Gir etter ved høyt turtall.
Gir etter ved høyt turtall.
Hei, sykkern har i det siste oppført seg rart. Når jeg kjører og skal dra den ut på turtall til rundt 10500 + så er det som den glepper giret. Det er som jeg ruser i skikkelig høyt turtall..
Noen som vet?
Takk på forhånd
Noen som vet?
Takk på forhånd
What the...
Re: Gir etter ved høyt turtall.
Hvis det ikke skjer for ofte, så er det mest sannsynlig at du bomgirer. Har litt problemer med at 3. giret mitt ikke legger seg helt inn noen ganger. Hvis det skjer på hvert gir, så er det nok clutchen som slurer
Veit ikke heelt hvordan man justerer den igjen, men det er en kjapp jobb 

Arrow-exhaust, Rave 1, Pipercross Filter, Vforce 3, Luftplomberinga tatt, Iriduim IX!
Det skjer på alle gir, og det er veeeeeldig irriterende. Nå som det skjer tør jeg ikke å dra den ut, og dermed sliter jeg å få den opp i ordentlig fart. Hmmm, noen andre som vet?
What the...
Rotax er kjent for det problemet der. Såvidt jeg vet, er det ikke så mye å gjøre med det.
Men om du er litt mer kontant når du girer, kan det hjelpe på. Skjer som oftest når du girer litt "sløvt".
Men om du er litt mer kontant når du girer, kan det hjelpe på. Skjer som oftest når du girer litt "sløvt".
The two-stroke syndrome is unsolvable. You can´t fix it, but you can learn to live with it.
Aprilia rs 125 07!
Kriston™
Aprilia rs 125 07!
Kriston™
Hvis problemet er større når sykkelen ikke er helt varm så kan det godt være clutchen.. Når lamellene blir skikkelig slitt høres det ut som om motoren "glipper" giret når du når en viss menge effekt på clutchen 
02" Aprilia RS 125 GP-1 FP
Er garantert clutchen, er enten slitte lammeler eller så har den stille skruen i det hullet ved oljepåfyllingshullet forskøvet seg.
Mest sannsynlig det siste
Mest sannsynlig det siste

Rs125 99"-Polini 154cc,Flatslide34mm,RAVE2,17-39,V-force reed,Jim Lomas Twin,K&N powerfilter
KTM 560 SMR
BMW 318IS E-36 Cupe 92"-Sports panel filter;P
KTM 560 SMR
- AleksanderK
- Webmaster
- MC: Ingen
- Sted: Bergen
Kan godt hende den har links gjenger, jeg husker ikke. Men er jo bare 2 veier man kan skru så da er det jo bare å prøve den ene veien, og vist den slurer enda mer da så er det bare å prøve den andre veien 

Rs125 99"-Polini 154cc,Flatslide34mm,RAVE2,17-39,V-force reed,Jim Lomas Twin,K&N powerfilter
KTM 560 SMR
KTM 560 SMR
den har ikek links gjenger men en kontra mutter der...
audi 90 quattro 2.3l .
-
crazyclomp
- Bronze
- Sted: Hordaland, Bergen, Midtun
- Kontakt:
Forklare hva en kontramutter er? 
Nå: Aprilia RS 125 FP 04 <3
X sykler: 2 stk Starway cl125, Honda NSR 125 og Ligier mopedbil, Benelli K2, KAwasaki Eliminator 125 (stjelt)
X sykler: 2 stk Starway cl125, Honda NSR 125 og Ligier mopedbil, Benelli K2, KAwasaki Eliminator 125 (stjelt)
What the...
Var det ikke du som nettopp skiftet clutch lammeller da? 

Her skal det stå noe fornuftig.
Aaah.
Det kan jo være at du må stille inn clutchen på nytt igjen da, om du tok den av? 
Fordi min var slik etter 9 000rpm, helt til jeg stillte clutchen inn skikkelig.

Fordi min var slik etter 9 000rpm, helt til jeg stillte clutchen inn skikkelig.

Ja, jeg tok den av... Vet ikke hvordan jeg stiller clutchen..
What the...
Skru opp den skrua der. Så strammer du via en mutter og en umbrakobolt.
Står forresten bedre forklart i en av guidene her på forumet. 

Står forresten bedre forklart i en av guidene her på forumet. 
Åja, den ja. Den har jeg skrudd på. Men det var for å stramme clutchen.. Eller hendelen da. Skal jeg løsne den litt?
What the...
Visst jeg forstår det riktig skal du stramme den for at den ikke skal slure, men spørst no seff på hvor stram den er fra før :P

Aprilia RS 125 06 Black Edition!
- Aprilia FP Svanehals, Rave1 Eksosventil, CDI sperra tatt, Polini 154cc, Vforce-3, 34mm flatslide og Powerfilter!
Hmm, det skal være 1,0 - 1,5mm slark i hendelen tror jeg det var... 

Var noe i den duren, noen som har en kilde? :P

- Aprilia FP Svanehals, Rave1 Eksosventil, CDI sperra tatt, Polini 154cc, Vforce-3, 34mm flatslide og Powerfilter!
Snille Anton (A) hehe

Hehe, er ikke noe stor jobb akkurat.
Men hadde vært fint med en påminnelse.
Som Vintager kanskje kjenner til, så glemmer jeg ting veldig fort. 

hehe, jeg også xD legg til notis på mobilen
xD 

Hehe! Er lov å glemme, Anton
Clutch hendelen min er nå ganske stram nå, men det var ganske så løs før jeg strammet den da. Kanskje det skal være midt i mellom det?
Clutch hendelen min er nå ganske stram nå, men det var ganske så løs før jeg strammet den da. Kanskje det skal være midt i mellom det?
What the...
Bare tenk at der skal være litt "slark" før clutschen tar