Kan alle med polini sylinder sjekke dette inlegget? pliz?
Kan alle med polini sylinder sjekke dette inlegget? pliz?
Har satt på polini, kutta cdi, el ventil (rave 1), carbon reeds, powerfilter, 34mm flatside, fp eksos.
begynnte med 175 dyse og nåla på nest nederste hakk. men fjuska som f...
No har eg gått gradvis nedover og bruker dyse 160, men fjusker enda.
Den går fint med full gass på alle dysene frå 160-175, men når eg køyrer roleg "hakka" fjuska den som f...
Har følgt trimguiden med nåla på nest nederste hakk osv..
Nokon som har ein ide kva som kan være galt?
Takker for svar ;D
begynnte med 175 dyse og nåla på nest nederste hakk. men fjuska som f...
No har eg gått gradvis nedover og bruker dyse 160, men fjusker enda.
Den går fint med full gass på alle dysene frå 160-175, men når eg køyrer roleg "hakka" fjuska den som f...
Har følgt trimguiden med nåla på nest nederste hakk osv..
Nokon som har ein ide kva som kan være galt?
Takker for svar ;D
Sist redigert av ese den 14 jun 2009, 21:11, redigert 1 gang totalt.
Rs Racing.
Re: satt på polini men fjusker som f........ treng svar fort!!!
prøv å still mer på nåla, dyser osv !!!
Du kan også stramme skruen på toppen av forgasseren slik at stemplet i forgasseren blir dratt lengere opp
Det funket for meg!!!
Du kan også stramme skruen på toppen av forgasseren slik at stemplet i forgasseren blir dratt lengere opp
Det funket for meg!!!
Suzuki rmz 450
takker.
Kva dyse du bruker nå da? Kva hakk har du nåla på?
Kva dyse du bruker nå da? Kva hakk har du nåla på?
Rs Racing.
jeg bruker 140 og 142(kommer ann på været!!Jeg har all trimmen du har, utenom polinin 
Suzuki rmz 450
ja, men blir ein del forskjell med polini serru :P
Rs Racing.
ja vet det da men det er samme prinsippet
Suzuki rmz 450
Du får den nok ikkje til å gå nokke reinare enn det. Skal godt gjøres med FP sykkel hvertfall. Vil alltids ligge og "hakke" når du kjører rolig og ikke gir fullt på gassen.
Tidligere admin/moderator
ja litt fjusking tåle eg, men detta e ekstremt :S
No køyre eg med 160 dyse og nåla på nest øverste hakk (i trimguiden står det nest nederste) :S No går den noko lunde greitt, men e enda ikkje heilt fornøgd.
Den rykke når eg sleppe opp gassen så det e vel ein indikasjon på at dysa e for liten?
Tempen ligg frå 60- ca 75/80 :S
Får berre prøve med fleire dyse og justere nåla og sjå kva som er best.
No køyre eg med 160 dyse og nåla på nest øverste hakk (i trimguiden står det nest nederste) :S No går den noko lunde greitt, men e enda ikkje heilt fornøgd.
Den rykke når eg sleppe opp gassen så det e vel ein indikasjon på at dysa e for liten?
Tempen ligg frå 60- ca 75/80 :S
Får berre prøve med fleire dyse og justere nåla og sjå kva som er best.
Rs Racing.
Still på nåla det er den som styrer på lavt turtall, ta ein posisjon du lika og så kan du stille på forgassar stempelet fordi når du hevar dette så får den meir luft og meir bensin. Fordi då får du ein mellom posisjon mellom hakka på nåla. Litt dårleg forklart kanskje, men men....

Aprilia rs 125 free power 2005 mod
KTM sx 125 crosser
Nåla stiller bare gassen. det er samme hvor nåla står på full gass. for vist du har den på øveste hakke, så vil den få mer bensin når man ikke gir gass.
Så Nåla styrer ikke sykkelen på lavt turtall, Det er Feil "Rusken" turtallet kommer av hvor mye bensins som blir antent og derme vil stempelet så fortere og fortere.
Så Nåla styrer ikke sykkelen på lavt turtall, Det er Feil "Rusken" turtallet kommer av hvor mye bensins som blir antent og derme vil stempelet så fortere og fortere.
btw når du har nåla på øverste hakket får du mindre bensin. Det var slik eg forklarte at eg fikk sykkelen min til å fungere uten å hakke i det heile tatt. Folk gjer det forskjellig, men nåla bestemmer mykje av korleis sykkelen går på lavt turtall jo. Du har rett i når du slår av gassen av det er då nåla bestemmer.

