Nyoverhalt RS 125 maskin, men clutchen lugger.

Kategorien for alle Aprilia 125 ccm
Brukeravatar
torvald
Webmaster
MC: Aprilia RS 125, 05mod
Sted: Tau, Rogaland
Kontakt:

Nyoverhalt RS 125 maskin, men clutchen lugger.

Legg innav torvald » 24 jul 2009, 17:27

Hei og hopp - jeg har hatt storservice på motoren; bytta veivlager, alle pakninger, simmerringer osv. Har satt i nye cluchlameller, ilag med heavey duty fjærer. Følgte guiden til Loffen på bytting av clutch, men sliter med at den lugger når jeg slurer. Og det er kun når bakhjulet går. Det napper veldig i sykkelen når jeg løser ut førstegire - men holder jeg sykkelen i ro med bremsa og slurer til den nesten dør; da er det ingenting.

Jeg la lameller og disse platene i oljebad en totimers tid før montering, men selve clutchen har stått en liten uke (ikke i oljebad) før den ble montert. Men olja som ligger mellom lamellene stikker vell ikke av?

Noen som har vert borti det før, eller har noe anelse? Greit å høre med gjengen før jeg begynner å skru det opp igjen. :)
er en person som vet ganske mye om svært lite og som fortsetter å lære mer om mindre og mindre inntil jeg omsider vet så godt som alt om ingenting.

Brukeravatar
Børte
Fersk
MC: Aprilia rs 125 1998
Sted: Buskerud/Røyken

Re: Nyoverhalt RS 125 maskin, men clutchen lugger.

Legg innav Børte » 30 jul 2009, 13:51

Er du helt sikker på at clutchen er riktig innstilt?
Lugging kan også skje når kjedet er slitt eller ikke har fått kjedeolje
- Aprilia rs 125 '98 [x]
- Aprilia rs 125 '01
- Bmw 520i E34 [x]
- Civic HB '92
- Kawasaki Z 750R Black edition '12

Brukeravatar
torvald
Webmaster
MC: Aprilia RS 125, 05mod
Sted: Tau, Rogaland
Kontakt:

Re: Nyoverhalt RS 125 maskin, men clutchen lugger.

Legg innav torvald » 30 jul 2009, 15:38

Problemet lå i tiden mellom sammensettningen av clutchen og monteringen av cluchen. Den hadde fått tid til å tørke litt på ene siden før den ble montert. Oljebada lamellene litt nå - og alt i sjønneste orden. :)
er en person som vet ganske mye om svært lite og som fortsetter å lære mer om mindre og mindre inntil jeg omsider vet så godt som alt om ingenting.

Gå tilbake til «125 ccm»