Dette er et arkivert øyeblikksbilde av apriliaforum.no, slik forumet så ut da det ble lagt ned. Det er skrivebeskyttet — innlogging, søk og nye innlegg virker ikke.
Har nettopp tatt av gasseren, og skal stille nåla til øverste hakk som det skal være på en FP. To spørsmål: 1) Hvor finner jeg nåla? Har hørt mye om og men, men om noen kan komme med et bilde, setter jeg bra pris på det! 2) En selvfølge; hvordan stiller jeg den?
Nåla sitter i midten av gasseren. skru av topplokket på gasseren da kommer det en fjør ut i midten av spjelde sitter nåla, ta den opp ta av klipset som sitter på nåla med en nebbtang eller no og sett den på det øverste hakket. sett det sammen igjen.
Ka som er forsjellen på å ikkje stille den nålen da? Eg har ikkje opnet forgasseren min, men har effektaannlegg og eksosventil... Får eg noe igjen for dette?
Ka som er forsjellen på å ikkje stille den nålen da? Eg har ikkje opnet forgasseren min, men har effektaannlegg og eksosventil... Får eg noe igjen for dette?
Vist ikkje den forje eigaren har gjort det da, aner ikkje:P Bare veit at han trimma den...
Nåla sitter neddi hoveddysa, så den kontrollerer hvor mye bensin motoren får over nesten 3/4 av registeret. Om du har 07 eller videre skal du ha den på øverste hakket, og hvis du har 06 eller tidligere skal du ha den på 1, 2, eller 3. hakket (Er ikke helt sikker). Prøv deg fram til hva som går renest