slip-on for 2500,- så det får duge inntil videre. Går alltids an å bytte senere, hvis jeg kommer over noe!
Har myst litt på vår alles kjære e-bay, og funnet litt småsnadder. F.eks. baklys med klartglass og dioder, med innebygd blinklys. Skal også innom Pitstop MC import og få meg mini-skilt en dag, så da får vi rydda opp litt bak der. Nå skal jeg på klubben og skru japse!
Har myst litt på vår alles kjære e-bay, og funnet litt småsnadder. F.eks. baklys med klartglass og dioder, med innebygd blinklys. Skal også innom Pitstop MC import og få meg mini-skilt en dag, så da får vi rydda opp litt bak der. Nå skal jeg på klubben og skru japse!

- Magnus
- Vaktmester
- MC: RS250 banesykkel en dag?
- Sted: UMB
- Kontakt:
Pass deg for de miniskilta, du kan få mange tusen i bot (var det 6000?) og avskilting på stedet møter du på rett politimann. Du kan bare få tak i et nytt skilt uten flagg på biltilsynet, så skjærer du noen cm av hver kant så blir det pent. Robin har gjort det, og når purken stoppa han sa han bare noe med at veivesenet godtok 1,3 cm elns (bare vås), "Jaha," sa onkel etterpå.
- oppdatert mars 2009
-
Tinnsoldaten
- Fersk
Takk for positive kommentarer folkens! Var jo ikke måte på dette, hehe... Angående miniskilt, så er det mange her som kjører med det. Ingen som har fått problemer med det som jeg kjenner iallefall. Han som driver Pitstop MC import, som selger dem, er med i samme klubb som meg, og har ikke hørt om noen han heller. Men det finnes jo flere typer da. Den typen jeg skal ha er ikke sånn latterlig små, så det er ikke så åpenbart. Får dem med norsk flagg og greier, og da ser de ganske like ut som de vanlige ved første øyekast. Men for all del, jeg er klar over at man kan få problemer, og jeg anbefaler ikke folk å kjøre med det. 
Og sånn til slutt, Pitstop opplyser om at disse bare er for utstilling/show, og er ulovlige på vei. Det står på nettsidene og han gir beskjed om det ved kjøp. Vil ikke gi ham problemer selv om jeg velger å være dum og kjøre med det.

Og sånn til slutt, Pitstop opplyser om at disse bare er for utstilling/show, og er ulovlige på vei. Det står på nettsidene og han gir beskjed om det ved kjøp. Vil ikke gi ham problemer selv om jeg velger å være dum og kjøre med det.
-
Robban
- Admin
- Kontakt:
Gæren? Jeg? Odd Arne? Nå skjønner jeg ikke hva du sikter til!? 
Aprilia RS 250 2003
-
Robban
- Admin
- Kontakt:
Ja, det var det første jeg også tenkte!
Aprilia RS 250 2003
Nice sykkel du hadde! 
Sort BMW E46 Coupe "M3 style"
[x]
Mitsubishi Eclipse GS '97
[x]RS125 '06 (15hk)
[x]RS125 '03 (30hk)
[x]
Mitsubishi Eclipse GS '97[x]RS125 '06 (15hk)
[x]RS125 '03 (30hk)
Gratulerer med råtøff sykkel! Likte godt fargene på den, er vel noe av det samme fargene jeg har på min
Fint at forumet vokser på den positive siden av 125. Velkommen 

