Nytt instrument på Cagiva!

Tips til styling? Eller vil du høre hva folk vil tro om dine fremtidige planer med sykkelen? Skriv det her!
Brukeravatar
Gonsholt
Småproff
Sted: Telemark - Siljan

Nytt instrument på Cagiva!

Legg innav Gonsholt » 29 jun 2009, 21:40

Hallo,

Skrev dette i Tråden min men fikk ikke akkurat store responsen så lurer på om noen her har noen ideer om nytt instrument panel på Cagivaen min!
Tenker meg det blir litt og fjerne og med bare 1-2 små instumenter, ville gjerne hatt turtalsteller i insturment og resten i digitalt.

Har også snakket med GI-PRO om Gir indikatoren og de skulle antagelig få fikset en som passet mitoen min for en liten ekstra penge slump..
Bilde
Panelet på denne GSXR er veldig nerme som jeg vill ha det!

Bilde av Orginalt instrument panel:
Bilde
Så hvis noen har noe inspill eller vet om noen instrumenter som kan passe mito så er det bare og fyre løs! :D
Bare til og skrive ned ideer som dere tror ville passet sykkelen!

Mvh, Kim Gonsholt
Sist redigert av Gonsholt den 29 jun 2009, 22:29, redigert 2 ganger totalt.

[x] 2001 Yamaha PW 80 [x] 2004 Kawasaki KX 65L [x]Suzuki RM85L [x]Tempo Corvette

Brukeravatar
scotty
Småproff
Sted: Drøbak / Kongsberg
Kontakt:

Re: Nytt instrument på Cagiva!

Legg innav scotty » 29 jun 2009, 22:00

Om tanken med å bytte instrumenter er å spare vekt så bør du heller gå på jogge tur :) Synes igrunn instrumentene på Mitoen er fine fra før, anbefaler overhodet ikke å bytte. Men GI-Pro så jeg litt på selv, kunne vært artig å ha.
1987 Toyota Supra MKIII
2007 Cagiva Mito - Shark effektanlegg, Dellorto VHSB34, 13-43 dreving - Solgt
2010 KTM 125 EXC - Champion Edition Solgt

Brukeravatar
Gonsholt
Småproff

Legg innav Gonsholt » 29 jun 2009, 22:27

Vekten er ikke akkurat det jeg tenker på nei :p

Helt greit instrumentpanel, men syntes hadde blitt penere med klokke, dato, langt den har gått osv digitalt + speedometer digitalt.
Og turtall MÅ man jo ha med nåla, eller så mister man jo morroa med og se den nerme seg rødsona og dirrer og bråker bare mere og mere! :p

[x] 2001 Yamaha PW 80 [x] 2004 Kawasaki KX 65L [x]Suzuki RM85L [x]Tempo Corvette

Brukeravatar
per15
Støttespiller
Sted: Skien
Kontakt:

Legg innav per15 » 29 jun 2009, 23:02

hvor mye koster glpro? ;)
Bilde
Suzuki rmz 450

Brukeravatar
KneeDragger
Gold
Sted: Asker

Legg innav KneeDragger » 29 jun 2009, 23:24

Skulle til og spørre om det samme..
Skjekket litt rundt dette med girindikatorer for en tid tilbake
men droppet det hele når jeg fant ut at det ville koste meg godt over 1000 lappen.
Og jeg har mye annet og bruke 2 store på en en led lampe som viser hvilket gir jeg er i ;)
Men når jeg får meg litt større sykkel så kommer jeg nok og invistere i dette!
Aprilia rs125 - 06mod - Black Edition

Brukeravatar
Gonsholt
Småproff

Legg innav Gonsholt » 29 jun 2009, 23:50

Koster vell rundt en 1500kr for og få det hjem og på sykkelen.

