Sykkelen bare dør

Tråden kun for deg som har mekaniske problemer med sykkelen.
kaP
Nysgjerrigper
Sted: Bodø

Sykkelen bare dør

Legg innav kaP » 29 sep 2011, 13:43

Hei

Igår når jeg skulle kjøre til skolen døde sykkelen bare i et lyskryss, like før det skjedde hørte jeg en liten hyledlyd elns. Det som var rart når den stoppet var at speedometeret og alt av strøm bare forsvant selv når tenningen var på. Etter en liten stund skrudde jeg på tenningen igjen og alt av lys var tilbake men når jeg trykte på startern forsvant alt igjen...
Så bestemte jeg meg for å trilstarte den etter en liten stund når lysene igjen var tilbake, da startet den og jeg kunne kjøre vanlig tile til skolen.

Men når jeg skulle kjøre hjem igjen skjedde det samme, bare at denne gangen startet den når jeg trykte på starteren. Men etter 2 km forsvant alt av lys igjen og igjen var hylingen der. 1 km senere fikk jeg et stopp i en rundkjøring og sykkelen døde med en gang jeg trykte inn clutchen, og da fikk jeg ikke tenning og måtte bare trille den til nærmeste bensinstasjon.

Er en Aprila Rs 125 2006 modell, gådd 17400 km hvis det har noe å si...

Noen som har peiling på hva som har skjedd? Vet det er dårlig forklart, men bare spør hvis noe er uklart så skal jeg prøve å forklare bedre ;)

Takk på forhånd! :)

Brukeravatar
Pettroh
Gold
Sted: Stolt Nesodding
Kontakt:

Re: Sykkelen bare dør

Legg innav Pettroh » 29 sep 2011, 14:25

Høres ut som om det er en jording som treffer ramma elns, kanskje killswitch ledningen som er slitt? Følg ledningen fra killswitchen og se til at den ikke er slitt eller noe, men i og med elektronikken forsvinner blir det litt rart da. Kanskje du har en halvgåen sikring? Kan jo også hende at det er låsinga som det er no galt med? Sjekk at ledningene fra tenningslåsen er i orden også, kan jo hende det er den som kutter alt.
X: Rieju MRX pro 03 ombygd til smx
Aprilia rs 125 2000 - Rave 2, 34 flatside, ITALKIT, tyga carbonreeds, K&N pf, BR10EIX iridum plugg, VHM topp
Volvo 740 2,3 GL 1990

Brukeravatar
Rakvåg
Wannabe admin
Sted: Sjøholt, Møre og Romsdal
Kontakt:

Re: Sykkelen bare dør

Legg innav Rakvåg » 29 sep 2011, 15:10

Mister du tenningen ved svinging på styret ? Det skjedde med meg for en stund siden. Skrudde ut tenningslåsen og skrudde den opp og der va det brudd på ledningen... Som Petter sier, open up and seee :)
2000
- Fp-anlegg, uten blad , 128dyse, BR10EIX tennplugg, fp-snorkel, pipercross innleggsfilter, cdi-sperre tatt.

Gå tilbake til «Hjelp meg»