-
Tinnsoldaten
- Fersk
Har gjort litt forskjellig med sykkelen nå, skifta blinkers, baklys, eksos mm. Fikk på Akrapovic slip-on idag, og da fikk pipa en annen lyd for å si det sånn! Bilder kommer etterhvert, har busta kameraet mitt. Klarte forøvrig å ufrivillig modifisere et par kåper her om dagen... Måtte bremse litt kjapt for en bil som kom imot på en smaaal vei her. Så da kom kombinasjonen nylagt asfalt med jord på, kalde Bridgestone (aldri mer BT-020) og effektive Brembo til sin rett, og der lå jeg og sprella. Heldigvis ingen alvorlige skader på sykkelen, bare litt oppskrapt. Har en kompis som er lakkerer som tar saken. Slo kneet og låret mitt ganske godt, for jeg skulle jo "bare" ned på butikken og kjørte selvfølgelig i dongeribukse, lur som jeg er... Men slapp nå å ødelegge Furygan-buksa da! Neste store mod på sykkelen nå blir et sett nye Pirelli eller Metzeler. Har vært kjempefornøyd med begge deler tidligere, så vi får se hva det blir.
Bortsett fra det, har jeg snoka litt rundt på .com forumet, og funnet ut litt forskjellig. Disse syklene kom originalt med struping i form av restriktor i innsuget, eksosen og en "familie-mapping" av hjernen. En blå og grønn ledning klippes, og plutselig har man en mye råere mapping av sprutet. Måtte selvfølgelig sporenstreks sjekke om alt dette var fjerna/klippet, og det var det! Blir kjøring i benk om ikke lenge, spent på hvordan det går!
Ble positivt overrasket over forsikringspremien på Millen! Betaler nå 3820,- for delkasko. Det er omtrent det samme som jeg betalte for ansvar på ZX6'en. Full kasko kom på ca 5200,- . Ikke ille det! Dette er hos Nordic Insurance, ingen som matcher dem på pris som jeg har vært i kontakt med iallefall.
Bortsett fra det, har jeg snoka litt rundt på .com forumet, og funnet ut litt forskjellig. Disse syklene kom originalt med struping i form av restriktor i innsuget, eksosen og en "familie-mapping" av hjernen. En blå og grønn ledning klippes, og plutselig har man en mye råere mapping av sprutet. Måtte selvfølgelig sporenstreks sjekke om alt dette var fjerna/klippet, og det var det! Blir kjøring i benk om ikke lenge, spent på hvordan det går!
Ble positivt overrasket over forsikringspremien på Millen! Betaler nå 3820,- for delkasko. Det er omtrent det samme som jeg betalte for ansvar på ZX6'en. Full kasko kom på ca 5200,- . Ikke ille det! Dette er hos Nordic Insurance, ingen som matcher dem på pris som jeg har vært i kontakt med iallefall.
Sist redigert av Tinnsoldaten den 07 mai 2008, 21:56, redigert 1 gang totalt.
Anbefaler Michelin Power Pilot dekka! i tilleg til att jeg liker dem kjenner jeg flere andre som bruker dem av tyngre sykler, bla. GSX-R 1000 K6
=)
Synd å høre, bra at det ordner seg. Er ikke BT 020 et utdatert sporttouring-dekk, eller tar jeg feil nå?
-
Tinnsoldaten
- Fersk
inunf: Du har nok helt rett i det! Regner med de har stått på sykkelen en stund, mtp. 25000 km på 9 år... Har lest noen reviews av dem på bike.no, og det er ikke mye pent folk har å si om dem. Går på trapping av framdekket, og bakdekket slites flatt. Og dårlig grep når det er kaldt! Hehe...
Sigbjørn: Har hørt mye skryt om dem, og de kom vel veldig bra ut i test. Men har hørt at de slites fort, og er dyre...?
Må sjekke litt rundt. Kanskje får jeg tak i dekk som har gått et par runder på bane. Er en i klubben som er RR-mekaniker. Kjøpte et sett Pirelli Diablo Corsa (gatedekk) av ham for en høvding i fjor. Har også en kompis som pusher Metzeler. Myste litt på motorsykkeldekk.com, noen som har erfaring med dem? Bra priser iallefall...
Sigbjørn: Har hørt mye skryt om dem, og de kom vel veldig bra ut i test. Men har hørt at de slites fort, og er dyre...?
Må sjekke litt rundt. Kanskje får jeg tak i dekk som har gått et par runder på bane. Er en i klubben som er RR-mekaniker. Kjøpte et sett Pirelli Diablo Corsa (gatedekk) av ham for en høvding i fjor. Har også en kompis som pusher Metzeler. Myste litt på motorsykkeldekk.com, noen som har erfaring med dem? Bra priser iallefall...
- Benjamin77
- Wannabe admin
- Kontakt:
Synes Pirelli lager bra mønstra dekk! kjørte med Pirelli dragon supercorsa på gamle R6n (på bane) og synes de satt bra, og holdt vel ganske lenge til å bli kjørt sånn de blei kjørt. kjører med de på 125 gatesykkern også, har vel kjørt ca 1000km med de nå, og er like runde selvom bakdekket har gått litt lenger en fordekket. eneste som er litt småkjipt er at de er så myke at småstein setter seg fast inni gummin=/ (kjører mykeste gummiblandinga) Før jeg satt på de kjørte jeg Pirelli diablo, og var veldig fornøyd med de også! er vel litt mer gatedekk, så de er vel bedre på regn og holder enda litt lenger
Honda CBR1000RR HRP
Husqvarna TC450
95 Nissan 200SX S14
96 BMW 523i e39
Honda CBR1000RR HRP
Husqvarna TC450
95 Nissan 200SX S14
96 BMW 523i e39
-
Tinnsoldaten
- Fersk
Jeg kjører mest på landevei, og ganske mye, så holdbarhet og våtegenskaper er viktig for meg. Enig i at Pirelli funka bra på vått. Har ikke noen umiddelbare planer om banekjøring, så det blir nok streite gatedekk på meg.
- Benjamin77
- Wannabe admin
- Kontakt:
Da får jeg reklamere litt for MC dekk http://www.sundby-racing.com/old/salg.htm og si at du burde kjøpe diablo=) bra butikk det! 
Honda CBR1000RR HRP
Husqvarna TC450
95 Nissan 200SX S14
96 BMW 523i e39
Honda CBR1000RR HRP
Husqvarna TC450
95 Nissan 200SX S14
96 BMW 523i e39
Pilot power 2 er dual-compound og slites sakte på midten. Skal være helt avsindig gode på vått og ganske decent på tørt. Prisen er nok noenlunde normal i forhold til andre nye DC-dekk.
-
Tinnsoldaten
- Fersk
http://www.sundby-racing.com/old/Pirellistreet.htm
Hmmm Diablo Corsa III 190/50ZR17 C73WTL - kr. 2520,-
http://www.motorsykkeldekk.com/start.html
Diablo Corsa 190/50ZR17 TL73W - kr 1840,20.
Ser det er skrevet litt forskjellig, men etter mitt vett skulle vel disse ha samme hastighets/loadindex. Eller hur?
Hmmm Diablo Corsa III 190/50ZR17 C73WTL - kr. 2520,-
http://www.motorsykkeldekk.com/start.html
Diablo Corsa 190/50ZR17 TL73W - kr 1840,20.
Ser det er skrevet litt forskjellig, men etter mitt vett skulle vel disse ha samme hastighets/loadindex. Eller hur?
:: aprilia Rs 125 '93 Extrema, painted black Edition ::
: Polini , Rave 1 , 34 Dell'orto , fp anlegg , carbon reeds :
øøøøø
: Polini , Rave 1 , 34 Dell'orto , fp anlegg , carbon reeds :
øøøøø
Hei
lykke til med Millen, har ein 2001-R sjøl. Hvis du har tenkt å gjøre nåke lurt med den, utover det som er gjort, så ikkje tenk så møkje meir på motoren. Gå heller på bremser, felger og oppsett. Om du har 110 eller 125 hk på bakhjulet, har for så vidt lite å bety. Derimot hvis du legger på OZ-Racing felger(originalt på min R) begynner sykkelen å få dramatisk karakter-endring. Senk den så maksimalt på gaffelen(nb! se i instruksjonsboka), og du har ett veldig kvikkstyrt redskap for hånden sånn helt plutselig.
Det med BT 020 etc, kommer egentlig ikke av at du har dårlig utstyr, men mer av at du selv har feilberegnet. Det heter erfaring når du lærer at du ikke skal kjøre idiot med kalde dekk,
ikke dårlige dekk! Har nå satt på 2-2 Tigcraft på min sykkel. Fyyy og fa.. for ein herlige lyd. Og for et nyydeligt anlegg å sjå på. Eg kvier meg litt for å kle det inn med kåpa.
lykke til med Millen, har ein 2001-R sjøl. Hvis du har tenkt å gjøre nåke lurt med den, utover det som er gjort, så ikkje tenk så møkje meir på motoren. Gå heller på bremser, felger og oppsett. Om du har 110 eller 125 hk på bakhjulet, har for så vidt lite å bety. Derimot hvis du legger på OZ-Racing felger(originalt på min R) begynner sykkelen å få dramatisk karakter-endring. Senk den så maksimalt på gaffelen(nb! se i instruksjonsboka), og du har ett veldig kvikkstyrt redskap for hånden sånn helt plutselig.
ikke dårlige dekk! Har nå satt på 2-2 Tigcraft på min sykkel. Fyyy og fa.. for ein herlige lyd. Og for et nyydeligt anlegg å sjå på. Eg kvier meg litt for å kle det inn med kåpa.-
Tinnsoldaten
- Fersk
Hei på du 316! Du heter ikke tilfeldigvis Johannes? Johs. 3,16? Hehe... I tilfelle har vi møtt hverandre! Jeg heter Stein, kamerat av Kenneth.
Må nok skrive litt av den smellen på tabbekontoen, for all del. Sykkelen har mye bedre bremser enn jeg er vant med, så klemte nok til vel hardt. Men skal ha sagt at jeg holdt ca 20-30 km/h når det skar seg, så idiotkjøring var det nok ikke snakk om! Men men, man lærer så lenge man (har) lever!
Legger ut noen nye bilder, med litt nytt dilldall jeg har montert:

Nyvaska og fin! Her viser det som ble av skader etter velten... Kunne vært myyye verre!

Akrapovic!

Rydda litt opp i hekken! Klarte til slutt å ta et bilde der blinkersen viser...

Rizoma LED-blinkers framme! Et av dem røyk selvfølgelig når jeg tippa... Så det varte hele 3 dager!
Skal innom og hente et nytt + miniskiltet mitt en dag nå.
Sånn ellers har jeg endelig fått solgt Kawaen, ble 40.000,- rikere! (Rettere sagt: banken ble 40.000,- rikere...)
Den gikk til en hyggelig kar fra Sandnes!
Må nok skrive litt av den smellen på tabbekontoen, for all del. Sykkelen har mye bedre bremser enn jeg er vant med, så klemte nok til vel hardt. Men skal ha sagt at jeg holdt ca 20-30 km/h når det skar seg, så idiotkjøring var det nok ikke snakk om! Men men, man lærer så lenge man (har) lever!
Legger ut noen nye bilder, med litt nytt dilldall jeg har montert:

Nyvaska og fin! Her viser det som ble av skader etter velten... Kunne vært myyye verre!

Akrapovic!

Rydda litt opp i hekken! Klarte til slutt å ta et bilde der blinkersen viser...

Rizoma LED-blinkers framme! Et av dem røyk selvfølgelig når jeg tippa... Så det varte hele 3 dager!
Skal innom og hente et nytt + miniskiltet mitt en dag nå.
Sånn ellers har jeg endelig fått solgt Kawaen, ble 40.000,- rikere! (Rettere sagt: banken ble 40.000,- rikere...)
Den gikk til en hyggelig kar fra Sandnes!
- Benjamin77
- Wannabe admin
- Kontakt:
Honda CBR1000RR HRP
Husqvarna TC450
95 Nissan 200SX S14
96 BMW 523i e39
Honda CBR1000RR HRP
Husqvarna TC450
95 Nissan 200SX S14
96 BMW 523i e39
Hehehe.
Ja det er fort gjort med dei bremsane. Fekk sjøl bakhjulsløft i godt nerlegg i ein sving på Nürburg-ring, når eg va ferske på min Mille. Va det du så va interessert i gaflane mine kanskje. Va vel du så ikkje klarte å "slita deg"
på Saga treffet når eg tenke meg godt om. Du sko tatt med piglå(kenneth) og stokke innom ein tur. Ska te å gjera ein ombygging på el-anlegget nå. Det trur eg du og bør gjera, eller så komme din og te å ødelegga batterier. Ser at du vil ha 190 dekk bak, du kan også ha 180 dekk. Skal gjøre den lettere i svinger, er originalt på R'en. Til opplysning så er det rasbilligt å kjøpa dekk i Newcastle, hvis du lika båtturen(totalprisen på dekkå kan rett nok bli svindyre då). Kos deg med ein greie sykkel.
Ja det er fort gjort med dei bremsane. Fekk sjøl bakhjulsløft i godt nerlegg i ein sving på Nürburg-ring, når eg va ferske på min Mille. Va det du så va interessert i gaflane mine kanskje. Va vel du så ikkje klarte å "slita deg"
-
Tinnsoldaten
- Fersk
Lenge siden jeg har oppdatert her nå... Avslutta sesongen i år med å legge Millen nedpå - igjen. Ødela endel plast,en clip-on og eksosen, men like hel selv. Etter den smellen har jeg egentlig vært ganske så fed up av alt som heter MC, men nå må jeg vel begynne å komme i gang igjen. Fikk tak i all plasten som trengs brukt, og har montert det på provisorisk. Men alt skal av igjen og lakkeres, kommer til å hellakkere sykkelen. Ellers har jeg fått på nye dekk, ble Metzeler M3 fra Motorsykkeldekk.com. I samme rennet ble felgene lakkert i gull. Mulig det blir mer gull på sykkelen, det vil vise seg.
Har hatt litt trøbbel med å få start på sykkelen, og til dels stygge lyder når jeg har prøvd å starte. Så jeg demonterte starterclutchen, og fikk bekrefta mine anelser; der var det ikke mye igjen! Så i kveld har jeg bestilt komplett starterclutch, inkl. drev og hus + litt annet småtteri fra AF1.
Bestilte endel brukt og ny plast og clip-on fra et firma på østlandet som skryter av å være spesialister på italiensk. Men de klarte å sende meg feil clip-on, jeg fikk til en R. Så etter å ha sendt den tilbake, gikk jeg hele sommeren og ventet på at de skulle få tid til å sjekke om de hadde riktig del. Etter at jeg hadde ringt og mast ukentlig i to måneder, fant de ut at det hadde de ikke. Så da skulle jeg få pengene tilbake. Men siden jeg hadde rota vekk kvitteringen, og de ikke klarte å finne det igjen i "systemet" sitt, har jeg fremdeles ikke sett noe til pengene mine. Var snakk om noe over 600,-. Så det er siste gang jeg bruker den sjappa...
Har hatt litt trøbbel med å få start på sykkelen, og til dels stygge lyder når jeg har prøvd å starte. Så jeg demonterte starterclutchen, og fikk bekrefta mine anelser; der var det ikke mye igjen! Så i kveld har jeg bestilt komplett starterclutch, inkl. drev og hus + litt annet småtteri fra AF1.
Bestilte endel brukt og ny plast og clip-on fra et firma på østlandet som skryter av å være spesialister på italiensk. Men de klarte å sende meg feil clip-on, jeg fikk til en R. Så etter å ha sendt den tilbake, gikk jeg hele sommeren og ventet på at de skulle få tid til å sjekke om de hadde riktig del. Etter at jeg hadde ringt og mast ukentlig i to måneder, fant de ut at det hadde de ikke. Så da skulle jeg få pengene tilbake. Men siden jeg hadde rota vekk kvitteringen, og de ikke klarte å finne det igjen i "systemet" sitt, har jeg fremdeles ikke sett noe til pengene mine. Var snakk om noe over 600,-. Så det er siste gang jeg bruker den sjappa...
Hei Tjokken!
Gode Hjul i stugu!
Du e djupt sakna her inne. Du må'kje gå i hi fordet om du legge deg litt for långt i svingane.
Du må bare hiva deg i fiksingå nå! Men ka e det for ei hekkans sjappa du har brukt, der østafjells? Kjekt for oss om me og slapp å gjera dårlige erfaringar! Du må nå få ut dei clip'on'ene så du har kjøpt iallefall!
Med den erfaringå du har frå 2008 sesongen, så burde 2009 bli ett bra år for deg, og iallefall når du har sjølbedekka sykkel!
Eg har nåken deler te den modellen din, eg og. (Dersomattehvisogte)
Lykke te med skruingå, og så hørres me.
Gode Hjul i stugu!
Du e djupt sakna her inne. Du må'kje gå i hi fordet om du legge deg litt for långt i svingane.
Du må bare hiva deg i fiksingå nå! Men ka e det for ei hekkans sjappa du har brukt, der østafjells? Kjekt for oss om me og slapp å gjera dårlige erfaringar! Du må nå få ut dei clip'on'ene så du har kjøpt iallefall!
Med den erfaringå du har frå 2008 sesongen, så burde 2009 bli ett bra år for deg, og iallefall når du har sjølbedekka sykkel!
Eg har nåken deler te den modellen din, eg og. (Dersomattehvisogte)
Lykke te med skruingå, og så hørres me.
-
Robban
- Admin
- Kontakt:
Hei 316, bare en liten vennlig påminnelse om at vi har valgt å ha en språklig linje her på forumet hvor vi skriver enten bokmål eller nynorsk. Dette er for at forumet skal fungere best mulig for alle, og på tross av svært sjarmerende vestlandsdialekt hadde det vært fint om du også rettet deg etter dette
Takk og godt nyttår.
Aprilia RS 250 2003
-
Tinnsoldaten
- Fersk
Nei se der var det liv i den skrotten også! Nei det hjelper vel ikke å grave seg ned, hehe...
Den fantastiske spesialistsjappa jeg var borti, ligger i Askim. Så kan dere google selv! (Er vel ikke alltid like populært å disse forhandlere og folk ved navn på internett har jeg erfart...) Fikk forøvrig mail fra AF1 idag om at delene er sendt! Det gikk jo kjapt, men så skal det jo innom norsk toll og postvesen, så jeg håper bare jeg har delene før sesongen!
Hvis du 316, eller andre, har liggende en venstre clip-on og en baklykt som passer en -99 Mille, er jeg meget interessert i det! Trenger også ny brom-brompotte, da Akrapovicen min endte sine dager under et autovern.
Kan jo slenge opp noen bilder... Nylakkert bakfelg med nytt dekk!

Starterclutch demontert:

Sånn så lageret og huset ut... Utrolig at det har gått rundt i det hele tatt!

Den fantastiske spesialistsjappa jeg var borti, ligger i Askim. Så kan dere google selv! (Er vel ikke alltid like populært å disse forhandlere og folk ved navn på internett har jeg erfart...) Fikk forøvrig mail fra AF1 idag om at delene er sendt! Det gikk jo kjapt, men så skal det jo innom norsk toll og postvesen, så jeg håper bare jeg har delene før sesongen!
Hvis du 316, eller andre, har liggende en venstre clip-on og en baklykt som passer en -99 Mille, er jeg meget interessert i det! Trenger også ny brom-brompotte, da Akrapovicen min endte sine dager under et autovern.
Kan jo slenge opp noen bilder... Nylakkert bakfelg med nytt dekk!

Starterclutch demontert:

Sånn så lageret og huset ut... Utrolig at det har gått rundt i det hele tatt!