Når jeg kickstarter moppa, og lar den stå på tomgang kommer det mye eksos ut og når den kommer ned til 1000rpm så slukner den. Har det noe med at det er for stor dyse? Jeg må også gi gass når jeg kick starter den. Utrolig plagsomt.
Også et tillegsspørsmål, hvor lang er innkjøringa vis den har vært skjært men den fikk et nytt orginalt 50cc sylinder og en ny veiv.
Det er en Yamaha DT50X
For stor dyse?
Re: For stor dyse?
TOmgangskura ? :P er normalt at det kjem ein del eksos ut vist den har stått ei natt
1000km
1000km
Aprilia RS 125 BLACK FP 07
34mm gasser (Flat Slide), 34mm innsug (V-Force 3) , jolly moto CORSA, powerfilter K"N APRILIA, R-cdi, rave 1, ITALKIT 140cc
34mm gasser (Flat Slide), 34mm innsug (V-Force 3) , jolly moto CORSA, powerfilter K"N APRILIA, R-cdi, rave 1, ITALKIT 140cc
Hvor er tomgangskrua da? Og kan den ha noe med at den må startes med kick og gass samtidig?
ja fordi den vil berre då ut uten litt gass
på gasseren din
skru den inn så skal du nokk sjå 
skru den inn så skal du nokk sjå 
Aprilia RS 125 BLACK FP 07
Får se imorgen tidlig 
Btw, åssen drev burde jeg ha? Er 14/52 nå og den mister all fart i bakker.. Vil 12/52 bli bedre?

Btw, åssen drev burde jeg ha? Er 14/52 nå og den mister all fart i bakker.. Vil 12/52 bli bedre?
-
Aaheimfans
- Lærling
- Sted: Vanylven
Har faktisk samme problem
Skal prøve å stramme speedovaieren (ellerhvadetnoheter^^) å se om jeg holder den på ca 2-3rpm på tomgang.
Og dantax, den tomgangskrua, skal den skrues inn eller ut ?
Og dantax, den tomgangskrua, skal den skrues inn eller ut ?
Proud Owner Of Aprilia RS 125 06! 140dyse, FP eksosanlegg fra aprilia, Rave 2, CDI fjerna, Powerfilter
Tenker nok at den skal skrus inn!
Men hvor ligger egentlig dysa? Er den lett tilgjengelig? eller må man skru mye?
Men hvor ligger egentlig dysa? Er den lett tilgjengelig? eller må man skru mye?