500cc kit til RS250!
500cc kit til RS250!
Da har jeg sendt en mail til twostrokeshop og spurt etter komplett kitt. Syklen får da 135hk og mer moment enn en 600. vekten blir den samme. Tror det blir rått som fy.
http://www.twostrokeshop.com Her er siden jeg skal prøve å få bestilt fra.
Re: 500kitt til rs 250!!
Da har jegfått mail tibake:Hi Christian,
Thanks for writing. Yes we are building 500cc kits for the RS250; we are releasing them in December 2008. And then we will issue prices. Sorry, we are not able to issue prices just yet, we are currently in negotiations to buy 500 x crankshafts and a similar number of cylinders and pistons. We hope that this large buy of components will bring the price of the kits way down.
We will let you know how the pricing is going, closer to the release date. Also we are having much interest from motorcycle magazines and newspapers and websites about the launch of the RS500s - so if you have any contacts or website addresses for Norwegian motorcycle companies, or journalists, we would certainly appreciate the contacts.
Actually, for instance, we know of Tor Sagen who runs Raptors and Rockets: http://www.raptorsandrockets.com
More information about our TSS500 engines can be seen here: http://www.twostrokeshop.com/two_stroke ... ngines.htm
Attached is a pic of our new power-valve covers - (these will be available anodised and not anodised) and also a drawing of our new exhaust spring mounts.
You will LOVE your RS500! Check out also the attached power-curve of the TSS500GP engine - it's got 30% more torque than a Supersport 600cc! Then, our 500 exhausts and brackets are MUCH lighter than the RS250 ones, and we have a trimmed down shock pivot and stainless steel dog-bones, as the attached pic shows.
Many thanks for your interest Christian. We will keep you closely informed about the developments and pricing.
Best regards,
Stephen Rothwell
The Two-Stroke Shop
http://www.twostrokeshop.com
Cairns Motorcycle Tours and Hire
http://www.bikingaustralia.com
9 Compass Close, Edge Hill
Cairns, Queensland 4870
Australia
Tel. (In Australia): 0427 774 285
Tel. (Outside Australia): +61 427 774 285
--------------------------------------------------------------------------------
christian og maggi nymark wrote:
hello!my name is christian nymark from norway.i am very interst in having a 500 kitt for my aprilia rs250 2001 mod.do you have a kompl. kitt?looking forword too hear from you.sorry about my bad inglish but i slept a lot in class hven i was younger.
--------------------------------------------------------------------------------
Get news, entertainment and everything you care about at Live.com. Check it out!
--
PV_COVER_TSS500sm.jpg
pv- spring plate assy.jpg
Thanks for writing. Yes we are building 500cc kits for the RS250; we are releasing them in December 2008. And then we will issue prices. Sorry, we are not able to issue prices just yet, we are currently in negotiations to buy 500 x crankshafts and a similar number of cylinders and pistons. We hope that this large buy of components will bring the price of the kits way down.
We will let you know how the pricing is going, closer to the release date. Also we are having much interest from motorcycle magazines and newspapers and websites about the launch of the RS500s - so if you have any contacts or website addresses for Norwegian motorcycle companies, or journalists, we would certainly appreciate the contacts.
Actually, for instance, we know of Tor Sagen who runs Raptors and Rockets: http://www.raptorsandrockets.com
More information about our TSS500 engines can be seen here: http://www.twostrokeshop.com/two_stroke ... ngines.htm
Attached is a pic of our new power-valve covers - (these will be available anodised and not anodised) and also a drawing of our new exhaust spring mounts.
You will LOVE your RS500! Check out also the attached power-curve of the TSS500GP engine - it's got 30% more torque than a Supersport 600cc! Then, our 500 exhausts and brackets are MUCH lighter than the RS250 ones, and we have a trimmed down shock pivot and stainless steel dog-bones, as the attached pic shows.
Many thanks for your interest Christian. We will keep you closely informed about the developments and pricing.
