Purken tok 15 stykk med trim i dag!
Purken tok 15 stykk med trim i dag!
Purken tok 15 stykk med trim i dag! ditta er i førde område. dei såg på alt på sykkelen
til å med dreving, ditta er sjuk! skal skifte til fp potte no og dekke til powerfiltere mitt! er det sånn andre plasser og?
Aprilia RS 125 BLACK FP 07
34mm gasser (Flat Slide), 34mm innsug (V-Force 3) , jolly moto CORSA, powerfilter K"N APRILIA, R-cdi, rave 1, ITALKIT 140cc
34mm gasser (Flat Slide), 34mm innsug (V-Force 3) , jolly moto CORSA, powerfilter K"N APRILIA, R-cdi, rave 1, ITALKIT 140cc
Re: Purken tok 15 stykk med trim i dag!
Purken tok 7 stk på Time VGS. Ikke så veldig stor skole, men ja.. Bryne område. 
http://www.jbl.no/modules/module_123/pr ... D=2&mid=19
Snakk om mopeder da.

http://www.jbl.no/modules/module_123/pr ... D=2&mid=19
Snakk om mopeder da.

Her skal det stå noe fornuftig.
hmm. ja her har dei ein som kan med trim som tar både lett sykklar og
kan jo ikkje kjøre med jolly lengre 
- Kristian93
- Fersk Racer
Men av de 15, var det noen lett sykler? 

Sist redigert av Kristian93 den 07 sep 2010, 20:56, redigert 1 gang totalt.
Arrow Exhaust System, Rave 1, Dellorto VHSB 34mm
Hmm, det var synd.
Men er nok bare nå i starten av skolen de tar en sjekk gjennom skolen, og kanskje til våren også?
Kom det i bladet der du bor da?
Kom det i bladet der du bor da?

skal sjå om eg finner den
ja trur det var 9 mopedar og resten lett mc.
nokken som veit om tr-hallen sleger fp savne lengre?
ja trur det var 9 mopedar og resten lett mc.nokken som veit om tr-hallen sleger fp savne lengre?

Vil tro han gjør det ja. 
Hmm, fælt det da, 6 lett-mc'er som ble tatt for trim. Hmmmmmm, begynner å bli ganske gode disse her politi folka og Satans Vegvesen folka.

Hmm, fælt det da, 6 lett-mc'er som ble tatt for trim. Hmmmmmm, begynner å bli ganske gode disse her politi folka og Satans Vegvesen folka.

ja
dei tar lettane oppå ei tralle å tester toppfart i tillegg 
WTF?! Oppå ei tralle for fa*n? Hvordan får de plass til 150-160mm breit bakdekk der?
Tester toppfart ja... Hmm, i vognkortet mitt står det MAKS 120KM/T, mens når jeg testa den original så gikk den 140km/t. Og det var med luftmotstand. 

De tester vel heller HK?
Anton: det er jo sånn med moped og.. de skal jo ikke gå fortere enn 45, men de går jo i 60 orginalt
Anton: det er jo sånn med moped og.. de skal jo ikke gå fortere enn 45, men de går jo i 60 orginalt
X:
Hmm, ja, de burde ihvertfall gjort det.
Men like greit om de bare ikke kontrollerer lett-mc. 
Men like greit om de bare ikke kontrollerer lett-mc. 
Bytte til 170 bakdekk da, så er du nesten sikker på at det ikke går og tralle'n 
Audi 100 2.3E 1992 C4, RS4 felger/senk
Aprilia RS 125 1998 harada replica, FP-anlegg, RAVE1, V-Force 3 og Powerfilter
Suzuki SV650S
Yamaha YZ 250 (X)
TM 125 MX
Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all!
Suzuki SV650S
Yamaha YZ 250 (X)
TM 125 MX
Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all!
- AleksanderK
- Webmaster
- MC: Ingen
- Sted: Bergen
Hehe
Hvor lett er det å oppdage en FP aprilia?
//Webmaster på Apriliaforum
Har de peil. så ser de jo RAVE'n da 

