takk for svar
billigste syll og stempel
billigste syll og stempel
hvor får man tak i billige syll og stempel noen her som vet ?? jeg har bare sett til 4700 kr dette var orginalt men noen som har noen billigere alternativer trenger heller ikke være orginalt syll og stempel. hvilken syll pakke er å anbefale ?? dette gjelder en rs 125 1999 mod
takk for svar
takk for svar
Sist redigert av freddy den 04 nov 2009, 15:41, redigert 2 ganger totalt.
rs 1999 mod: tatt cdi, 28 mm gasser og innsug, fp annleg, 130 dyse, powerfilter, rave 1
min tråd:
sitat:Nei napp meg i løken og kall meg Harrald!
F*en dette ble jo døds fett! 
min tråd:
Re: billigste syll og stempel
ingen som vet noen steder man får kjøpt syll og stempel til en grei pris??
rs 1999 mod: tatt cdi, 28 mm gasser og innsug, fp annleg, 130 dyse, powerfilter, rave 1
min tråd:
min tråd:
Tolmodighet er en dyd. Ikke alle som har mulighet til å være på forumet hele tiden!
Vet ikke om noe spessielt sted, men har du sjekket nettbuttikene? Virker som det er ganske forskjellig pris overalt.
Vet ikke om noe spessielt sted, men har du sjekket nettbuttikene? Virker som det er ganske forskjellig pris overalt.

Aprilia Rs 125 07 Black
her er det litt og velge i: http://pjme.co.uk/acatalog/Aprilia_RS12 ... _End_.html
Audi 100 2.3E 1992 C4, RS4 felger/senk
Aprilia RS 125 1998 harada replica, FP-anlegg, RAVE1, V-Force 3 og Powerfilter
Suzuki SV650S
Yamaha YZ 250 (X)
TM 125 MX
Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all!
Suzuki SV650S
Yamaha YZ 250 (X)
TM 125 MX
Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all!
-
Greenrider
- Småproff
- Sted: Haugesund
- Kontakt:
Ligger mitaka på mc-deler til 3490kr. 