De skulle prøve og fikse en Universal som jeg bare kunne sette på når jeg får større sykkel! :)

Brukeravatar
AndyCandy
Silver
Sted: Bjerke, Oslo.
Kontakt:

Legg innav AndyCandy » 30 jun 2009, 00:11

Jeg skjønner ikke helt hvorfor man skal SE hvilket gir man er i. Man vet jo det selv når man kjører?
Aprilia RS 125 - Black - 2006
Honda Rebel 125 - Black - 1999
Honda Camino 50 - Red - 1984 ( Til Salgs )
X: CPI Crab RS50,Xinling QT50-B

Brukeravatar
Gonsholt
Småproff

Legg innav Gonsholt » 30 jun 2009, 00:16

Styling gutten min :p

Dette blir altså ikke det første som blir gjort, skal lakere Undertrayen i Mitorød aller førsteomgang og gå i innkjøp av et effektanlegg + noen småting.

Brukeravatar
KneeDragger
Gold
Sted: Asker

Legg innav KneeDragger » 30 jun 2009, 00:25

Ja, gjør så klart det! Er ikke seff ikke nødvendig..
Men er jo et kjent fenomen blandt oss Mc førere at vi alltid leter etter mer fart og spenning!
Ikke si at du aldri har clutcha inn å prøvd og gire opp enda et hakk enda du ligger i 6 gir?

Veldig ofte at man kjører litt mer på innstinkt å ikke tenker så mye på giringa og hvilket gir man ligger i,
men vis man tenker seg om og skjekker turtallet vs fart så skjønner man jo raskt det!

Jeg synes det bare er kult vis man greier og montere på litt ekstra "dubbeditter" men enda holde det stilrent!
Så hvis man har litt ekstra penger; hvorfor ikke?
Aprilia rs125 - 06mod - Black Edition

Brukeravatar
scotty
Småproff
Sted: Drøbak / Kongsberg
Kontakt:

Legg innav scotty » 30 jun 2009, 00:26

Bruke det som styling? Det blir feil..

Selv vet jeg ikke hele tiden hvilket gir jeg er i, vet selvsagt når jeg er i første eller siste gir, men veldig ofte jeg ikke er sikker på om jeg er i 3-4 eller 4-5.

Det virker forøvrig som at du prøver litt for hardt å gjøre Mitoen din unik nå. Du har gjort ganske mye fra før, og har allerede ting som skal gjøres. Nå som du begynner å snakke om runde fothvilere, nye instrumenter etc begynner du å gå i feil retning. Ønsker du Mitoen virkelig unik så lakkerer du kåpene og setter på dekaler av eget design(som er stilrent). Ellers så kan du få småting rundt på sykkelen lakkert eller chroma, f.eks "boltene" på toppen av demperne?
1987 Toyota Supra MKIII
2007 Cagiva Mito - Shark effektanlegg, Dellorto VHSB34, 13-43 dreving - Solgt
2010 KTM 125 EXC - Champion Edition Solgt

Brukeravatar
MonkeyfacE
Norgesmester
Sted: Hitra, Fillan
Kontakt:

Legg innav MonkeyfacE » 30 jun 2009, 00:42

jeg liker stilen til kim, ofte så er det de små tingene som "makes it over the top" mitoen er jo utrolig fin fra før, angående lakk og farge. men med litt ekstra styling så blir den spesiell men ikke så langt unna orginal at det er vanskelig å få solgt den hvis det er noen som vil ha noe som er så orginalt som mulig.
Bilde

Aprilia RS 125 08 o.O

Brukeravatar
Gonsholt
Småproff

Legg innav Gonsholt » 30 jun 2009, 01:27

Alle har sine meninger.

Og skifte "hel breakline" og lufte er gjort på en kveld, men gjør ikke det nå pga er ute og kjører mye for tiden. Og undertrayen står jeg på ventelista på og få lakert..

Som fothvilere, står på listen min over ting som skal gjøres, vært på utkikk etter det en stund nå. Men uten noe hell, så spør om litt hjelp om og finne :)
Hvis du faktisk lese på Mitoforum har jeg skrivd og spurt flere ganger der om folk som vet hvor jeg kan få tak i runde fothvilere.

Å chrome har jeg sett på i et halvt år snart, og det koster alt for mye. Vill heller da kjøpe og fikse på mindre småting som gjør sykkelen fin.

Har ikke i det hele tatt etter min mening tatt meg vann over hodet, skal ha sykkelen min spesiell men skal ha orginal farge som jeg liker veldig godt.
og lakere nye kåper er ikke snakk om i det hele tatt heller.

Gå tilbake til «Styling»