Ok da får du ta plomberingene så går den rundt 60-70
Nå går jeg utifra du har forgassermodellen allså. Men ettersom modellen din e rhelt ny,og kjøpt i Norge er det nok det pga Innsprøytingsutgaven ikke lenger blir importert her til lands.
1.Mellom forgasser og luftfilterboks er den en gullfarge foring med små huller i (Ligger pressa inn i enden på forgasseren) Denne struper for lufta,og gir dårlig effekt. Så ta bort denne!
2.I luftfilterboksen er det et innsnevringsrør (Du må ta av lokket på boksen) Studerer du den litt så finner du innsvringsrøret. Kan abre trekkes ut.
3.Den kjente variator ringen må fjernes. Det du gjør da er og skru av variator dekselet (Dette kicken er festa i) Når du har tatt av dette tar du av venstre reimskive (Er enten svart eller hvitt kjølerhjul i plastikk montert på ei gullfarga reimskive med tagger til elstartern.) Da du da har dratt av dette så ser du variator ringen ligge under der reima ligger på hubben til variatoren (Du kan ikke ta feil av den) Så er det bare og skru det sammen igjen.
4.Vil sterkt anbefale deg et effektanlegg som ser helt standard ut,men yter mye bedre pga det orginale har blindveisrør,samt et rør som går til katalysatoren. Jeg har et fint effektanlegg som ligner det orginale om du er int i og kjøpe. Eventuellt kan du dra med deg eksosanlegget til en sveiser og be de kutta blindrøra,og sveise igjen,så kan du lakke svart over etterpå.
5.Da må du ha dyse rundt størrelse 75 når du har gjort alt dette. Standard dysa kan ligge fra størrelse 57-64 alt ettersom. Dette er hvertfall for lite når dette er gjort.
Gjør du dette (inkl setter på effektanlegg) Så går den 80 km/t på flaten. SR er rimelig spreke sykler med god variator osv..
dette vil jeg gjøre men har lite peiling på motor osv, kan noen forklare hva jeg skal gjøre enda mer inn med t.sje,hva er dyse hvordan stille den,hva er forgasser osv? håper noen kan hjelpe:)
Trimmng av Aprilia sr50R