How to
Re: How to
Nice! Tusen takk!
Den kan komme til nytte.
Har også en side med forskjellige guider, kjente problemer osv. Du har antageligvis sett den allerede, Thunder, men til andre:
www.xvasylum.wikidot.com
Den kan komme til nytte.

Har også en side med forskjellige guider, kjente problemer osv. Du har antageligvis sett den allerede, Thunder, men til andre:
www.xvasylum.wikidot.com
Her skal det stå noe fornuftig.
- Thunder
- Støttespiller
- MC: Aprilia SXV 550
- Sted: Flekkefjord
Har vært flittg bruker av xvasylum ja 
Har demontert motoren etter manualen nå, og det var veldig enkelt! Skal begynne og splitte blokken til uken...

Har demontert motoren etter manualen nå, og det var veldig enkelt! Skal begynne og splitte blokken til uken...

Aprilia SXV 550 07'
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
Synes du sxv'n er vanskelig å skru på i forhold til en lik 2t?
- Thunder
- Støttespiller
Til nå har den vært enkelere og skru på enn RS'en.
Aprilia SXV 550 07'
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
Sikkert for at denne er åpen mer åpen
Du har liksom mere plass til hendene. Samme var på min gamle Suzuki RMX. Sykt enkel å skru på
I forhold til RS'en isåfall 
I forhold til RS'en isåfall : viewtopic.php?f=26&t=9229
- FP-anlegg, Rave 2, BR10EG, 34mm innsug, V-Force 3, 34mm DellOrto Flatside, 138dyse, Uplombert luftfilter, CDI-sperre tatt - SOLGT TIL STIANAAG
- FP-anlegg, Rave 2, BR10EG, 34mm innsug, V-Force 3, 34mm DellOrto Flatside, 138dyse, Uplombert luftfilter, CDI-sperre tatt - SOLGT TIL STIANAAG
slik som jeg ser det er aprlia er herk å skru på. så scooteren min må du ligge hunder den får å få ut pluggen( må sette den opompå noe)
og jeg har skrudd litt 125 rs med en kompis å den er like kronglete. min RMx som jeg hadde før var en drøm, å skru på selv om det brøt sammen med jevne mellomrom
og jeg har skrudd litt 125 rs med en kompis å den er like kronglete. min RMx som jeg hadde før var en drøm, å skru på selv om det brøt sammen med jevne mellomrom
- Thunder
- Støttespiller
Har fått av toppen og dratt ut sylinder foringen, for og få ut foringen trengs en spesiell ters. Den koster omtrent 1000 spenn hos AF1 i USA, derfor lagde jeg en selv.

Aprilia SXV 550 07'
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
ikke dårlig blir ordnings nå før vinter og beltekjøringa går unna for fullt
sxv er jo egentlig en genial sykkel, leketøy på sommern og på vinteren ikke dårlig
sxv er jo egentlig en genial sykkel, leketøy på sommern og på vinteren ikke dårlig
rs 1999 mod: tatt cdi, 28 mm gasser og innsug, fp annleg, 130 dyse, powerfilter, rave 1
min tråd:
sitat:Nei napp meg i løken og kall meg Harrald!
F*en dette ble jo døds fett! 
min tråd:
sitat:Nei napp meg i løken og kall meg Harrald!
- Thunder
- Støttespiller
For og justere inn timingen på *xv trenger du en "Timing Pin", men ikke bry deg meg og kjøpe en, lag en selv.
Dette er original verktøyet fra aprilia...den koster ca 135,- pluss frakt fra USA.

Her er den enkle og billige løsningen, men vel så god som den originale.
Det du trenger er:
1 stk M8X20 bolt
1 stk 4 mm bor
Dette gjør du:
Bor på langs igjennom bolten, deretter bruker du boret som låsepinne. Billig og greit

Dette er original verktøyet fra aprilia...den koster ca 135,- pluss frakt fra USA.

Her er den enkle og billige løsningen, men vel så god som den originale.
Det du trenger er:
1 stk M8X20 bolt
1 stk 4 mm bor
Dette gjør du:
Bor på langs igjennom bolten, deretter bruker du boret som låsepinne. Billig og greit

