Derfor lurte jeg på hvordan jeg kan evt. stille sensoren som gir feil-melding? Det er alltid bedre å komme med et dumt forslag, enn ingen i hele tatt
Throttle-sensor - kan man stille den?
Throttle-sensor - kan man stille den?
Tok en grundig sjekk av sykkelen min i dag for å finne ut hvorfor "EFI" lyset blir skrudd på. Jeg konkluderte med at hver gang jeg gasser (selv om motoren ikke står på) slår advarsel-lyset seg på, og EFI merket vises. Så leste jeg på et annet forum at dette kunne skje hvis du hadde skrudd på noen innstillinger på forgasseren. Det var akkurat det jeg hadde gjort for 2 dager siden, og da er det mest sannsynlig det som forårsaker problemet. Men selv om jeg har skrudd luftventilen tilbake til "standard" innstilling, er EFI merket fortsatt på. Sykkelen hører og kjører akkurat som før, og ingen endringer er merkbare i hele tatt. En annen ting er at EFI-merket lyser konstant når motoren er varm, uavhengig av gass.
Derfor lurte jeg på hvordan jeg kan evt. stille sensoren som gir feil-melding? Det er alltid bedre å komme med et dumt forslag, enn ingen i hele tatt
Aprilia RS 125 09 Black/Red