Dekk SXV 550
Dekk SXV 550
Hvor handler dere dekk til supermotardene?
-
SnurreSprett
- Verdensmester
- Sted: Mosjøen
- Kontakt:
Re: Dekk SXV 550
Der dem selger MC-dekk
Er standard størrelse.
Er standard størrelse.Re: Dekk SXV 550
Takk for svar. Det jeg lurte mest på var kanskje om det var steder hvor ting var fantastisk billig og alt fantes på lager :P
jeg tror jeg skal bruke motorsykkeldekk.com når jeg nå skal ha meg nytt fordekk til rsen.
rs 1999 mod: tatt cdi, 28 mm gasser og innsug, fp annleg, 130 dyse, powerfilter, rave 1
min tråd:
sitat:Nei napp meg i løken og kall meg Harrald!
F*en dette ble jo døds fett! 
min tråd:
Fantastisk billig må vel nesten være motorsykkeldekk.com som freddy nevnte.
De er veldig mye billigere enn flere forhandlere. 
De er veldig mye billigere enn flere forhandlere. 
Her skal det stå noe fornuftig.
Er visst mange som handler med motorsykkeldekk.com. Veldig bra priser der, bare pass på at du finner en plass som legger om for deg om du kommer med løse dekk. Er ikke uvanlig at verksteder tar 1000 kr per dekk som ikke er kjøpt hos dem.
kan man ikke bare legge om selv da `?
rs 1999 mod: tatt cdi, 28 mm gasser og innsug, fp annleg, 130 dyse, powerfilter, rave 1
min tråd:
min tråd:
du kan gjøre men anbefales ikke, så lenge du ikke er erfaren er det fort det blir stygge merker i felgen 

Aprilia RS 125 2008!
Her tar de 200 per dekk
på nærmeste mekonomen verksted 
på nærmeste mekonomen verksted Aprilia RS250 1998mod.
(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

og montere dekket ville jeg klart selv, men er det viktig å balansere dekket ?
min tråd:
min tråd:
-
SnurreSprett
- Verdensmester
- Kontakt:
Ingen problem å legge om selv om en har skikkelige dekkspaker og fett..
Har gjort det mange ganger. Men JA. Balansering av fremhjul er viktig.
Har ikke vært så nøye på det bake selv og aldri hatt problemer med det..
Har gjort det mange ganger. Men JA. Balansering av fremhjul er viktig.
Har ikke vært så nøye på det bake selv og aldri hatt problemer med det..
ja ok det er framhjulet mitt som skal skiftes så da bør jeg vell sende det bort så det blir balansert også da. jeg får bare høre rundt om hvor mye de skal ha for å skifte å balansere dekket.
men det med å balansere dekket kan man fint gjøre dette selv eller? bruker dekkbutikkene en spesiell maskin til dette ?
men det med å balansere dekket kan man fint gjøre dette selv eller? bruker dekkbutikkene en spesiell maskin til dette ?
min tråd:
min tråd:
Jeg har ikke balansert hjula mine hverken forran eller bak, og har klart meg fint uten. Man kan bruke ei balanseringsstang (fra f. eks. biltema) og sjekke at når du snurrer på hjulet så stopper det med forskjellig side ned hver gang. Hvis du skal ha dynamisk stabilisering så må du ha en stabiliseringsmaskin, og det er dyrt.
-
SnurreSprett
- Verdensmester
- Kontakt:
MC dekk har normalt en veldig høy støpe presisjon (om man kan kalle det det)
Har kjørt uten å balansert fremdekket også, merker ikke stort men føler meg ikke fullt så trygg da.
Så som regel merker en ikke noe. MEN, så er det forhjulet som holder oss på veien når en kjører svinger.
Jeg ønsker å ha fremhjul som er best mulig balansert da jeg vet at nedleggene er dype til tider.
Skal en kjøre av veien skal det iallefall ikke være for at en skulle spare noen lapper på balansering.
Men som sagt. Tror det har liten betydning for dem fleste av oss.. Men JEG tar ikke sjangsen
Har kjørt uten å balansert fremdekket også, merker ikke stort men føler meg ikke fullt så trygg da.
Så som regel merker en ikke noe. MEN, så er det forhjulet som holder oss på veien når en kjører svinger.
Jeg ønsker å ha fremhjul som er best mulig balansert da jeg vet at nedleggene er dype til tider.
Skal en kjøre av veien skal det iallefall ikke være for at en skulle spare noen lapper på balansering.
Men som sagt. Tror det har liten betydning for dem fleste av oss.. Men JEG tar ikke sjangsen
da blir det til at jeg kjøper fordekk å setter det på selv da
balanseringen får jeg også se om jeg får til vil ikke ha noe wobbling når jeg er midt i en sving 
min tråd:
min tråd: