Hei!
Har nettopp skifta girolje, kjøpte ny skrue og skaffa ny pakning pga eigar har vist vert litt klomsete med umbrackoen.
Sjølv om det skulle vere tett så leke den...
pressa sykkelen opp ein lang oppover bakke, 8500 - 1050 rpm prøvde eg den på, kom opp bakken og der rann det så vidt olje ned på potta og begynte å ryke.
tørka det vekk og kjørte i 7 mil til på 6000 - 8500 rpm og det var ingen lekkasje. har prøvd dette ut og det er berre når eg "gassa" på at det er sånn og i oppoverbakke. Nokon som har hatt det samme?
Girkasse lekasje! (RS 125)
Girkasse lekasje! (RS 125)

Aprilia rs 125 free power 2005 mod
KTM sx 125 crosser
Re: Girkasse lekasje! (RS 125)
Sikker på at det ikke bare er olje fra eksos? Det bruker å være normalt på Rs 125.
Tidligere admin/moderator
- torvald
- Webmaster
- MC: Aprilia RS 125, 05mod
- Sted: Tau, Rogaland
- Kontakt:
Kan for all del bare være rester fra når du fylte.
Følg med i det lille glasset på cluchdeskselet om nivået synker. Med sykkelen stående på sitt balansepunkt (rett opp) skal olja dekke minst halve "øye" (men heller ikke hele glassøye). Hvis nivået synker nedover glassøye, over tid, ville jeg gått grundigere til verks.
Følg med i det lille glasset på cluchdeskselet om nivået synker. Med sykkelen stående på sitt balansepunkt (rett opp) skal olja dekke minst halve "øye" (men heller ikke hele glassøye). Hvis nivået synker nedover glassøye, over tid, ville jeg gått grundigere til verks.
er en person som vet ganske mye om svært lite og som fortsetter å lære mer om mindre og mindre inntil jeg omsider vet så godt som alt om ingenting.
-
Mathias
- Lærling
- MC: Aprilia Rs 125
- Sted: Våle/Re
- Kontakt:
Sånn var det på min også når den kom ifra service, men det var bare at han hadde fylt for mye, så den drenerte ut det som ikke skulle være der
APRILIA RS 125 07 spain's #1
Free Power
Free Power
Er vanlig at nye pakninger svetter litt i starten
Tror du vil merke om kort tid at det slutter...
RS'n selges! ta kontakt=)
hadde samme problem, mista masse olje og det rant ned på potta . viste seg at det kom fra olje pumpa som lakk. ikke motorolje men gir olja kom sivanes ut mellom. sliter og med at pakkninga lekker som deg. laga en helt ny pakkning av tjukkere pakknings sett.. blei heller ikke bedre. har gitt opp og holder bare et lite øye med mengden
audi 90 quattro 2.3l .
- Christian
- Gold
- MC: 2004 Aprilia RS125
- Sted: Florø
- Kontakt:
2004 Aprilia RS 125 Free Power
Når jeg byttet la det seg vertfall litt olje rundt kanten hele veien rundt dekselet og selv om jeg tørket kom det ut litt til...Men etter en kjapp kjøretur så tempen kom opp så stoppet det! Da snakker jeg om pakningen rundt clutch-dekselet selvfølgelig...
RS'n selges! ta kontakt=)
Jeg hadde det samma problemet men fant ut at det bare var eksoslekksaje 
Aprilia rs 125 SBK
Full power
Ride hard die free
Ride hard die free
Skal skifte til fp snart, så får sjå om eg finn feilen, dykk får vite kva som er galt.

KTM sx 125 crosser
Fant ut at det leker ut av clutch kabelen!
der den går inn i girkassa, han som hadde sykkelen har fått wieren skifta på autorisert verksted, og dei har vist glømt å sette pakninga på som skal ver der. Har fått på FP no
Men det var ikkje noke godt a få tilbake fjuskinga på 5500 rpm... skal skifte mellom gass dysa og sjå om det hjelper. Har 135 på hovuddysa, prøvde 140 men då var den ikkje kjørbar...
Sist redigert av rusken den 07 okt 2008, 21:38, redigert 1 gang totalt.

KTM sx 125 crosser