Best regards,
Stephen Rothwell
The Two-Stroke Shop
http://www.twostrokeshop.com
Cairns Motorcycle Tours and Hire
http://www.bikingaustralia.com
9 Compass Close, Edge Hill
Cairns, Queensland 4870
Australia
Tel. (In Australia): 0427 774 285
Tel. (Outside Australia): +61 427 774 285
christian og maggi nymark wrote:
hello!my name is christian nymark from norway.i am very interst in having a 500 kitt for my aprilia rs250 2001 mod.do you have a kompl. kitt?looking forword too hear from you.sorry about my bad inglish but i slept a lot in class hven i was younger.
Get news, entertainment and everything you care about at Live.com. Check it out!
--
PV_COVER_TSS500sm.jpg
pv- spring plate assy.jpg
Re: 500cc kit til RS250!
Ja . får vel 30% mer moment og mer hester enn en 600. På 140kg tong sykkel blir det sykt nokk tror jeg. Jeg kommer til å kjøpe ett kitt med gassere å hele pakka.Skal holde dere informert etter hvert som det tar form. Håper de lager en komplett motor med alt. Blir bolt onn og greier da! 
-
Robban
- Admin
- MC: Aprilia RS 250 2003
- Sted: Sandefjord
- Kontakt:
Jeg visste om lignende konverteringer, men ikke at det kom som et kit.
Denne 2-sylindrede varianten vil forhåpentligvis ha noe mer bunndrag og et noe flatere register. Men effektmessig vil det kreve en langt høyere trimmingsgrad av motoren for å komme i nærheten av den effekten man får ut av en "std." 4-sylindret motor.
Denne 2-sylindrede varianten vil forhåpentligvis ha noe mer bunndrag og et noe flatere register. Men effektmessig vil det kreve en langt høyere trimmingsgrad av motoren for å komme i nærheten av den effekten man får ut av en "std." 4-sylindret motor.
Aprilia RS 250 2003
Aprilia RS 500 *under construction*
And then on the eighth day, The Devil created the Aprilia RS 250 ; cause he was a bad ass, and had to get around town ... God secretly wished he had one.
And then on the eighth day, The Devil created the Aprilia RS 250 ; cause he was a bad ass, and had to get around town ... God secretly wished he had one.
-
Robban
- Admin
- Kontakt:
Særlig mtp. hvor mye man henter ut av denne motoren pr. sylinder og med tyngre stempel osv kan det jo bli spennende å se hvor godt det holder over tid. For all del, jeg er veldig positiv til dette og håper virkelig det fungerer ypperlig, men det er jo som nevnt en mye høyere trimmingsgrad for å oppnå samme effekt som en 4-sylindret.
Aprilia RS 250 2003
Vist jeg har forstått dem rett kommer de til å lage en komplett motor i tilleg til at man får kjøpt sterkere veivkitt. En komplett motor hadde vert det beste. Da er alt færdi tilpasset og forsterket. De fleste 600er og 750er kommer nokk bare til å se baklysene på denne illsinte totakteren. Nermeste sammenligning blir nokk enn eller annen rå 2-syl.snøskuter.
-
Joakim
- Fersk Racer
- Sted: hordaland, samnanger, frøland
- Kontakt:
dette høres fristende ut... Eg kommer til å følge med på hvordan det går og tilbakemeldinger på hvordan den går og om den holder. Muligt eg kommer til å kjøpe et slikt kit til neste vinter
Joakim a.k.a. ApriliaRS250
2001 aprilia rs250 med skilt
1998 aprilia rs250 banesykkel
enda en 1998 aprilia rs250 banesykkel
1989 ktm 500 2takt crosser
2001 aprilia rs250 med skilt
1998 aprilia rs250 banesykkel
enda en 1998 aprilia rs250 banesykkel
1989 ktm 500 2takt crosser
- fullpower_rider
- Silver
- MC: Aprilia rs 125 2002 solgt :(
- Sted: Nor-Trøndelag/Namsos
- Kontakt:
135 hk på en to sylindret 500cc totakter skall egentlig ikke være nå stort problem når nye stock 600 snø-scootere kommer med 130 hk orginalt.og det på runt 8 tussen rpm,
dumt att ingen har begynt å bruke e-tec på mc enda, direkte inspørytnings totakt. testene på snø-scooter ha være veldige velyket.
http://www.youtube.com/watch?v=Kt0ihqmu4B4.
Fint att det kommer 500cc kit til rs 250, siden jeg selv skall kjøpe et, de må vell lage eksosanlegg som er tilpasset 500cc kite også,
dumt att ingen har begynt å bruke e-tec på mc enda, direkte inspørytnings totakt. testene på snø-scooter ha være veldige velyket.
http://www.youtube.com/watch?v=Kt0ihqmu4B4.
Fint att det kommer 500cc kit til rs 250, siden jeg selv skall kjøpe et, de må vell lage eksosanlegg som er tilpasset 500cc kite også,
x Aprilia rs 125 Den var værst!
-
Robban
- Admin
- Kontakt:
Vet om en som fikk ganske mange nye venner når han fikk seg svømmebasseng, er dette i samme kategori Magnus?
Vel Fullpowerrider, nå er det vel i utgangspunktet snakk om 112hk i streetspec motoren. De har allerede laget et eksosanlegg tilpasset 500'n.
Vel Fullpowerrider, nå er det vel i utgangspunktet snakk om 112hk i streetspec motoren. De har allerede laget et eksosanlegg tilpasset 500'n.
Aprilia RS 250 2003
Hei. Ny på dette forumet. Så tilfeldigvis denne tråden og tenkte noen ville ha interesse av prisene som Steve ga meg på RS500 konverteringen, samt litt info om basemotoren han bruker.
SUPPLY OF RS250 TO RS500 CONVERSION PARTS - all prices in USD
Engine mounting cradle c/w all fasteners: $450
AFAM 28mm offset sprocket, 16T or 17T: $185
Trimmed rear shock rocker arm, fitted with new bearings/seals (necessary for pipe clearance): $180
New stainless steel dogbones x 2: $85
SUB-TOTAL: $870
SUPPLY OF TSS500GP ENGINE COMPONENTS
TSS500GP cylinder: $1500
TSS500GP cylinder head: $150
TSS500GP Head Inserts: $95/ea
TSS500GP Power Valve System, complete: $650 (For new Yamaha PV servo motor, add $285)
Ignitech ignition system: $350
Wossner forged piston kits, 73mm (piston/rings/pin/clips): $275/ea
+4mm stroker crank, fully-balanced, 90 degree firing order: $850
V-Force III reed valves, custom spec: $185/ea
Keihin FCR carburettors, 39mm, pre-set jetting: $850
Custom billet intake manifolds: $140/ea
Intake rubbers: $75/ea
TSS500GP top end gasket set: $65
Stud extenders for cylinder assy: $45
SUB-TOTAL: $5965
TSS500GP Expansion Chambers, made by Jim Lomas: $1100
Ancillaries
Supply of throttle cable for FCR carburettors and TSS Autolube oil pump combined: $112
TSS 100mm rotor/stator - necessary for 90 degree crank use (stator equipped with street use charging coils): $175
Supply of TSS modified two-stroke oil pump:
Exchange: $220 exchange based on customer supplying RZ350 oil pump. If customer supplying RZ250 oil pump, cost is $250.
New oil pump (supplied by TSS): $350
TSS PREPARATION OF YPVS ENGINE FOR 500 CONVERSION, AND FINAL ASSEMBLY
Strip and inspect all components. Bead-blast engine cases.
Machine top case to accept larger 485 liners, and transfer port-match.
Replace worn/defective gearbox components.
