Bremseproblem, får ikke trykk i systemet!
Bremseproblem, får ikke trykk i systemet!
Morn!
Skal lufte bremsene på Rs'n og når jeg pumper for å lufte, så bygger det seg aldri opp noe trykk, så jeg får ikke ut noen luft.. Byttet o-ringen da jeg trodde det var den som var gåen, men neida.. Så nå har jeg prøvd alt fra å stramme til å slakke, snu opp ned.. Osv..
Men jeg får likevell ikke noe trykk!
Hvilken dot bremsevæske er det på 125?
Skal lufte bremsene på Rs'n og når jeg pumper for å lufte, så bygger det seg aldri opp noe trykk, så jeg får ikke ut noen luft.. Byttet o-ringen da jeg trodde det var den som var gåen, men neida.. Så nå har jeg prøvd alt fra å stramme til å slakke, snu opp ned.. Osv..
Men jeg får likevell ikke noe trykk!
Hvilken dot bremsevæske er det på 125?
We Built This City!
- Christian
- Gold
- MC: 2004 Aprilia RS125
- Sted: Florø
- Kontakt:
Re: Bremseproblem!
DOT 4. Det står på lokket på bremsevæskebeholderen din.
Hvilken metode bruker du for å lufte?
Hvilken metode bruker du for å lufte?
2004 Aprilia RS 125 Free Power
Re: Bremseproblem, får ikke trykk i systemet!
Samme problemer har jeg og! Har gått over, ingen lekasjer etc. er umulig og få noe trykk. Bakbremsen gikk det greit med i forhold.. Noen som har tips?
-Aprilia Rs 1998 FP
-Cagiva Mito (X)
-2x pocket bike
-Cagiva Mito (X)
-2x pocket bike
- Christian
- Gold
- Kontakt:
Da er det nok bremsekraftforsterkeren eller bremsehuset(kaliperen) som er noe galt med. Anbefaler og ikke plukke fra bremsekraftforsterkeren om du/dere ikke har greie på det..
Men når jeg kjøpte dette, så funket det.. Men vi måtte skru av slangen for å få det igjennom der det skulle, og når vi da skulle lufte funker det ikke..
I mitt tilfelle da står kalipperen opp ned, så kanskje det kan ha noe med det å gjøre? Jeg må altså ta av kalipperen for å kunne lufte.
I mitt tilfelle da står kalipperen opp ned, så kanskje det kan ha noe med det å gjøre? Jeg må altså ta av kalipperen for å kunne lufte.
We Built This City!
- Christian
- Gold
- Kontakt:
Kaliperen må være på og fastmontert ettersom det skal pumpes og da trykker du stempelene ut.
eller bare legge noe i klem i mellom?
-Aprilia Rs 1998 FP
-Cagiva Mito (X)
-2x pocket bike
-Cagiva Mito (X)
-2x pocket bike
- Christian
- Gold
- Kontakt:
Det går jo selvfølgelig, men det letteste er at kaliperen blir luftet der den skal være montert..
Har selvsagt noe imellom, men er det noe med 125 kalipperene som gjør at de ikke kan være oppned liksom?
We Built This City!
Prøve og få trykk idag også, kjønner ikke hvorfor jeg ikke får trykk. Kommer masse bremseveske ut når jeg skrur opp skruen, skrur igjen og gjentar prossesen og det kommer bremseveske ut. Men fortsatt like dårlig trykk? 

-Aprilia Rs 1998 FP
-Cagiva Mito (X)
-2x pocket bike
-Cagiva Mito (X)
-2x pocket bike
- berntrudolf
- Nysgjerrigper
- MC: Aprilia rs 125
- Sted: Oslo
- Kontakt:
aight! dette er et klassisk problem hos "uerfarne" mekanikkere.
Det du må gjøre er og sette kalipteren i ei skru stikke, sette noe mellom stemplene som ikke kan falle ut. og sett deg ned på gulvet og begynn og luft fra hendelen eller sylinderen.
kalipteren skal alltid opp i lufta for at lufta skal gli lettere ut.. hadde samme problemet på crossern min. men har lært, og da fikk jeg lufta crossern smooth. å jeg fikk lufta rsen smooth=)
good luck ;-)
Det du må gjøre er og sette kalipteren i ei skru stikke, sette noe mellom stemplene som ikke kan falle ut. og sett deg ned på gulvet og begynn og luft fra hendelen eller sylinderen.
kalipteren skal alltid opp i lufta for at lufta skal gli lettere ut.. hadde samme problemet på crossern min. men har lært, og da fikk jeg lufta crossern smooth. å jeg fikk lufta rsen smooth=)
good luck ;-)
Leker kjekkas nå
Neida.. vi fikk fikset det, og det var ingen av delene som er beskrevet tidligere.. Har aldri vært borti noe lignende iallefall
Neida.. vi fikk fikset det, og det var ingen av delene som er beskrevet tidligere.. Har aldri vært borti noe lignende iallefall

We Built This City!
Hvordan fikk du fikset det d? 
-Aprilia Rs 1998 FP
-Cagiva Mito (X)
-2x pocket bike
-Cagiva Mito (X)
-2x pocket bike
Lagde til en laaaang slange, inn på topplokket på 240n ( vakum for bremsekraftforsterker ). Så startet jeg 240en og lot det stå til det ikke var flere bobler og kun kom bremsevæske ut av slangen 

We Built This City!
-Aprilia Rs 1998 FP
-Cagiva Mito (X)
-2x pocket bike
-Cagiva Mito (X)
-2x pocket bike
er ikke værre en ta av pumpa ta den lavere en kalipper. så får du lett pumpa ut lufta. jeg har aldri hatt noe problem med og lufte min rs.
audi 90 quattro 2.3l .
Så det er åltsa viktig at calliperen er høyere en pumpa?
-Aprilia Rs 1998 FP
-Cagiva Mito (X)
-2x pocket bike
-Cagiva Mito (X)
-2x pocket bike
som sagt har jeg aldri hatt dette problemet selv, men kan være et tips, som nevnt tidligere i tråden så går luft lettest opp ikke ned.
audi 90 quattro 2.3l .
Thx Daniel! Btw, Hva er bremsesylinderen? er det selve pumpa?
-Aprilia Rs 1998 FP
-Cagiva Mito (X)
-2x pocket bike
-Cagiva Mito (X)
-2x pocket bike
Det jeg glemte å si, var at jeg ikke fikk ut luft, så jeg måtte vri bremsepumpen litt opp også.. Slik at den står mer vannrett. Da gikk det å få luft ut
Så koblet jeg som sagt på vakumet på volvo'n, og sugde til!
Så koblet jeg som sagt på vakumet på volvo'n, og sugde til!We Built This City!
- berntrudolf
- Nysgjerrigper
- MC: Aprilia rs 125
- Sted: Oslo
- Kontakt:
kalipteren skal være høyere opp en hendelen, eller sylinderen som da blir bakbremsen..