Start problemer
Start problemer
Har holdt på en god stund med denne Puchen min, den har stått stille siden vintern nå.
Har bytta stift og kondensator, stilt og stilt. Men får aldri noen resultater som gjør at man kan smile. Hadde oppe sylinder og stempel, hvor jeg kikket om den var skjært, men ingenting tyder på det heller :S
Den startet her idag, litt tidligere, og gikk omtrentlig 30sekunder på høyt turtall, også stoppet den brått igjen.
Men en ting som er litt rart er gnisten på pluggen kommer og går, akkurat som den selv vil, Noen som har noe tips der?
Når den først tenner, så hopper den egentlig mest fremover og bare hoster og smeller ifra eksosen.
Hadde vært evig takknemlig om noen har noen som helst idé, for nå har vi holdt på alt for lenge og aldri fått den til å gå ordentlig.
Har bytta stift og kondensator, stilt og stilt. Men får aldri noen resultater som gjør at man kan smile. Hadde oppe sylinder og stempel, hvor jeg kikket om den var skjært, men ingenting tyder på det heller :S
Den startet her idag, litt tidligere, og gikk omtrentlig 30sekunder på høyt turtall, også stoppet den brått igjen.
Men en ting som er litt rart er gnisten på pluggen kommer og går, akkurat som den selv vil, Noen som har noe tips der?
Når den først tenner, så hopper den egentlig mest fremover og bare hoster og smeller ifra eksosen.
Hadde vært evig takknemlig om noen har noen som helst idé, for nå har vi holdt på alt for lenge og aldri fått den til å gå ordentlig.
- ghostrider
- Silver
- Sted: Sandefjord
Re: Start problemer
kanskje noe dritt i gassern som stopper bensina ? siden den hoster framover? har du prøvd og rense forgassern?
Ja, har renset forgasseren oppimot 10 ganger snart. Det virker ikke som bensinen er problemet, for har prøvd å tømt litt bensin ned hvor pluggen står. uten at det hjelper i det hele tatt..
problemet må være tenningen og tenningspunktet ut fra det du forklarer 
rs 1999 mod: tatt cdi, 28 mm gasser og innsug, fp annleg, 130 dyse, powerfilter, rave 1
min tråd:
sitat:Nei napp meg i løken og kall meg Harrald!
F*en dette ble jo døds fett! 
min tråd:
Tror du at det kan være coil'en som er død?
Dette koster ett nytt elektrisk anlegg..
Dette koster ett nytt elektrisk anlegg..
tror tennpluggen er ødelagt eller så er det coilen. Kan også brudd i ledninga fra coilen til tennpluggen
X: Rieju MRX pro 03 ombygd til smx
Aprilia rs 125 2000 - Rave 2, 34 flatside, ITALKIT, tyga carbonreeds, K&N pf, BR10EIX iridum plugg, VHM topp
Volvo 740 2,3 GL 1990
Aprilia rs 125 2000 - Rave 2, 34 flatside, ITALKIT, tyga carbonreeds, K&N pf, BR10EIX iridum plugg, VHM topp
Volvo 740 2,3 GL 1990
Har bestilt det på bildet over, så satser på at det gjør susen
VIL KJØRE NÅ
ingen kjøretøy her lenger.. kun denne og denne går ikke 
rs 1999 mod: tatt cdi, 28 mm gasser og innsug, fp annleg, 130 dyse, powerfilter, rave 1
min tråd:
min tråd:
Har vel snart 10 forskjellige plugger jeg har prøvd :P
Satser på at dette gjør susen, så jeg har noe kjøre frem til 24 august
om jeg består oppkjøringen 
Satser på at dette gjør susen, så jeg har noe kjøre frem til 24 august
jeg har faktisk aldri opplevd at en plugg har tatt kvelden på noen av sykklene mine jeg 
min tråd:
min tråd:
Tror min søte puch har spist opp et par plugger :P
ikke jeg heller freddy 

X: Rieju MRX pro 03 ombygd til smx
Volvo 740 2,3 GL 1990
Volvo 740 2,3 GL 1990
Det var kun det som skulle til, bytta coilen jeg fikk idag. og starta på første tråkk! HERLIG <3 takk for hjelpa gutta !
grattis alltid digg å finne ut av ting 
min tråd:
min tråd:
Ja.. det var ikke lenge det varte gitt..
Første turen oppstod det problemer.. Hadde kjørt i ganske mange timer, også parkerte jeg på butikken for å handle litt før jeg dro hjem, og det var ikke mer enn det som skulle til.. Klin umulig å få starta igjen..
Har lest litt i manualer osv, og det sies at jeg skal ha NGK B7HS tennplugg, jeg har 2 av disse. Men begge er nå tydeligvis ned sotet, har prøvd å pusse dem, brenne dem rene med lighter osv.
De forskjellige tennpluggene jeg har prøvd på mopeden.