Reassemble engine with new gaskets, gearbox bearings, bearings and seals, and new Barnett 8-plate clutch basket/rotor with carbon/Kevlar plates and HD springs
LABOUR: 18 hours @ $75/hr = $1350
PARTS:
New gearbox bearings: $185
Engine seals complete: $65
Barnett clutch kit 8-plate basket/rotor w' carbon/Kevlar places & H/D springs: $746
SUB-TOTAL: $2346
Styrken ved å bruke Yamaha RD/RZ 350 motoren som basis er at den i dagens versjon med alle tredjepartsdeler som er produsert er den mest utprøvde og utviklede 2-takts designen som er å få til veibruk. Jeg har selv kjørt og trimmet Yamaha RD350 YPVS i en årrekke, begynte å kjøre de i 1986, og drev med standard tuning av syklene da. Etter at Yamaha satte denne motoren i sin 350 ATV "Banshee", tok tuningpotensialet fullstendig av. Tidligere var vi heldige hvis vi fikk ut knappe 80 hp på bakhjulet i racetrim, nå kan vi ta ut 100 hp i gatetrim, og det uten å åpne motoren etter annethvert løp - disse sakene holder!
Jeg handlet selv 421cc Cheetah til min RD350 fra Trinityracing som produserer sylinderene til RS500 motoren. Sjekk Trinityracing.com så ser dere utvalget. Dessverre fikk jeg aldri chassiet til å takle alle kreftene, så jeg solgte den for et par år siden. I dag har jeg en 2002 RS250 med Jollymoto og Foerstertopper, og angrer som en hund på at jeg solgte Cheetahmotoren. Den hadde gjort seg i RSen!
Håper noen hadde bruk for infoen. Og håper noen finner på å kjøpe et fullt kit!!
SUPPLY OF RS250 TO RS500 CONVERSION PARTS - all prices in USD
Engine mounting cradle c/w all fasteners: $450
AFAM 28mm offset sprocket, 16T or 17T: $185
Trimmed rear shock rocker arm, fitted with new bearings/seals (necessary for pipe clearance): $180
New stainless steel dogbones x 2: $85
SUB-TOTAL: $870
SUPPLY OF TSS500GP ENGINE COMPONENTS
TSS500GP cylinder: $1500
TSS500GP cylinder head: $150
TSS500GP Head Inserts: $95/ea
TSS500GP Power Valve System, complete: $650 (For new Yamaha PV servo motor, add $285)
Ignitech ignition system: $350
Wossner forged piston kits, 73mm (piston/rings/pin/clips): $275/ea
+4mm stroker crank, fully-balanced, 90 degree firing order: $850
V-Force III reed valves, custom spec: $185/ea
Keihin FCR carburettors, 39mm, pre-set jetting: $850
Custom billet intake manifolds: $140/ea
Intake rubbers: $75/ea
TSS500GP top end gasket set: $65
Stud extenders for cylinder assy: $45
SUB-TOTAL: $5965
TSS500GP Expansion Chambers, made by Jim Lomas: $1100
Ancillaries
Supply of throttle cable for FCR carburettors and TSS Autolube oil pump combined: $112
TSS 100mm rotor/stator - necessary for 90 degree crank use (stator equipped with street use charging coils): $175
Supply of TSS modified two-stroke oil pump:
Exchange: $220 exchange based on customer supplying RZ350 oil pump. If customer supplying RZ250 oil pump, cost is $250.
New oil pump (supplied by TSS): $350
TSS PREPARATION OF YPVS ENGINE FOR 500 CONVERSION, AND FINAL ASSEMBLY
Strip and inspect all components. Bead-blast engine cases.
Machine top case to accept larger 485 liners, and transfer port-match.
Replace worn/defective gearbox components.
Reassemble engine with new gaskets, gearbox bearings, bearings and seals, and new Barnett 8-plate clutch basket/rotor with carbon/Kevlar plates and HD springs
LABOUR: 18 hours @ $75/hr = $1350
PARTS:
New gearbox bearings: $185
Engine seals complete: $65
Barnett clutch kit 8-plate basket/rotor w' carbon/Kevlar places & H/D springs: $746
SUB-TOTAL: $2346
Styrken ved å bruke Yamaha RD/RZ 350 motoren som basis er at den i dagens versjon med alle tredjepartsdeler som er produsert er den mest utprøvde og utviklede 2-takts designen som er å få til veibruk. Jeg har selv kjørt og trimmet Yamaha RD350 YPVS i en årrekke, begynte å kjøre de i 1986, og drev med standard tuning av syklene da. Etter at Yamaha satte denne motoren i sin 350 ATV "Banshee", tok tuningpotensialet fullstendig av. Tidligere var vi heldige hvis vi fikk ut knappe 80 hp på bakhjulet i racetrim, nå kan vi ta ut 100 hp i gatetrim, og det uten å åpne motoren etter annethvert løp - disse sakene holder!
Jeg handlet selv 421cc Cheetah til min RD350 fra Trinityracing som produserer sylinderene til RS500 motoren. Sjekk Trinityracing.com så ser dere utvalget. Dessverre fikk jeg aldri chassiet til å takle alle kreftene, så jeg solgte den for et par år siden. I dag har jeg en 2002 RS250 med Jollymoto og Foerstertopper, og angrer som en hund på at jeg solgte Cheetahmotoren. Den hadde gjort seg i RSen!
Håper noen hadde bruk for infoen. Og håper noen finner på å kjøpe et fullt kit!!
Hvis jeg selger KTM'en...

- Aprilia RS 250 Harada Replica, 00-modell
- Triumph T595, 98-modell
- KTM 690 Supermoto R, 08-modell (X)
- Cagiva Mito 125, 07-modell (X)
- Honda CBR 125 R, 05-modell (X)
Kan dere ikke bare kjøpe en Rs 50 å lime på en null da?..
Går like fort da.. Sånn som dama sa; Andreas, går bilen fortere med 2 striper over panseret?
Kostet kittet 75000 ca. da? Prisen er jo syk, da vil jeg si det er bedre å montere snøscooter motor i rs250 heller
Kostet kittet 75000 ca. da? Prisen er jo syk, da vil jeg si det er bedre å montere snøscooter motor i rs250 heller
Aprilia RS 125 - Black - 2006
Honda Rebel 125 - Black - 1999
Honda Camino 50 - Red - 1984 ( Til Salgs )
X: CPI Crab RS50,Xinling QT50-B
Det er sant, men syntes nesten 100000kr er dyrt, men hvert det er det nok
Automat RS høres ikke helt kult ut nei.. Men ville heller kjøpt en splitter ny sykkel til den sammenlagte prisen. Men det er vel smak og behag
Automat RS høres ikke helt kult ut nei.. Men ville heller kjøpt en splitter ny sykkel til den sammenlagte prisen. Men det er vel smak og behag
Nei, det er sant nok! det og i det hele tatt kjøpe et slikt kit er jo insane! og de som kjøper et slikt, kan neppe ha penger som et problem. jeg vil iallefall påstå at du får en utrolig morsom og ikke minst fet sykkel med det kittet, kontra en vanlig 600 til samme prisklasse. dessuten så har jeg en anelse om at en rs"500" ville ha flekket f.eks en r6 på de fleste områder for å si det slik..

UJM 600 er jo noe som ALLE har. Tviler på at de som er på utkikk etter en ombygd totakter i det hele tatt vurderer en UJM 600. Dessuten er jo ikke dette kit'et laget for å selge i store antall, tviler på at de har noe særlig til produksjonskapasitet. Kanskje ikke dette kit'et blir så populært i Norge, men på verdensbasis har de nok solgt litt allerede.
-
robin_1379
- Bronze
- Sted: skien
- Kontakt:
Nei...Er i tankeboksen...Ble mye mer enn hva jeg hadde sett for meg. Må se på omm det lar seg gjøre å bygge omm motoren å få den til å funke bra med 500 syl kitt med stempel+ en oppdysing.ev med stor gassere... Ble veldig usikker nå.mulig jeg selger sykkelen. Har flere prosjekter på lur. Vurderer bud over 35000.