Audi 100 2.3E 1992 C4, RS4 felger/senk
Suzuki SV650S
Yamaha YZ 250 (X)
TM 125 MX
Suzuki SV650S
Yamaha YZ 250 (X)
TM 125 MX
- AleksanderK
- Webmaster
bah-.-
Friser å lage bryter for raven, og CDI. Så hvis jeg blir stoppen, slår jeg av raven, og koblet inn cdi
God ide?
Friser å lage bryter for raven, og CDI. Så hvis jeg blir stoppen, slår jeg av raven, og koblet inn cdi
God ide?//Webmaster på Apriliaforum
CDI'en er nok det de vet minst om.
Men ja, vil tro de ser på eksosen. De skal nok ha problemer med å finne trim om du kjører FP-sykkel med FP-eksos og originalt luftfilter isteden for pf. 
Men ja, vil tro de ser på eksosen. De skal nok ha problemer med å finne trim om du kjører FP-sykkel med FP-eksos og originalt luftfilter isteden for pf. 
Jeg hadde sagt ikke søren om purken skal tyne min sykkel. Den er midt under innkjøring og kan ikke bli dratt lengre en 6000 rpm.
Aprilia rs 125 2008. Gianelli anlegg, Rave 1, Dellorto 34.
Hvis di ser på 99-05 så sliter di med og se raven da :P.. og hvis en snut hadde prøvd og skru ut så mye som 1 kåpe skrue på sykkærn min skulle jeg kjørt sykkærn et vist sted på han...
2002 Aprilia Rs 125 Gp - 1 <3
CDI-sperre tatt, Uplombert Luft Filter, FP anlegg, Rave 1, Carbon Reeds, 34mm VHSB Dell'Orto Gasser, 16/39 Dreving, POLINI <3,
Rs'en Min:
CDI-sperre tatt, Uplombert Luft Filter, FP anlegg, Rave 1, Carbon Reeds, 34mm VHSB Dell'Orto Gasser, 16/39 Dreving, POLINI <3,
Rs'en Min:
haha. De får ikke gjort noe annet med lett mc en og se.
Suzuki rmz 450
-
Greenrider
- Småproff
- Sted: Haugesund
- Kontakt:
En kompis av broren min hadde en rs125 og den testet de på trallen.
Han fyren ble faktisk tatt også. Fordi den gikk 130 i 3dje gir elns det skulle den ikke kunne orginalt sa de. 
Toyota MR2 MK1 (4agze , kompressor)
Aprilia RS FP - DPS GP150 - Dellorto 34mm flatslide - Tyga Performance Effektannleg - HPI Twin Curve CDI
Aprilia RS FP - DPS GP150 - Dellorto 34mm flatslide - Tyga Performance Effektannleg - HPI Twin Curve CDI
Kan da umulig være forsvalig å kjøre i over 100 på tralla?
I have as much authority as the Pope, I just don't have as many people who believe it.
Fighting for peace is like fucking for virginity.
Var ein kamerat av meg som blei vinka inn
Scooter som var trimma. Men han holdt på bremso mens politie testa den på trallo så han blei ikkje tatt 
Only one thing sweeter than the sound of a two stroke, and that's the sound of a two stroke passing a four stroke.
Once you go braaaap! You never go back!
- AleksanderK
- Webmaster
Får jeg spørre hvordan du kan holde på bremsen MENS politiet tester den? Då må politiet være stokk dum hvertfall 
//Webmaster på Apriliaforum
Eg såg ikkje på.. Lurer eg og på. Men dei må vær utrulig domme ja :P
Only one thing sweeter than the sound of a two stroke, and that's the sound of a two stroke passing a four stroke.
Noen som tenker på at Onkel Politi faktisk titter innom forskjellige forum som dette fra tid til annen? Det er jo utrolig mye bra info for dem hvis de ønsker å lære....
Jeg VET at politiet titter innom div forum. Litt usikker på noen forum, men mer sikker på andre. Kan spørre "insidere" neste gang jeg møter han 
I have as much authority as the Pope, I just don't have as many people who believe it.
De bare googler alt så finner de mye av det som står her, og det er jo veldig smart av oss å skrive inn mye her :P
Aprilia RS250 1998mod.
(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

Jeg gir vel fa*n. Tviler politiet gidder sitte å lese gjennom å lære fra hvert forum for å se hvordan du trimmer en RS, Mito, NSR osv. 
Anton; Hvorfor tror du politiet har for lite ressurser til å gå ut å gjøre ting? Hva ville du valgt som politimann - Vært ute, og risikert å møte på farlige menn (Ok, dårlig eksempel), eller vært inne, og surfet på nettet om mc'er?
Er vel heller biltilsynet som er de skumleste. :P
Aprilia RS250 1998mod.

Joda, absolutt, men noen som har med det å gjøre er innom en gang iblant
Jeg henger på forum jeg er 100% sikker på at politiet er der.
Ja, politiet er nok og sjekker i blant vil jeg tro. Men isåfall så er ikke dette det eneste forumet.
Men tviler på at det er UP som ligger og surfer på forumene. 

