3 "Problemer"

Kategorien for alle Aprilia 125 ccm
nygaard
Fersk Racer
Sted: Lillestrøm

3 "Problemer"

Legg innav nygaard » 26 apr 2010, 17:39

Hei

Har et veldig problem, en liten tanke ting sak og et mindre "problem".

Kjører en Rs125 07 orginal..

1. Når jeg kjører i f.eks 4 gir, og har vært oppe i 9000 rpm og slipper gassen, så detter turtallet til 7000 rpm, og henger der. Gassheng rett og slett. Har sjekket alt jeg har anelse om. Vakumslanger, bensinslanger, rensa forgasseren, dyser.. Alt.. Vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre med det. Er utrolig irriterende, så vil fikse det fortest mulig..

2. Forje eier på sykkelen min fortalte meg at han ikke hadde gjort noe med sykkelen sin, MEN da jeg var under tanken i dag, og skrudde vekk luftfilteret, så var begge de åpningene åpene, hvis noen skjønner hva jeg mener. Så jeg aner ikke hva mer han kan ha gjort.. Noen tanker om hva jeg burde se etter? Synes det er utrolig dårlig gjort hvis han har gjort ting med sykkelen, men ikke informert meg..

3. Jeg har lyst på mer akselerasjon, men får ikke lov til å ha trim på sykkelen.. Prøver veldig hardt på å få FP anlegget til Aprilia, men ser mørkt ut.. Noe jeg kan gjøre for å få bedre akselerasjon, som ikke inneberer trim? Eller en måte å overbevise pappa på?

Takker for all hjelp :D
Bilde

Aprilia Rs 125 07 Black

Brukeravatar
AndreKK
Rossi
Sted: Oppegård
Kontakt:

Re: 3 "Problemer"

Legg innav AndreKK » 26 apr 2010, 18:19

1: Det tror jeg kan være reed-ventilene dine. Vet ikke hvor langt sykkelen har gått, men orginalforgasseren soter ned hele systemet og reedventilene blir sotet ned og har en tendens til å bli dårlige. Jeg skiftet til V-force 3-reeder og da (jeg hadde litt det samme som deg før) gikk den ned med en gang. Du kan prøve å rense reedventilene, men det vil jo ikke vare så alt for lenge før de blir dårlige igjen.

2: Hvis begge åpningene er oppe, så har han tatt plomberinga i innsuget. Dette gjør man fordi man skal få mer luft inn, men man burde ikke gjøre det hvis man ikke setter på nytt eksosanlegg, fordi da blir blandingen bare feil og sykkelen vil ikke gå stort bedre. Er vel ikke noe annet du kan gjøre enn å kjøpe en ny "grisenese" om du vil ha den tilbake til orginal stand.

3: Her er nok dreving eneste mulighet for deg ;) Større drev bak, mer akselerasjon, mindre toppfart. Burde være enkelt å overbevise tenker jeg meg :)

Arrow-exhaust, Rave 1, Pipercross Filter, Vforce 3, Luftplomberinga tatt, Iriduim IX!

nygaard
Fersk Racer
Sted: Lillestrøm

Re: 3 "Problemer"

Legg innav nygaard » 26 apr 2010, 20:17

1. Noen annen mulighet enn å rense reed-ventilene? Mulig å sette på RAVE? om de blir skittene igjen så er jo det bare stress egentlig.. Sykkelen har gått 7400 ca.

2. Skjønner. Men om jeg setter på et effektanlegg, må jeg bare dyse opp da?

3. Ja, en kompis sa større bakdrev og mindre fordrev, så tenkte meg å kjøpe 14 tanns fordrev, så får jeg se hva jeg gjør med bakdrevet. Toppfarten driter jeg egentlig i, 0-100 som er morro :D
Bilde

Aprilia Rs 125 07 Black

Gå tilbake til «125 ccm»