Så bladet bike har skrevet en artikkel om det her nå! Så jeg tar meg tiden til å skrive ALT ned her på forumet..
¨
>>Alt med denne sykelen er er riktig<<
TWO-STROKE SHOP som det lille australske firmaet heter, er kreatør av hårete RS500GP. Motoren er en tosylindret rekkevariant på 485-kubikk. Motoren er plassert i ett Aprilia RS 250-Chassis. Vekten er lave 130 kilo og effekten ligger på 112 hestekrefter. Byggeherren Steve Rothwell beskrives motorsyklen sin slik: -Alt med denne syklen er så himla riktig, flere enn bare de med tykk lommebok burde få sjangsen til å kjøre den. Det er heller ikke bare tull og tøys, fordi en ferdig montert motorsykkel skal koste ca 125000 kroner (uten avgifter). For den som allerede sitter på ett RS250 Chassis går det ann å kjøpe motoren løst for ca 40000 kroner og ett monteringskit for 10000kr. -En ekte superbike skal sjokkere føreren og få vokse menn til å skrike som tenåringsjenter på konsert (i kortere perioder), forteller Steve.¨
¨
>>Alt med denne sykelen er er riktig<<
TWO-STROKE SHOP som det lille australske firmaet heter, er kreatør av hårete RS500GP. Motoren er en tosylindret rekkevariant på 485-kubikk. Motoren er plassert i ett Aprilia RS 250-Chassis. Vekten er lave 130 kilo og effekten ligger på 112 hestekrefter. Byggeherren Steve Rothwell beskrives motorsyklen sin slik: -Alt med denne syklen er så himla riktig, flere enn bare de med tykk lommebok burde få sjangsen til å kjøre den. Det er heller ikke bare tull og tøys, fordi en ferdig montert motorsykkel skal koste ca 125000 kroner (uten avgifter). For den som allerede sitter på ett RS250 Chassis går det ann å kjøpe motoren løst for ca 40000 kroner og ett monteringskit for 10000kr. -En ekte superbike skal sjokkere føreren og få vokse menn til å skrike som tenåringsjenter på konsert (i kortere perioder), forteller Steve.¨
- MonkeyfacE
- Norgesmester
- Sted: Hitra, Fillan
- Kontakt:
Re:
- Even
- Pensjonert admin/mod
- MC: Aprilia RS 125
- Sted: Hønefoss
Ikke spor helt av, gutta. Her diskuteres det 500 kit, ikke antall hester under tanken som 18 åring.
Tilbake til Topic: 50.000kr for en ferdig tunet motor + fester høres mye mer akseptabelt ut enn 85 lapper for kun kittet (som antatt). Bra at du holder topicen up to date, Anycandy
Tilbake til Topic: 50.000kr for en ferdig tunet motor + fester høres mye mer akseptabelt ut enn 85 lapper for kun kittet (som antatt). Bra at du holder topicen up to date, Anycandy
Aprilia RS 125 2005 RED

Syntes det ikke var noe ille i det hele tatt. 125000kr for en helt ferdig ¨GP-moto 500cc¨ sykkel, eller bare 50000 for motoren. Dette er noe de fleste faktisk har råd til! 
Nja, 50 000 kr er ikke bare småpenger...
Sist redigert av Joachim den 15 feb 2009, 16:11, redigert 1 gang totalt.
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 00-modell
- Rider on the storm
- Mekaniker
- Sted: austevoll
Ikke sant ROTS! Litt enklere å si ROTS en Rider On The Storm
Tror det går helt vilt bra!
EDIT: Det må vel gå ann å montere en turbo fra en snøscooter og da? Ettersom nå er cc str såpass stor osv.
Tror det går helt vilt bra!
EDIT: Det må vel gå ann å montere en turbo fra en snøscooter og da? Ettersom nå er cc str såpass stor osv.