Toyota MR2 MK1 (4agze , kompressor)
Aprilia RS FP - DPS GP150 - Dellorto 34mm flatslide - Tyga Performance Effektannleg - HPI Twin Curve CDI
Aprilia RS FP - DPS GP150 - Dellorto 34mm flatslide - Tyga Performance Effektannleg - HPI Twin Curve CDI
min tråd:
min tråd:
har ikke gjort det selv, men har bare hørt bra kritikk om de 
Audi 100 2.3E 1992 C4, RS4 felger/senk
Suzuki SV650S
Yamaha YZ 250 (X)
TM 125 MX
Suzuki SV650S
Yamaha YZ 250 (X)
TM 125 MX
min tråd:
min tråd:
Jeg har hørt mye bra derfra. Har tenkt og bestille derfra snart.
Det er en fraktkalkulator der så du ser hvor mye det blir i frakt.
Vist du sender en mail og spørr om de kan stemple pakka som en gave så slipper du toll.
Når jeg maila de for og spørre om jeg måtte betale moms til england + toll til norge sa de:
At jeg slapp og betale moms til england (VAT) men måtte betale toll, men de kunne stemple pakka som gave slik at jeg slapp.
Var bare og sende mail på de når du bestilte
Det er en fraktkalkulator der så du ser hvor mye det blir i frakt.
Vist du sender en mail og spørr om de kan stemple pakka som en gave så slipper du toll.
Når jeg maila de for og spørre om jeg måtte betale moms til england + toll til norge sa de:
At jeg slapp og betale moms til england (VAT) men måtte betale toll, men de kunne stemple pakka som gave slik at jeg slapp.
Var bare og sende mail på de når du bestilte
Rs125 99"-Polini 154cc,Flatslide34mm,RAVE2,17-39,V-force reed,Jim Lomas Twin,K&N powerfilter
KTM 560 SMR
BMW 318IS E-36 Cupe 92"-Sports panel filter;P
KTM 560 SMR
-
crazyclomp
- Bronze
- Sted: Hordaland, Bergen, Midtun
- Kontakt:
Lett fra pjme! Beste på service, kundebehamdling og deer 
Nå: Aprilia RS 125 FP 04 <3
X sykler: 2 stk Starway cl125, Honda NSR 125 og Ligier mopedbil, Benelli K2, KAwasaki Eliminator 125 (stjelt)
X sykler: 2 stk Starway cl125, Honda NSR 125 og Ligier mopedbil, Benelli K2, KAwasaki Eliminator 125 (stjelt)
ok da blir det vell bestilling herfra siden det blir nokk en del billigere ,l men noen som vet hvilket av settene jeg bør ha er en 1999 mod rs trenger nytt syll kit og en topplokk det som sitter over stempelet.
takk for svar
takk for svar
min tråd:
min tråd:
-Mikata sylinder kittet til rotax 122 er et billigere allternativ til org sylinder, tror den er porta opp litt slik at den går bedre.
-Polini 154cc kittet er jo dyrere men billigere enn org sylinder, da får du MYE bedre bunndrag/mellomdrag og litt bedre toppdrag. (men 34mm forgasser er et must!)
Sykkelen kjennes mye kraftigere ut med dette kittet
Ser ikke ut som de selger org sylinder her
-Polini 154cc kittet er jo dyrere men billigere enn org sylinder, da får du MYE bedre bunndrag/mellomdrag og litt bedre toppdrag. (men 34mm forgasser er et must!)
Sykkelen kjennes mye kraftigere ut med dette kittet
Ser ikke ut som de selger org sylinder her
Rs125 99"-Polini 154cc,Flatslide34mm,RAVE2,17-39,V-force reed,Jim Lomas Twin,K&N powerfilter
KTM 560 SMR
KTM 560 SMR
Mitaka er vel helt lik originalsylinderen? 
- 200H - Prox flatstempel - Jolly carbon - Dellorto PHBH28
Aprilia RS125 MITAKA CYLINDER KIT ( ROTAX 122)
This is a cylinder for the Aprilia RS125 Rotax 122 Type from 1997- Onwards
The kit comes with Nickasil plated bore, Piston, Piston Rings, G-pin, C-clips, Small End Bearing, 3 Base Gaskets, Cylinder Head O rings, Power Valve Gaskets and Power Valve Seal.
Mitaka Cylinders Are Made in Taiwan and are a Direct Copy of the Original Cylinder
Price: £173.91 (£200.00 Including VAT at 15%)
Upgrade Your Piston Kit, We Can Replace the Mitaka Piston Kit For One Of The High Performance Equivalents. hva tror dere om dette settet ville det passet min sykkel ??
This is a cylinder for the Aprilia RS125 Rotax 122 Type from 1997- Onwards
The kit comes with Nickasil plated bore, Piston, Piston Rings, G-pin, C-clips, Small End Bearing, 3 Base Gaskets, Cylinder Head O rings, Power Valve Gaskets and Power Valve Seal.
Mitaka Cylinders Are Made in Taiwan and are a Direct Copy of the Original Cylinder
Price: £173.91 (£200.00 Including VAT at 15%)
Upgrade Your Piston Kit, We Can Replace the Mitaka Piston Kit For One Of The High Performance Equivalents. hva tror dere om dette settet ville det passet min sykkel ??
min tråd:
min tråd:
ser ikke poenget med mitaka. Er jo ikke trimmsylinder så hva er poenget da. Skal du kjøre org bruker org sylinder. Så lenge det ikke er org sylinder er sykkelen mindre vært.
Suzuki rmz 450
er den som jeg viser over porta eller ulovlig med tanke på trim på noen mulig måte ?? og noen som har en anelse hva det vil koste og få den hit til norge ??
min tråd:
min tråd:
Den var ikke porta nei, det er en kopi av org sylinderen.
Den er mye billigere enn org sylinderen.
Det er ikke trim, men det er ikke lovlig på grunn av at den ikke er orginal.
Men vist sykkelen din er org bare at du har mikata så vill du jo ikke bli stoppa på grunn av mistanke av trim da.
EDIT: Når jeg kjøpte sykkelen min og hadd hatt den ei lita stund tok jeg en overhaling, da så jeg at org sylinderen var ripa.
Så jeg måtte ha ny, da jeg fant ut at org. sylinder kosta 4700kr eller noe og at mikataen var vesentlig billigere og at polinien også var billigere, kom det ikke på tale og kjøpe ny org. sylinder. Så da ble det polini kitt på meg
Samme med kompisen min, han kjøpte en brukt sylinder fra en som selger deler fra kræsja rs'er som han tar inn.
Den sylinderen var helt fin og er fortsat i bruk
Den er mye billigere enn org sylinderen.
Det er ikke trim, men det er ikke lovlig på grunn av at den ikke er orginal.
Men vist sykkelen din er org bare at du har mikata så vill du jo ikke bli stoppa på grunn av mistanke av trim da.
EDIT: Når jeg kjøpte sykkelen min og hadd hatt den ei lita stund tok jeg en overhaling, da så jeg at org sylinderen var ripa.
Så jeg måtte ha ny, da jeg fant ut at org. sylinder kosta 4700kr eller noe og at mikataen var vesentlig billigere og at polinien også var billigere, kom det ikke på tale og kjøpe ny org. sylinder. Så da ble det polini kitt på meg
Samme med kompisen min, han kjøpte en brukt sylinder fra en som selger deler fra kræsja rs'er som han tar inn.
Den sylinderen var helt fin og er fortsat i bruk