Jeg kan ivertfall bekrefte at politiet jeg kjenner bruker tid på diverse (motor)forum, men det er mer egeninterresse enn politiinterresse 

Vil nok tro at dem av Onkel Blå som har noe med motorkjøretøy å gjøre og biltilsyn er innom diverse forum for å sjekke hva som skjer angående trim. Dem er ikke idioter og når vi finner verdifull informasjon om hvordan en gjør ting her, så gjør dem akkurat det samme.
Det er plenty med guider her inne om hvordan en gjør ting og selv om det ikke er ulovlig i seg selv, med tanke på banesykler, så er det veldig teit å ikke sjekke ut ting her inne.
Slenger man da i tillegg ut bilder med skiltnummer, så gjør man jo jobben bare mye enklere, da man kan kartlegge hvor folk som trimmer bor. (Skiltnummer = navn = bostedsadresse = lagt til i aktivitetsdatabasen for det området. Når mange nok har havnet i denne databasen og det i tillegg blir rapportert om mye "tylekjøring", så er veien kort for å ta en kontroll, hvor en har en liste over aktuelle skiltnummer.)
Politiet er ikke idioter, dem bryr seg bare ikke så lenge dere ikke oppfører dere som noen apekatter på to hjul. :P
Det er plenty med guider her inne om hvordan en gjør ting og selv om det ikke er ulovlig i seg selv, med tanke på banesykler, så er det veldig teit å ikke sjekke ut ting her inne.
Slenger man da i tillegg ut bilder med skiltnummer, så gjør man jo jobben bare mye enklere, da man kan kartlegge hvor folk som trimmer bor. (Skiltnummer = navn = bostedsadresse = lagt til i aktivitetsdatabasen for det området. Når mange nok har havnet i denne databasen og det i tillegg blir rapportert om mye "tylekjøring", så er veien kort for å ta en kontroll, hvor en har en liste over aktuelle skiltnummer.)
Politiet er ikke idioter, dem bryr seg bare ikke så lenge dere ikke oppfører dere som noen apekatter på to hjul. :P
- Børte
- Fersk
- MC: Aprilia rs 125 1998
- Sted: Buskerud/Røyken
Jeg er rimelig sikker på at verken politiet eller statens vegvesen faktisk kan påvise at en lett mc er fabrikkoriginal. Jeg tipper værsting trimmerne kan få større problemer. Syklene er begrenset på kW, og ikke toppfart. Dermed er rullene de har til mopeder ganske ubrukelige.
I starten av juni henta politiet/vegvesenet en del mopeder og et par lett sykler på Åssiden vgs (Drammen). Jeg var en av de heldige. Vi måtte alle cruise bort til BT sammen med biker-snuten, I 45km/t! Når de skulle teste sykkelen min (fp rs 125) var biltilsynmannen mest opptatt av å fiske fram en tilståelse. Jeg nekta for at den var trimma og spilte dum. Noe som fungerte helt utmerket. Han brukte god tid på å finne noen feil, jeg endte opp med en mangellapp på noen småfeil og kunne rulle hjemover.
Kan ikke love at de ikke har bedre utstyr noen steder, men jeg tviler på det. Jeg vil si at trimma lett mc er "trygt" så lenge man ikke oppretter et altfor åpent forhold med statens vegvesen eller politiet. Nekt for absolutt alt, uten å virke som en gigantisk rektumåpning. Hvis du er rasshøl regner jeg med at de blir hissige, og i overkant grundige.
I starten av juni henta politiet/vegvesenet en del mopeder og et par lett sykler på Åssiden vgs (Drammen). Jeg var en av de heldige. Vi måtte alle cruise bort til BT sammen med biker-snuten, I 45km/t! Når de skulle teste sykkelen min (fp rs 125) var biltilsynmannen mest opptatt av å fiske fram en tilståelse. Jeg nekta for at den var trimma og spilte dum. Noe som fungerte helt utmerket. Han brukte god tid på å finne noen feil, jeg endte opp med en mangellapp på noen småfeil og kunne rulle hjemover.
Kan ikke love at de ikke har bedre utstyr noen steder, men jeg tviler på det. Jeg vil si at trimma lett mc er "trygt" så lenge man ikke oppretter et altfor åpent forhold med statens vegvesen eller politiet. Nekt for absolutt alt, uten å virke som en gigantisk rektumåpning. Hvis du er rasshøl regner jeg med at de blir hissige, og i overkant grundige.
- Aprilia rs 125 '98 [x]
- Aprilia rs 125 '01
- Bmw 520i E34 [x]
- Civic HB '92
- Kawasaki Z 750R Black edition '12
- Aprilia rs 125 '01
- Bmw 520i E34 [x]
- Civic HB '92
Bra og høre Børte! Men i vognkortet mitt står det "MAKS 120KM/T" og det var originalt, selv rundet sykkelen 140km/t originalt. 
- Børte
- Fersk
Jeg skulle likt å vite hvorfor det er sånn på nyere rs'er selv. Uansett så blir ikke lettsykler testet på mopedrulla. Med tanke på at det ikke er hastighetsbegrensing, og at rullene BT bruker såvidt runder 100. Jeg hadde irritert meg over det, men ikke bekymret meg 

