Scooteren starta ikkje! Hjelp meg!!

Tråden kun for deg som har mekaniske problemer med sykkelen.
Leven92
Nysgjerrigper

Scooteren starta ikkje! Hjelp meg!!

Legg innav Leven92 » 05 nov 2008, 16:21

Hei!
Eg har ein Aprilia SR Factory 50, som ikkje startar. :( Problemet er at når eg sett på tenninga og skal trykke inn bakbremsen og start knappen, så startar han ikkje. Det er ikkje ein lyd i frå Scooteren ein gong. Når eg trykke inn frambremsen så lyser det i bremselyset bak. Men med bakbremsen så er det ikkje respons i lyset bak, det blinkar ikkje når eg trykke på bakbremsen, slik som det gjere med frambremsen.
Kva kan problemet være og kva skal eg gjere?
På forhånd, Takk!
Mvh Leven92 :D

robin_1379
Bronze
Sted: skien
Kontakt:

Re: Scooteren starta ikkje! Hjelp meg!!

Legg innav robin_1379 » 05 nov 2008, 16:29

prøv å holde inn forbremsen når du skal starte, er nok en bare en dårlig kontakt ;)
BMW 520 E39 96
MH Furia Max 06
Hebo Manston Patanegra, Metrakit Pro Race Competion Thrower, Dellorto VHST 26mm, TP V-force, Metrakit SP clutch, Stage6 xl filter, TP coil, Doppler endurance veiv, MVT Millenium Tenning
X: Aprilia rs50 03

Brukeravatar
cK
Verdensmester
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav cK » 05 nov 2008, 22:06

Det høres som om bremselysbryteren på bakbremsen din ikke er funksjonell, hvis dette er tilfelle så vil den ikke starte ved å holde inn venstre hendel uansett, men jeg mener å huske at man ikke må holde inn en bremsehendel når du bruker kick starten. Men det å bruke høyre bremsehendel (forbremsen) så burde det også løse problemet dit inntil videre selv om dette bremselys problemet burde fikses da scooteren din ikke lenger er i forsvarlig stand pr. veivesenets definisjon som i sin tur betyr at det er ulovelig å uforsvarlig å kjøre med den... En dårlig måte å starte dagen på vil vel være å bli avskilta av onkel for noe slikt for ikke å prate om å ev. bli stoppa som fører til at de f.eks. finner trim på biken hvor de ellers ikke ville stoppet osv :P Fiks det du ;) Men ville tro at både kicken og høyrehendel skulle gi deg start på sykkelen!
RS250 96` Chesterfield 280cc, VHM gulltopper, carbon hugger, Gilles rearsets, CRG bremsehendel og goodridge stålomspunne liner

Leven92
Nysgjerrigper

Legg innav Leven92 » 07 nov 2008, 14:32

Okey :)
Men dette er ein Scooter uten Kick start, så det hjelper meg ikkje så mykje. Men fant ut at viss eg held inne høgre bremse hendel (Frambremsen) så starta scooteren når eg trykke på start knappen. Noko Scooteren aldri har gjort før med den hendelen.

Gå tilbake til «Hjelp meg»