KTM 560 SMR
KTM 560 SMR
- Benjamin77
- Wannabe admin
- Sted: Revetal
- Kontakt:
Har selv erfart at Mitakan holder dårlig... Knakk tvers over hele greia, og den andre holdt 92 mil... Meeeen de var borra opp, og høyere komp+++++++ Men Orginalsylinderne har ALTID holdt lenger, og mye bedre porting osv.=)
05 Aprilia RS150 ¨gone edition¨
Honda CBR1000RR HRP
Husqvarna TC450
95 Nissan 200SX S14
96 BMW 523i e39
We don`t ride fast, we just fly low!
Honda CBR1000RR HRP
Husqvarna TC450
95 Nissan 200SX S14
96 BMW 523i e39
We don`t ride fast, we just fly low!
det blir ihverfall orginal sylinder på meg da , men hvilket topplokk må jeg kjøpe og hvor får jeg kjøpt det ?? det står vhm på det jeg har nå men har sett det er en del forskjellige inne på pjme.co/uk.
min tråd:
min tråd:
Dette er de 2 toppene de har på pjme:
-RS125 VHM Racing Cylinder Head Flat Flat Top Piston Only = Det er høykomp topp som du må ha flat stempel. Har du høykompstempel må du ha denne.
-RS125 VHM Racing Cylinder Head For Use With A Std Dome Piston = Denne passer org. stempelet. Eneste forskjellen på denne og orginal toppen er at den overfører mer varme som er bra
En helt orginal topp selger de på oemparts.no
-RS125 VHM Racing Cylinder Head Flat Flat Top Piston Only = Det er høykomp topp som du må ha flat stempel. Har du høykompstempel må du ha denne.
-RS125 VHM Racing Cylinder Head For Use With A Std Dome Piston = Denne passer org. stempelet. Eneste forskjellen på denne og orginal toppen er at den overfører mer varme som er bra
En helt orginal topp selger de på oemparts.no
KTM 560 SMR
KTM 560 SMR
ok takk for svar . det vil si at den sylinder pakka fra pjme.co/uk jeg viste til tidligere passer sammen med denne toppen da ? -RS125 VHM Racing Cylinder Head For Use With A Std Dome Piston = Denne passer org. stempelet. Eneste forskjellen på denne og orginal toppen er at den overfører mer varme som er bra 

min tråd:
min tråd:
Ja den mikata kitten passer med RS125 VHM Racing Cylinder Head For Use With A Std Dome Piston
Men vist du leser hva kittet inneholder så står det a det er med topp
Bildet viser ikke alle delene.
Og du har også et valg om hvilket stempel du vill ha med.
-None = Vanlig mikata stempel
-Prox= Et annet stempel men vet ikke om den holder lengre, men regner med det
-Wiseco= Et smidd stempel som skal tåle mer
-Vertex= Den har Molybdenum legering, hvet ikke hva det er men
Jeg velger og tro at alle de 3 stempelene er av større kvalitet en mikata stempele som du får med vist du trykker på "none"
Men det blir dyrere om du tar med et annet stempel
Men vist du leser hva kittet inneholder så står det a det er med topp
Og du har også et valg om hvilket stempel du vill ha med.
-None = Vanlig mikata stempel
-Prox= Et annet stempel men vet ikke om den holder lengre, men regner med det
-Wiseco= Et smidd stempel som skal tåle mer
-Vertex= Den har Molybdenum legering, hvet ikke hva det er men
Jeg velger og tro at alle de 3 stempelene er av større kvalitet en mikata stempele som du får med vist du trykker på "none"
Men det blir dyrere om du tar med et annet stempel
KTM 560 SMR
KTM 560 SMR
Har hørt at wiseco er best av disse, derfor prisen 
Aprilia RS250 1998mod.
(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

ja jeg ser det står sylinder head o ring , men er ikke dette bare toppakningene da ?? eller er det toppakningen med sylinder head ?
min tråd:
min tråd:
Wiseco stempelet er smidd, tar visstnok lengre tid å få det varmt, men tåler mer..
tror dere det er verdt pengene å kjøpe med det wiseco stempelet ?
min tråd:
min tråd:
Ja jeg leste feil, er ikke med topp, bare o-ring ja.
KTM 560 SMR
KTM 560 SMR
Jeg har Prox på sykkelen min, det virker som det er knall kvalitet iallefall 
Vertex er også bra, så vet ikke om jeg hadde gidda å cashe ut så mye mer for å få Wiseco..