- Aprilia rs 125 '98 [x]
- Aprilia rs 125 '01
- Bmw 520i E34 [x]
- Civic HB '92
- Aprilia rs 125 '01
- Bmw 520i E34 [x]
- Civic HB '92
De har traller til tung mc og lett også...
Nei? Hva skal de med det til tung sykkel? 
Når du har tung mc, så har du lov å kjøre uten effektbegrensning, så da har det jo ikke noe for seg? 
Kan heller være til mellom tung?
Kan heller være til mellom tung?
Mellomtung, hmm, tror de tar det på dyno elns heller? Kjører neppe rundt for å ta eldre folk som kjører mellomtung når de kan ta 16-åringer med trimma mopeder. 
Nå finst det jo fartskåte 18 åringer som vil ha mer enn 34 hk også da 
Jaja, men har du hørt om at politiet har kontroll for å ta mellomtung syklister akkurat som kontroll for å ta trimmede mopeder? 
Nei, men har de først en kontroll, så tar de nok inn hva som helst 

- Børte
- Fersk
Biltilsynet i Drammen har ihvertfall ikke dyno til mc. Andre BT avdelinger kan jeg ikke uttale meg om. Men jeg tviler på at du finner det så mange steder. Det var jo tross alt først i 09 at de skrapet sammen nok penger til å kunne benke biler.
- Aprilia rs 125 '98 [x]
- Aprilia rs 125 '01
- Bmw 520i E34 [x]
- Civic HB '92
- Aprilia rs 125 '01
- Bmw 520i E34 [x]
- Civic HB '92
Gammel tråd, ANYWAYS! 
Litt feil info
TRUR ikkej det var noken mc som vart tatt for TRIM, men fekk mangel lapp på Slitt dekk osv.
og det var moped tralle, IKKJE mc, INGEN mc var på tralle
Eg går på denna skulen, og såg på alt som skjedde, vart sjekka sjølv så!
Første spørsmålet eg fekk av purken var om det var 50 eller 125cc, da lo eg berre, så svarte eg 125
Da kom biltilsynet, spørte ka eg hadde gjort emd den og pirka på RADIATOREN min....
"Ingenting, TRenger ikkje trim når det er 125cc, veit du!
"
Han smilte berre og gjekk vidare !
Sykkelen min var uten tenning, starta sykkelen med en skrutrekker, hadde 1 blinklys, ikkje baklys eller noko anna. Fp-potte og rave 1 !
vognkort og førarkort var heime 
Litt feil info

TRUR ikkej det var noken mc som vart tatt for TRIM, men fekk mangel lapp på Slitt dekk osv.

og det var moped tralle, IKKJE mc, INGEN mc var på tralle

Eg går på denna skulen, og såg på alt som skjedde, vart sjekka sjølv så!
Første spørsmålet eg fekk av purken var om det var 50 eller 125cc, da lo eg berre, så svarte eg 125

Da kom biltilsynet, spørte ka eg hadde gjort emd den og pirka på RADIATOREN min....
"Ingenting, TRenger ikkje trim når det er 125cc, veit du!
"Han smilte berre og gjekk vidare !
Sykkelen min var uten tenning, starta sykkelen med en skrutrekker, hadde 1 blinklys, ikkje baklys eller noko anna. Fp-potte og rave 1 !
vognkort og førarkort var heime 
╔ღ═╗╔╗
╚╗╔ღ║║ღ═╦╦╦═ღ
╔╝╚╗ღ╚╣║ღ║║╠╣
╚═ღ╝╚═╩═╩ღ╩═╝ APRILIA <3
╚╗╔ღ║║ღ═╦╦╦═ღ
╔╝╚╗ღ╚╣║ღ║║╠╣
╚═ღ╝╚═╩═╩ღ╩═╝ APRILIA <3
det funker jo bare om du har rave 1, men god ide ja 
X: Rieju MRX pro 03 ombygd til smx
Aprilia rs 125 2000 - Rave 2, 34 flatside, ITALKIT, tyga carbonreeds, K&N pf, BR10EIX iridum plugg, VHM topp
Volvo 740 2,3 GL 1990
Aprilia rs 125 2000 - Rave 2, 34 flatside, ITALKIT, tyga carbonreeds, K&N pf, BR10EIX iridum plugg, VHM topp
Volvo 740 2,3 GL 1990
Da skulle du bare sagt: "Ingenting, eller jo, blinklysene er trim. Klarer opp mot 250km/t om jeg husker på å fylle olje på dem hver dag".