Hei,
Jeg har alltid drømt om å kjøpe meg en Aprilia. Tok lettlappen som 16 åring. Og tok lappen på tung i fjor og har kjørt mye rart de siste årene.
Men etter alt jeg har hørt kan det være riski å kjøpe seg en slik sykkel i dag? Både pga deler, og mye feil. Men jeg synes SXV er så inni hampen rå at jeg bare må ha en.
Kan noen hjelpe meg med fordler og ulemper med å kjøpe en slik sykkel i dag? Jeg tenker på å kjøpe en brukt en.
Forskjeller på 450 og 550. (Annet enn slagvolum.)
Beklager hvis det er flere tråder som denne.
Tusen takk for alle svar!
Mvh. Jonas S.
Kjøpe seg SXV?
Re: Kjøpe seg SXV?
Hei og velkommen til forumet! Det er folk her som har erfaring med SXV, så du får nok svar etterhvert. Generelt sett er det ikke noe problem med deletilgangen, bare bestill fra www.af1racing.com så har du delene på under ei uke.
- Thunder
- Støttespiller
- MC: Aprilia SXV 550
- Sted: Flekkefjord
Velkommen!
Jeg har hatt min SXV i noen år nå, det er en 07 modell 550.
Jeg er utrolig fornøyd med den, det er definitivt den villeste og råeste sykkelen jeg har kjørt til nå!
Når det er sagt, vil jeg ikke anbefale sykkelen til en som ikke har erfaring/peiling på sykkel og motor.
Det er en kresen sykkel, mye p.g.a. at det faktisk er en fullblods løpsykkel tatt av banen.
Men har du hatt flere sykler og sitter med god erfaring vil ikke SXV'en skuffe deg!
Forskjellen på 550'en og 450'en er vel mest hvor effektregisteret sitter. Skal du ha den til kjøring på vei vil jeg anbefale 550'en (den drar virkelig skinnet på pølsa).
Vil du ha en med litt "snillere" og mer håndterlig effekt så er 450'en god, den er også mer pålitelig.
Hvis du kan, så kjøp en 08 eller nyere modell...de er det minst feil med.
Og som inunf sier så er det ingen problem og skaffe deler.
Lykke til
Jeg har hatt min SXV i noen år nå, det er en 07 modell 550.
Jeg er utrolig fornøyd med den, det er definitivt den villeste og råeste sykkelen jeg har kjørt til nå!
Når det er sagt, vil jeg ikke anbefale sykkelen til en som ikke har erfaring/peiling på sykkel og motor.
Det er en kresen sykkel, mye p.g.a. at det faktisk er en fullblods løpsykkel tatt av banen.
Men har du hatt flere sykler og sitter med god erfaring vil ikke SXV'en skuffe deg!
Forskjellen på 550'en og 450'en er vel mest hvor effektregisteret sitter. Skal du ha den til kjøring på vei vil jeg anbefale 550'en (den drar virkelig skinnet på pølsa).
Vil du ha en med litt "snillere" og mer håndterlig effekt så er 450'en god, den er også mer pålitelig.
Hvis du kan, så kjøp en 08 eller nyere modell...de er det minst feil med.
Og som inunf sier så er det ingen problem og skaffe deler.
Lykke til
Aprilia SXV 550 07'
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
Heia!
Tusen takk for utfyllende svar!
Jeg er ikke redd for å skru, og har garasje med masse verktøy under meg. Faren min har også flere Harleyer så vi er ikke redde for å skru her i familien.
Men jeg så det lå en ute til 60 på finn, en 07 450. Har ikke linken oppe nå, men er jo bare å klikke seg inn.
Den var det byttet motor på pga fabrikkasjonsfeil, er det kjente feil med disse motorene?
Og takk for varm velkomst, alltid like hyggelig ^^
\\Jonas
Tusen takk for utfyllende svar!
Jeg er ikke redd for å skru, og har garasje med masse verktøy under meg. Faren min har også flere Harleyer så vi er ikke redde for å skru her i familien.
Men jeg så det lå en ute til 60 på finn, en 07 450. Har ikke linken oppe nå, men er jo bare å klikke seg inn.
Den var det byttet motor på pga fabrikkasjonsfeil, er det kjente feil med disse motorene?
Og takk for varm velkomst, alltid like hyggelig ^^
\\Jonas
- Thunder
- Støttespiller
- MC: Aprilia SXV 550
- Sted: Flekkefjord
Mest kjente feilen er at fra fabrikken har de brukt en oransje paknings sement som tydeligvis ikke holder mål.
Er det ny motor er det sikkert skikkelig sement.
Er det ny motor er det sikkert skikkelig sement.
Aprilia SXV 550 07'
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
Ikke nøl med å kjøpe SXV. Det har vært mye skremselspropaganda fra de som har hatt mye problemer, men det er mange av oss som har feilfrie sykler også. Det ligger faktisk en 550 til salgs for 60k nå, og DET er et kupp! Tror faktisk den negative omtalen har sørget for urettferdig lave priser på sykkelen, men det kommer jo kjøperen til gode. Jeg elsker sykkelen, og har ikke hatt et eneste problem etter 4000 km:) Får du problemer og ønsker god service...kontakt Askim MC.
-
SnurreSprett
- Verdensmester
- Sted: Mosjøen
- Kontakt:
Har 18000km på min. Litt trøbbel men neppe avskrekkende om en kan og har mulighet til å skru litt..