Vertex er også bra, så vet ikke om jeg hadde gidda å cashe ut så mye mer for å få Wiseco..
Er kansje ikke så viktig vist du kjører org.
EDIT:
istedet for og punge ut 80 pund ekstra for det wiseco stempelet, kan du kjøpe Vertex Race Flat Top Piston Single Ring for 64 pund og kjøpe VHM flatoppen istedet for VHM org. toppen. (du skal jo kjøpe ny topp uansett)
Det er billigere og du får mer effekt
+ Da har du et ekstra mikata stempel som følger med kittet som du kan selge eller bruke senere
EDIT:
istedet for og punge ut 80 pund ekstra for det wiseco stempelet, kan du kjøpe Vertex Race Flat Top Piston Single Ring for 64 pund og kjøpe VHM flatoppen istedet for VHM org. toppen. (du skal jo kjøpe ny topp uansett)
Det er billigere og du får mer effekt
+ Da har du et ekstra mikata stempel som følger med kittet som du kan selge eller bruke senere
KTM 560 SMR
KTM 560 SMR
fattern sier bare trim nei nei ! så det blir org tenker jeg , men mitaka funker nokk det også og da må kjøpe org toppen ikke sant ??
er det noen her på forumet som har bestilt fra pjme.co/uk og hva kosta det å få de delene til Norge ??
takk for svar
er det noen her på forumet som har bestilt fra pjme.co/uk og hva kosta det å få de delene til Norge ??
takk for svar
min tråd:
min tråd:
Tror egentlig ikke det er vits med høykomp sett vist du kjører oginalt uanset.
Ja da kjøper du den VHM standard dome toppen.
Men han far din hadde jo aldrig funnet ut at det var trim du hadde kjøpt om du kjøpte flat stempel og flat topp da
Når du bestiller så kommer det opp ei rute der du skriver hvilket land du bor i, da kommer det opp hvor mye frakt det blir
Ja da kjøper du den VHM standard dome toppen.
Men han far din hadde jo aldrig funnet ut at det var trim du hadde kjøpt om du kjøpte flat stempel og flat topp da
Når du bestiller så kommer det opp ei rute der du skriver hvilket land du bor i, da kommer det opp hvor mye frakt det blir

KTM 560 SMR
KTM 560 SMR
siste spørsmålet før jeg kjøper dette her er det rotax 122 motor på rs 1999 mod eller ? må være helt sikker på at dette settet passer til min sykkel det sylinderkittet jeg linket til altså
takk for svar
takk for svar
min tråd:
min tråd:
99 modell har 122 da ja
Er vell 96 og nedover som har rotax 123
Er vell 96 og nedover som har rotax 123
KTM 560 SMR
KTM 560 SMR
-
crazyclomp
- Bronze
- Kontakt:
ER det ikke 98 og nedoer dA?
jeg vet at 98 har Rotax122.
98 og 97 er vell like.
Er forskjell på 96 og 97
EDIT: kan hende det er Rotax i 97 men er ikke sikker
98 og 97 er vell like.
Er forskjell på 96 og 97

EDIT: kan hende det er Rotax i 97 men er ikke sikker
KTM 560 SMR
KTM 560 SMR
- Petter
- Støttespiller
- MC: Aprilia RS 125 Spains No1
- Sted: Hønefoss
Det var vel egentlig både 123 og 122 levert på 97 og 98 i alle fall. Så kommer helt ann på hver enkelt sykkel. Grunnen til dette vet jeg ikke.
X -07 Aprilia rs125 Spains<33 - Kondemnert ;(
da var delene bestilt fra pjme.co.uk. får se hvordan det blir å få det inn i landet da.
min tråd:
min tråd:
-
crazyclomp
- Bronze
- Kontakt:
Fikk du de til å sende som gave?
Når jeg og fulloggal her på forumet bestillte sparte vi nesten 5000,- i toll og moms.
Vi bestilte deler for ca £1100, men på pakken sto det £90 og at det var gave fra "bag manifest"
All respekt til PJME 
Når jeg og fulloggal her på forumet bestillte sparte vi nesten 5000,- i toll og moms.
Vi bestilte deler for ca £1100, men på pakken sto det £90 og at det var gave fra "bag manifest"
All respekt til PJME 
joda jeg fikk det som en gave jeg
veldig fornøyd med bestillingen derfra ihvertfall sparte en del kroner på det ja 
min tråd:
min tråd: