hvilket drev?
hvilket drev?
hei. bare lurer på hva slags drev folk anbefaler for å få litt mere fart på en aprilia rs 125 07 mod. orker ikke gjøre noe annet enn å dreve den, billig og enkelt:) kom med forslag:)
Aprilis rs 125 07 White
Re: hvilket drev?
toppfart eller aks?
- Even
- Pensjonert admin/mod
- MC: Aprilia RS 125
- Sted: Hønefoss
Ettersom du ikke sier at den er trimmet, så går jeg utifra at den er orginal. Med orginal rs 125 klarer du ikke å dra ut dreva helt, med andre ord: større drev vil nok ikke gi deg noe serlig toppfart (om vi ser bortifra nedoverbakker).
Aprilia RS 125 2005 RED

den er ikke trimmet nei. toppfart er ikke så viktig, syns det er mye fetere med akks
men får kanskje ikke noe ut av det heller siden den ikke er gjort noe med fra før av?
men får kanskje ikke noe ut av det heller siden den ikke er gjort noe med fra før av?Aprilis rs 125 07 White
- Even
- Pensjonert admin/mod
- MC: Aprilia RS 125
- Sted: Hønefoss
Jo. Aks kan du oppnå ved å bytte drev. Mindre fremdrev og større bakdrev 
Aprilia RS 125 2005 RED

må bytte begge to? og hvor mye mindre? og hvor mye større? mister jeg også toppfart da?:)
Aprilis rs 125 07 White
du klarer vel bedre aks ved bare å bytte foran.. jeg hadde 16/44 dreving på min, og det blei ganske så bra aks kan du si:P nå har jeg litt trim, men forde vil jeg tru at du merker en god forskjell på sykkelen din
kjører med 16/40 dreving nå, og er storfornøyd:) bra aks, og en toppfart som holder(kan jo ikke risikere å miste lappen?):P du mister litt toppfart, men ikke så altfor mye... jeg ville gått for 16/40 hvis jeg var deg;) (da trenger du vel bare bytte til 16 foran? er vel 40 bak originalt?)
Hvor bra kan aksen bli med 16/40 drev da? Tenkte på 0-100? Org. går det vel en del sek. før den når 100, eller?
What the...
-
Martin1992
- Fersk
- Sted: Halden
- Kontakt:
Jeg var ganske sikker på at du måtte bytte hele pakka når du skal bytte et drev 
Den perfekte konbinasjon av beauty and the beast.
Aprilia RS 125 GP (2003):P
Aprilia RS 125 GP (2003):P
Kva er turtallet på 16/40 dreving i 100 km/t og kva er toppfarta?

Aprilia rs 125 free power 2005 mod
KTM sx 125 crosser
skjer ikke vintager!
men hele pakka? er det ikke bare å bytte drev foran og bak og evnt kjede ?
men hele pakka? er det ikke bare å bytte drev foran og bak og evnt kjede ?Aprilis rs 125 07 White
Haha, vi får se da
Men tror det folk skal fram til er at hvis du skal bytte drev for å få toppfart vil det ikke gå om du ikke "forsterker" motoren, med andre ord trimme den... Samme prinsipp med tråsykkel... Det blir veldig tungt å starte med liten drev bak og stor foran.. (tungt gir). Men om du skal ha aks så ser det ut som at du mister litt toppfart. Du oppnår ikke mye når du sykler i 1. gir ned en bakke..
Men men, du får da bare finne ut størrelse på det du skal ha. 16/40 som seth sa... Tror det funker fett jeg azz 
Men tror det folk skal fram til er at hvis du skal bytte drev for å få toppfart vil det ikke gå om du ikke "forsterker" motoren, med andre ord trimme den... Samme prinsipp med tråsykkel... Det blir veldig tungt å starte med liten drev bak og stor foran.. (tungt gir). Men om du skal ha aks så ser det ut som at du mister litt toppfart. Du oppnår ikke mye når du sykler i 1. gir ned en bakke..
What the...
vi får se ja
skal ha aks, ikke toppfart, syns det er mye mere morro med bra aks syns jeg selv, men får se om jeg gidder gjøre noe i det hele tatt
skal ha aks, ikke toppfart, syns det er mye mere morro med bra aks syns jeg selv, men får se om jeg gidder gjøre noe i det hele tatt
Aprilis rs 125 07 White
- HåkonR
- Bronze
- MC: Aprilia RS 125 gp-1
- Sted: ski, akershus
- Kontakt:
Aprilia rs 125 '02