Hvordan er dette mulig? Skal det aldri gå an og få denne doningen til å gå ordentlig?
Jeg har fått startet den etterpå, og kjørt en liten tur.. Men noen ganger stopper den, og andre ganger går den fint. Den stopper som regel i nedover bakker. Men oppover har den ingen problem, annet at den går veldig mye seinere enn hva den gjorde når den gikk "normalt"..
Men de aller fleste gangene jeg får startet den, så stopper den etter 3-5 sekunder, uansett om jeg holder bånn gass, eller ikke gass..
Jeg trenger virkelig hjelp nå, begynner å bli lei av å ikke ha noe å kjøre på, før jeg får A1 lappen!
Første turen oppstod det problemer.. Hadde kjørt i ganske mange timer, også parkerte jeg på butikken for å handle litt før jeg dro hjem, og det var ikke mer enn det som skulle til.. Klin umulig å få starta igjen..
Har lest litt i manualer osv, og det sies at jeg skal ha NGK B7HS tennplugg, jeg har 2 av disse. Men begge er nå tydeligvis ned sotet, har prøvd å pusse dem, brenne dem rene med lighter osv.
De forskjellige tennpluggene jeg har prøvd på mopeden.

Hvordan er dette mulig? Skal det aldri gå an og få denne doningen til å gå ordentlig?
Jeg har fått startet den etterpå, og kjørt en liten tur.. Men noen ganger stopper den, og andre ganger går den fint. Den stopper som regel i nedover bakker. Men oppover har den ingen problem, annet at den går veldig mye seinere enn hva den gjorde når den gikk "normalt"..
Men de aller fleste gangene jeg får startet den, så stopper den etter 3-5 sekunder, uansett om jeg holder bånn gass, eller ikke gass..
Jeg trenger virkelig hjelp nå, begynner å bli lei av å ikke ha noe å kjøre på, før jeg får A1 lappen!
Ser ut som du har altfor mye olje, pluggene dine er helt svarte jo 
99,9% sikker på at det skal være 2% i blandingen på denne. Det har jeg værtfall alltid kjørt med på den.
Kan være lufteskruen som er noe feil justert, men får liksom aldri startet den, å kjørt den varm før den har stoppet.. Så det blir så vanskelig å stille den ordentlig -.-
Kan være lufteskruen som er noe feil justert, men får liksom aldri startet den, å kjørt den varm før den har stoppet.. Så det blir så vanskelig å stille den ordentlig -.-
Pluggen endrer ikke fargen på 10 sekunder engang.
Har akkurat samme problem med Tempoen vårs, den er vanskelig å starte og går kun en liten stund. Nå starter den ikke i det hele tatt. Sjansen for den er skjært er der, men de er trossalt evighetsmaskiner. Vi har prøvd å skifte ut tennspolen og stifter uten noe hell.
Så får se om jeg gidder skru den opp å se om den er varmeskjært når jeg kommer hjem.
Har akkurat samme problem med Tempoen vårs, den er vanskelig å starte og går kun en liten stund. Nå starter den ikke i det hele tatt. Sjansen for den er skjært er der, men de er trossalt evighetsmaskiner. Vi har prøvd å skifte ut tennspolen og stifter uten noe hell.
Så får se om jeg gidder skru den opp å se om den er varmeskjært når jeg kommer hjem.Her skal det stå noe fornuftig.
Jeg har hatt opp sylinderen og stempel, så over at det ikke var noe skader der.
Tror ikke den er varmskjært eller skjært på noen måte, var liksom ikke tegn til noen riper i sylinderen..
Tror ikke den er varmskjært eller skjært på noen måte, var liksom ikke tegn til noen riper i sylinderen..
Har sannblåst pluggene mine idag, og da starter den med engang, men stopper etter 5-7sekunder.. Den moppa der gjør meg helt gal!
Det er helt umulig å forstå seg på min moped, plutselig går den helt normalt.. også plutselig er den klin umulig å få start på.. Finnes ikke no mer irriterende enn den der