Har en Aprilia RS50 modell 2004 og har klart å miste nøkkelen til denne. Så jeg må nok kjøpe en nye lås men et problem:
Hvordan kan jeg få av den gammle tenningslåsen? (Når ratt låsen står låst på den)
Jeg ser det er 2 stk skruer som fester den til rammen men jeg klarer bare å få av den ene. Den andre er det ikke noe hull jeg kan stikke skrujern inni eller noe? Bare en rund bolt som kommer ut? Hjelp?
Noen som har peiling?
Tenningslås på Aprilia RS 50
Re: Tenningslås på Aprilia RS 50
jeg mista jo nøkklene selv engang, vet ikke om det er likt men hvis du bruker skrutrekker eller lignende og pirker masse under på den, breker av litt småbiter osv. så er det bare og dra ut rattlåsen med fingern. du får det jo nytt uansett.
sånn gjorde hvertfall jeg det, mulig det finnes en enklere løsning
sånn gjorde hvertfall jeg det, mulig det finnes en enklere løsning
FP Aprilia RS 125 05 mod (Sort)
- Christian
- Gold
- MC: 2004 Aprilia RS125
- Sted: Florø
- Kontakt:
Jeg måtte skifte tenningslås for en tid tilbake siden. Tenningslåsen var festet med to skruer, den ene kunne skrus ut og den andre ikke. Men den skruen eller "tingen" som ikke kan skrus ut sitter fast med gjenger(den er skrudd inn), det oppdaget jeg når jeg banket av tenningslåsen min. Jeg banket altså av tenningslåsen min. Den lille biten som den "tingen" var festet i styrekrona måtte jeg rett og slett knekke med makt ettersom det var så og si umulig å få skrudd den ut på noen måte. Mulig jeg har forumlert meg dårlig her nå..
Når du har gjort det trenger du ikke å tenke stort over rattlåsen, tenningslåsen skal gå an å ta lett ut etter mine beregninger..
Når du har gjort det trenger du ikke å tenke stort over rattlåsen, tenningslåsen skal gå an å ta lett ut etter mine beregninger..
2004 Aprilia RS 125 Free Power
Takk for ideene.
Skal no prøve å få den av på en eller måte enten det blir slegge, pirking, sliping eller borring 
Der har jeg løst problemet mitt!
litt dyrt ble det men men, så er det å være sløv!!
Det jeg måtte gjøre for å få av den gammle låsen først var no å ha en liten dremel som det kalles også slipe til et ganske så dypt spor (fordi skruen var ganske porøs og myk). Så satte jeg et stor skrujern oppi og tok kraftig i og der kom den, den j**** skruen kom seg ut!! Då ble jeg lykkelig!
Og dette uten å ødelegge noe som helst!!
Så no har jeg bestillt nytt låsesett fra crash til 800 kr. Hvis noen vet om billigere så vil jeg IKKE høre det engang!
Nå når jeg venter på de nye låsene må jeg spare på bensinen og kjøre med skrujern i lomma for å få startet den.
Takk for hjelpen alle i hop
Det jeg måtte gjøre for å få av den gammle låsen først var no å ha en liten dremel som det kalles også slipe til et ganske så dypt spor (fordi skruen var ganske porøs og myk). Så satte jeg et stor skrujern oppi og tok kraftig i og der kom den, den j**** skruen kom seg ut!! Då ble jeg lykkelig!
Så no har jeg bestillt nytt låsesett fra crash til 800 kr. Hvis noen vet om billigere så vil jeg IKKE høre det engang!
Nå når jeg venter på de nye låsene må jeg spare på bensinen og kjøre med skrujern i lomma for å få startet den.
Takk for hjelpen alle i hop