KTM sx 125 crosser
Køyrer no på 162 dyse og nåla på det øverste hakket. No går det nesten 100% reint, men er litt skeptisk til å ha nåla på det øverste hakket sida det står nest nederste i trimmguiden :S
Rs Racing.
kan høres lite ut.og den fusker jo ikke så mye vist den får for lite bensin
ja, eg og synst det høyrset veldig lite sida eg hadde trudd at klipsen på nåla skulle nedover sida motoren nå vil kreve meir bensin? Nåla stod jo lengre nede når eg hadde den FP så ville no tru at den skulle ha meir bensin? :S
No når eg køyrer ligg tempen på rundt 75 og vandrar opp mot 80 når eg cruisar. Står den i ro på tomgang går den raskt opp i 85 :S
No når eg køyrer ligg tempen på rundt 75 og vandrar opp mot 80 når eg cruisar. Står den i ro på tomgang går den raskt opp i 85 :S
Rs Racing.
- HyPaH
- Støttespiller
- MC: Aprilia RS 125 '07
- Sted: Hurdal
- Kontakt:
Re: Kan alle med polini sylinder sjekke dette inlegget? pliz?
Sjekk pluggen da vel! Er ikke verre enn det. Ser der om du har for mager blanding.
- Seat Leon4 1,8T x - Kawasaki KX250
x - BMW 320 E36 x - Crosskart YZ250
x - BMW E34 525 x - Aprilia RS 125 '07
x - BMW E28 518 x - Honda MT5
"Burn rubber, not your soul"
x - BMW 320 E36 x - Crosskart YZ250
x - BMW E34 525 x - Aprilia RS 125 '07
x - BMW E28 518 x - Honda MT5
"Burn rubber, not your soul"
pluggen ser ganske så bra ut. kunne kanskje ha vært litt meir brunfarge men...
Kva køyrer de andre som har polini med då? Sida det står at klipsen på nåla skal stå nest nederst og eg har den på det øverste hakket :S
Kva køyrer de andre som har polini med då? Sida det står at klipsen på nåla skal stå nest nederst og eg har den på det øverste hakket :S
Rs Racing.
- DanielJohansen
- Verdensmester
- Sted: Moss, Østfold
Jeg har samme problemet! uten polini da.
Når jeg ligger rolig under 4000rpm og gir gass, så klarer den ikke dra den over 5000. den står bare å hakker på 5000. Slipper jeg gassen går den over, men det tar litt tid.
Nåla står på nest øverste hakket. Hva kan være feil?
Når jeg ligger rolig under 4000rpm og gir gass, så klarer den ikke dra den over 5000. den står bare å hakker på 5000. Slipper jeg gassen går den over, men det tar litt tid.
Nåla står på nest øverste hakket. Hva kan være feil?
[x]Aprilia RS 125 '07 white FP !
Audi S4 2,7 Bi-Turbo - 325 hk - Quattro!
Audi S4 2,7 Bi-Turbo - 325 hk - Quattro!
Det hjalp med meg at eg stilte gasswieren lenger ned, altså skru den innover til høgre slik at stemelet går lenger ned. No om sommeren har eg nåla på nest nederste hakket og om våren/høsten har eg på nest øverste hakket. Hjelper i allefall her, no hakkar den litt på en rundt 10-15 grader, men litt varmare no så går det vekk.

KTM sx 125 crosser
ja, eg hadde eit problem, med at den gikk veldig høgt på turtal når den stod i fri, så skrudde på skrua på lokket til forgassaren og det hjelpte.
Men skjønnar ikkje at de kan ha nåla på nest nederste hakket, sida den juksar som f.. berre eg sette den på nest øverste :S
Men skjønnar ikkje at de kan ha nåla på nest nederste hakket, sida den juksar som f.. berre eg sette den på nest øverste :S
Rs Racing.
- Øystein G
- Bronze
- MC: Aprilia Rs125 '07 Black
- Sted: Beitostølen
- Kontakt:
Vis den gikk reint på alle dyser fra 160-175 på full gass, burde du ha på en større dyse. (Mer nedkjøling.)
Fordi om det står i trimmeguiden at det var på nest nederste hakket, gjaldt det sykkelen til han som skrev trimmeguiden.
Vis du har en anna hoveddyse enn han kan det være at du skal ha nåle på et heelt anna hakk. Det er forskjellig fra sykkel til sykkel.
Fordi om det står i trimmeguiden at det var på nest nederste hakket, gjaldt det sykkelen til han som skrev trimmeguiden.
Vis du har en anna hoveddyse enn han kan det være at du skal ha nåle på et heelt anna hakk. Det er forskjellig fra sykkel til sykkel.

Fp ++
større dyse? den går jo nesten heilt fint no når eg køyrer på 162 dyse om juksa som f... når eg hadde 175. Trur eg berre køyrer med 162 så får det gå som det går ;P
Rs Racing.