Hei noen som kan hjelpe meg med å få mest mulig trøkk ut av sykkelen min!
jeg har en aprilia rs125 2004modell poggiali rep!
Jeg vil ha org sylinder.
Jeg har fjerna cdi og luftfilter blomberinga, har akkuratt kjøpt jolly moto effektanlegg og vacumboks.
har tenkt dyse og eksosventil, men Har ikke peiling på eksosventil!
hvordan eksosventil burde jeg ha og ca hvor mye koster det og hvor kjøper man det?:)
hadde tenkt rave1 eller 2, men vet ikke forskjellen på de.
Har hørt at rave2 vacumstyrt eksosventil skal passe bra.
Har lyst å ha et hel register om det er mulig.
Har 34" gasser å innsug mye å si effekt messig.
takk for alle svar!:)
hilsen per
Trimming av RS, Eksosventil?
- Motorduden
- Gold
- Sted: Larvik
Vacuumboksen kunne du spart deg for.
Først vil jeg anbefale deg å lese .
Rave 1 er elektronisk, rave 2 er trykkstyrt. De har begge sine sterke og svake sider. trhallen her på forumet skaffer vel begge deler tror jeg. sjekk forumet hans: viewforum.php?f=32
34 gasseren gir mye bedre mellomdrag og et sterkere register. Tjener vel også rundt 3-4hk på topp.
Velkommen forresten!
Først vil jeg anbefale deg å lese .
Rave 1 er elektronisk, rave 2 er trykkstyrt. De har begge sine sterke og svake sider. trhallen her på forumet skaffer vel begge deler tror jeg. sjekk forumet hans: viewforum.php?f=32
34 gasseren gir mye bedre mellomdrag og et sterkere register. Tjener vel også rundt 3-4hk på topp.
Velkommen forresten!
Husaberg FS650!
Toita Celica GT4
Sierræva 92'
X: Aprilia RS125 Rossi Replica 1999'
X: Aixam Mega 400ccm mopedbil 2000'
X: Yamaha Aerox 2002'
X: FP Aprilia RS125 2000'
Toita Celica GT4
Sierræva 92'
X: Aprilia RS125 Rossi Replica 1999'
X: Aixam Mega 400ccm mopedbil 2000'
X: Yamaha Aerox 2002'
X: FP Aprilia RS125 2000'
Heisann Per 
Rave 1 er jo den eksosvetilen som egentlig er hører til din motor.
En stor fordel med Rave 1 er at den på tomgang står med bladet oppe slik at det skal sote minde på bladet.
Det endelige toppdraget er likt, men Rave 2 får du justert opningstid på, så denne vil etter justering åpne på helt riktig turtall.
Kort oppsummert er Rave 1 best til gatebruk, den krever mindre vedlikehold. Rave 2 (som egentlig sitter på rotax max go-kart) er bedre hvis du skal kjøre på bane.
Så til gate ville jeg helt klart brukt Rave 1 (noe jeg gjør)
Rave 1 er jo den eksosvetilen som egentlig er hører til din motor.
En stor fordel med Rave 1 er at den på tomgang står med bladet oppe slik at det skal sote minde på bladet.
Det endelige toppdraget er likt, men Rave 2 får du justert opningstid på, så denne vil etter justering åpne på helt riktig turtall.
Kort oppsummert er Rave 1 best til gatebruk, den krever mindre vedlikehold. Rave 2 (som egentlig sitter på rotax max go-kart) er bedre hvis du skal kjøre på bane.
Så til gate ville jeg helt klart brukt Rave 1 (noe jeg gjør)
=)