MX5 er faktisk et resultat av Mazda's erfaringer i Le Mans. 116 hk og 940 kg gjør at dette er grisemorsomt!
Sportslig å kjøre, lett.. Sitter som en klegg i svingene! Cabriolet skal jeg alltid ha har jeg funnet ut! Bilkjøring blir noe helt annet når taket er nede

Jeg likte ikke lexuslyktene som var bak, ei heller de enorme låvedørene noen kaller lykter. Byttet ut til low profile lykter, og til noen andre baklykter.
Bilen manglet noe viktig; og rollover bar fra IL Motorsport var på tilbud. Bestilte også vindblokker som passet til.
(skal kjøpe nye felger)
Oppdatering, mars 2009
Til nå har jeg gjort følgende:
Byttet clutch, simringer bak i veiv, byttet topp-pakning og planslipt topp, byttet bremsekraftforsterker, bremserør, bremseklosser, smurt kalipre, byttet motor- og girkasseolje. Jeg har byttet tenningskabler, radiator, termostat. Har montert chassisbraces framme og bak for å stive opp litt. Har også kjøpt bagasjestativ som jeg kan ha koffert på under turer.
Interiøret har også blitt veldig forandret, med veldig dyre deler. Nå er bilen slik jeg vil ha den. Og jeg storkoser meg! Savner ikke mc i det hele tatt når jeg kjører på turer.. Men det går ikke ann å kjøre på bakhjulet med den, ei ha kneskrap.

Når været er fint, omgivelsene er vakre og veiene er svingete - savner jeg faktisk ikke mc. Det stresset med at det er kaldt, det regner, man sitter utsatt, og alt dette slipper jeg. MX5'n gir meg mitt utløp for kurvehastighetsbehov!
Og den er utrolig deilig å bare cruise med.

Mitsubishi Eclipse GS '97