Aprilia SXV 550 07'
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
-
bakerkaker
- Fersk
Jeg anbefaler deg nøyere motorvask thunder når du skrur, og btw, ser at du bør mappe om sykkelen din, den går altfor feit!
Og beklager om jeg ikke har fulgt med på en stund. men hva er det du skal siden du drar ut foringene?
Og beklager om jeg ikke har fulgt med på en stund. men hva er det du skal siden du drar ut foringene?
- Thunder
- Støttespiller
Vet den var skitten men hadde det rett og slett travelt, og mappingen skal være rett i forhold til det sykkelen er satt opp med. Synes ikke det var overdrevent mye sot(tross alt rullet over 10k), ser kanskje slik ut på bildet pluss at oljeforbruket er økt. Bedre med for feit blanding enn for mager mener nå jeg. Grunnen til sylinder skulle ut var pga stempelbytte. Noe annet du lurte på?
Aprilia SXV 550 07'
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
Nå får dere gi dere folkens, har slettet nesten 2 sider med offtopic poster..
Krangling kan dere ta på PM eller på et annet forum!
Apriliaforum skal holde en høy standard og slikt hører absolutt ikke hjemme her.
Krangling kan dere ta på PM eller på et annet forum!
Apriliaforum skal holde en høy standard og slikt hører absolutt ikke hjemme her.
-
bakerkaker
- Fersk
Om du hadde lest, og ikke slettet ville du sett det er ON toppic... Det var en del nyttig info for mange der.
Vil være heilt upartisk her, men er faktisk enig i at det var feil og slette postene. Diskusjonen vart kanskje i "heitaste" laget, men som sakt var det iallefall ikkje off topic, og å diskutere og komme fram til det som faktisk er rett er jo vestenlig for alle som har lyst og lære meir, feile sjølv eller lære andre. Så kunne heller sakt at folk ikkje måtte begynne og bli stor i kjeften Raptor33 istedenfor å slette alt, da har det jo ikkje komme noke godt ut av det. 
KTM EXC 300 10
KTM EXC 125 08
BMW E39 540Ia 97
x:
Yamaha YZ 250 05
Aprilia RS 125 06
KTM EXC 125 08
BMW E39 540Ia 97
x:
Yamaha YZ 250 05
Aprilia RS 125 06
- Thunder
- Støttespiller
bakerkaker: Gi deg nå, slutt og kveruler og kom heller med nyttige tips og triks til hvordan mekke aprilia istedenfor og leke verdensmester.
Aprilia SXV 550 07'
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
-
bakerkaker
- Fersk
Jeg er så enig, så til en annen gang så får jeg håpe at det skal kunne gå ann å ha en diskusjon som du sier uten at tråden blir slettet. Da det var en del info der..
Har slettet enda flere innlegg.. kom igjen vær saklig.
Aprilia RS250 1998mod.
(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

- Thunder
- Støttespiller
For og informere, så er ventilene i en *XV laget av titanium, og setene laget av metal som har gjennomgått sintering. De kan da desverre ikke slipes, de må kjøpes helt nye om en har sår/ujevnheter i sete sporet. 
Aprilia SXV 550 07'
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
-
bakerkaker
- Fersk
Thunder, mine seter ble slipt på topp - overhaling når jeg byttet ventiler.
Man må alltid slipe setene etter ventilene ved bytte eller overhaling. Jeg har en kamerat som driver med overhaling av topper, som selvfølgelig fikk den jobben av meg.
Vi gjorde dette sammen, og da slipte vi setene etter ventilene. Ble så tett og fint så!
Man må alltid slipe setene etter ventilene ved bytte eller overhaling. Jeg har en kamerat som driver med overhaling av topper, som selvfølgelig fikk den jobben av meg.
Vi gjorde dette sammen, og da slipte vi setene etter ventilene. Ble så tett og fint så!
Postet 1 april! 
- Thunder
- Støttespiller
Hehe, var delvis sant det jeg skrev. Setene som er av stål er det mulig og slipe opp, men ventilene har titaniums legering som reagerer med oksygen ved ca 800F (427 C), så en skal vite hva en gjør når en sliper disse, nytter ikke med apekatt metoden med ventil mot sete med slipemiddel imellom. 
Like greit og kjøpe nye
Refererer da til brukermanualen...
Like greit og kjøpe nye
Refererer da til brukermanualen...
Aprilia SXV 550 07'
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
-
SnurreSprett
- Verdensmester
- Sted: Mosjøen
- Kontakt:
Synes personlig manualen er litt rotete.
Finner ikke svar på absolutt alt heller. Men heeelt grei å ha
Min ligger på arbeidsbenken rimelig utslitt
Finner ikke svar på absolutt alt heller. Men heeelt grei å ha

Min ligger på arbeidsbenken rimelig utslitt
- Thunder
- Støttespiller
Hehe, du er en ivrig bruker ja. Hvordan ligger du ann i løypa? Virker SXV'en?
Aprilia SXV 550 07'
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
-
bakerkaker
- Fersk
Om du vil koste på mye mer enn nødvendig (jobben med å spenne opp toppen og sette de inn, og deretter slipe til ventiler for setene) - (sjelden folk gjør dette selv) så er det jo bare å punge ut, men det trengs altså ikke.
Men det er ikke mye å slipe på, du kan maks slipe 2 ganger på det laget som er der. Fordi det er meget tynt..
Jeg kan ikke si å ha brukt manualen mye, annet enn å se etter oljemengde og noe tekniske data, men første gangen jeg overhalte en SXV motor, så ble verksted manualen brukt.
Og der kommer det litt tilbake til hva snurre sier, fordi den noe mangelfull, og rotete.
Men det er ikke mye å slipe på, du kan maks slipe 2 ganger på det laget som er der. Fordi det er meget tynt..
Jeg kan ikke si å ha brukt manualen mye, annet enn å se etter oljemengde og noe tekniske data, men første gangen jeg overhalte en SXV motor, så ble verksted manualen brukt.
Og der kommer det litt tilbake til hva snurre sier, fordi den noe mangelfull, og rotete.
Hadde ikke sagt nei til en manual fra Haynes til *XV motoren!
Her skal det stå noe fornuftig.
-
SnurreSprett
- Verdensmester
- Kontakt:
-
SnurreSprett
- Verdensmester
- Kontakt: