Hallo! Ble tipsa om detta forumet av en venn av meg så jeg tenkte jeg skulle spørre om råd her.
Saken er det at jeg har en 03 RS 125, har nylig byttet sylinder og stempel etc. Men i det siste har jeg fått et problem, når jeg bare trykket på starten så fyker all kjøleveske opp i tanken og det spruter over alt.
Jeg fant en manual på nett hvordan man lufter systemet, først fylle på med veske så skru opp den skruen på radiatoren til det renner over, skrue igjen og gjøre det samme med skruen som sitter oppi ved tanken der.
Så det skal være riktig, men jeg får bare all veske i retur. Noen som har noe greie på hva det er?
problemer med kjøleveske i retur
Re: problemer med kjøleveske i retur
Er slangene satt på riktig plass? Ingen knekk på dem eller noe?
- Skaarud
- Pensjonert admin/mod
- Sted: Hadeland, Oppland
- Kontakt:
Hvor mye kjølevæske får du fylt på? Prøv å åpne topplokket på den kjølevæsketanken og start sykkelen din. Evt. prøv å lufte systemet igjen.
Det er nok luft som er problemet ditt!
Det er nok luft som er problemet ditt!
Skal man bli god, må man ville bli god!
Har ikke målt hvor mye jeg får fylt på men jeg er ganske sikker på at det er riktig.
Så fort jeg trykker på starteren så kommer kjøleveska i retur med en voldsom fart. For meg så virker det nesten som det er en pakning (toppakningen?) eller noe som har ryket så all kompresjonen går i kjølesystemet. Kan jeg være på sporet av noe der eller er det helt på jordet? Virker jo som kompresjonen går dit.
Uff, det er vell bare og skru av toppen og se da antar jeg. Har jo akuratt montert det og
Så fort jeg trykker på starteren så kommer kjøleveska i retur med en voldsom fart. For meg så virker det nesten som det er en pakning (toppakningen?) eller noe som har ryket så all kompresjonen går i kjølesystemet. Kan jeg være på sporet av noe der eller er det helt på jordet? Virker jo som kompresjonen går dit.
Uff, det er vell bare og skru av toppen og se da antar jeg. Har jo akuratt montert det og
- Skaarud
- Pensjonert admin/mod
- Sted: Hadeland, Oppland
- Kontakt:
Hvis det akkurat er montert så er det jo en stor sjangse for at toppen har skylda
Du kan ha fått toppakningen i klem f.eks, skrudd til skeivt osv. Spytter den vann da? Fra lyddemperen?
Skal man bli god, må man ville bli god!
yesyes. hadde det problemt nylig.
nesten 110 % sikker på at o- ringen har gått i klemm eller mista en liten bit..
skru opp toppen, det tar ikke lang tid.. problemet er nok der
nesten 110 % sikker på at o- ringen har gått i klemm eller mista en liten bit..
skru opp toppen, det tar ikke lang tid.. problemet er nok der
nå: aprilia RS 125 2006 modell
x-sykkel Honda NSR 1998.
x-sykkel Honda NSR 1998.
Er akuratt ferdig i i garasjen nå, var pakningen som hadde kommet i klem. Satte på ny pakning og alt er som før