Motor fjusker
Motor fjusker
Håper noen kan hjelpe meg. Kjøpte nett en rs125, 98mod. Er usikker på hva som er gjort med den, men det står ihvertfall en Dellorto forgasser på den om eg husker rett. For mørkt til å sjekke nå:p Sykkelen går greit fra 0-ca.6000rpm, og fra ca.8500-minst 11000rpm tar den helt av. Men fra 6000-8500rpm skjer det veldig lite, spesielt om eg ikkje allerede har full aks. Ligger eg på 6000 og skal øke farten er eg helt nødt til å gire ned kanskje 2gir. Virker som den hakker, at den feks ikke får nok bensin, men eg har ingen ide:p
- AleksanderK
- Webmaster
- MC: Ingen
- Sted: Bergen
Re: Motor fjusker
At den tar av er kicket som kommer når eksosventilen slår inn. Regner med du har det siden du sier at den tar av. Hvilket oppsett har du? Sjekk i morgen du 

//Webmaster på Apriliaforum
At den tar av fra 8.500-9.000 er jo forsåvidt greit, om den bare hadde gått noenlunde opp der til. Nå gå det så seint opp der til at eg bare sitter og er redd mens eg venter på kicket. Har vert å sett idag, men fortsatt clueless. Ikke helt mitt område dette. Eneste eg såg var at forgasseren var en dellorto, en vhsb 84 syns eg det stod, men å ha sjekket litt online må det vel være 34.
- AleksanderK
- Webmaster
- MC: Ingen
- Sted: Bergen
Få bilder fra motorrommet da.
Tror forøvrig at du ikke har fysisk plass til en 84 gasser på en rs
Tror forøvrig at du ikke har fysisk plass til en 84 gasser på en rs
//Webmaster på Apriliaforum
Er jo den vanlige sjuka det her da.. Er en kjent sak at mellomregisteret på RS er noe kranglete
Fullgodt blir det aldri, men er mulig å justere gasseren såpass så det ikke blir no stort problem
Kan også hjelpe å ikke gi full gass på mellomregisteret, men heller "lirke" den opp på turtall, det funker hvertfall bedre for meg..
Finn ut hvilken gasser du har og ta en kikk på de forskjellige guidene på forumet her, mye nyttig å lese der
Fullgodt blir det aldri, men er mulig å justere gasseren såpass så det ikke blir no stort problem
Kan også hjelpe å ikke gi full gass på mellomregisteret, men heller "lirke" den opp på turtall, det funker hvertfall bedre for meg..
Finn ut hvilken gasser du har og ta en kikk på de forskjellige guidene på forumet her, mye nyttig å lese der

02" Aprilia RS 125 GP-1 FP
Da er eg tilbake. Det er en 34mm forgasser ja. Har stilt ned tomgangen på den og da er kun problemet mellom 6.000 og 7.500 rpm. Problemet da er jo såklart at den stopper på tomgang om eg ikke holder litt gass på den konstant. Da skrudde eg den ned så mye at eg var redd skruen skulle falle ut og forsvinne
Dette skulle vel tilsvare at noe av problemet kan forsvinne om eg setter på en mindre dyse? Eller?
- bronstad93
- Rossi
- Sted: Nordtrøndelag, Verran, Malm
- Kontakt:
det enkleste er om du finner ut oppsettet på sykkelen!
se på potta og se om du har eksosventil så blir det enklere å gå ut ifra hvilken dyse som skal passe 
se på potta og se om du har eksosventil så blir det enklere å gå ut ifra hvilken dyse som skal passe `93 BMW E36 320Cia -> soon to be 325Tic!
(X)`02 Aprilia Rs 125: FP anlegg, VHM topp, PiperX filter, 17-38, 98-front, Xenon+++
(X) `98 Honda MT5
(X)`89 Suzuki tsx
A1: 21.06.10
B: 30.11.11
https://apriliaforum.torvald.no/viewtopic.php?f=26&t=6831
(X)`02 Aprilia Rs 125: FP anlegg, VHM topp, PiperX filter, 17-38, 98-front, Xenon+++
(X) `98 Honda MT5
(X)`89 Suzuki tsx
A1: 21.06.10
B: 30.11.11
https://apriliaforum.torvald.no/viewtopic.php?f=26&t=6831
om det er rave 2 du har, så skru litt på ventilen så den løser seg ut litt tidligere, så blir det ikke så veldig stor overgang
X: Rieju MRX pro 03 ombygd til smx
Aprilia rs 125 2000 - Rave 2, 34 flatside, ITALKIT, tyga carbonreeds, K&N pf, BR10EIX iridum plugg, VHM topp
Volvo 740 2,3 GL 1990
Aprilia rs 125 2000 - Rave 2, 34 flatside, ITALKIT, tyga carbonreeds, K&N pf, BR10EIX iridum plugg, VHM topp
Volvo 740 2,3 GL 1990
jeg hadde akkuratt samme problemet som du nevner med rsen din, det var feil blandingsforhold 
rs 1999 mod: tatt cdi, 28 mm gasser og innsug, fp annleg, 130 dyse, powerfilter, rave 1
min tråd:
sitat:Nei napp meg i løken og kall meg Harrald!
F*en dette ble jo døds fett! 
min tråd:
Og hva gjorde du da freddy?
da retter man på blandingsforholdet
skrur på skruene så den får passe luft/olje i forhold til bensin
skrur på skruene så den får passe luft/olje i forhold til bensin
Volvo 740 2,3 GL 1990
Volvo 740 2,3 GL 1990
rs 1999 mod: tatt cdi, 28 mm gasser og innsug, fp annleg, 130 dyse, powerfilter, rave 1
min tråd:
F*en dette ble jo døds fett! 
min tråd:
Så mulig da pipercross filteret eg har bestilt vil gjøre susen... Blandingsforholdet er vel det er har justert på. Skal også sjekke tennpluggen imorgen. Usikker på om den er byttet siden sykkelen ble trimmet ettersom eg kjøpte den slik den er.
kompis sin har også sånt syk kick som bare kommer, han kjøpte et powerfilter så gikk den mye renere med en gang.
Volvo 740 2,3 GL 1990
Volvo 740 2,3 GL 1990