Nye førerkortklasser for klasse A-serie
Nye førerkortklasser for klasse A-serie
Her skal det stå noe fornuftig.
Re: Nye førerkortklasser for klasse A-serie
Betyr det at jeg slipper dette når jeg tar jobben i år? 

Aprilia RS250 1998mod.
(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

Supert Anton! Veldig fin og nyttig informasjon for mange her! 
topp anton
endringen som jeg skjønner de er vell , at det omfatter 3 hjul mc og mellomtung blir a2
eller så var vell resten likt
endringen som jeg skjønner de er vell , at det omfatter 3 hjul mc og mellomtung blir a2
eller så var vell resten likt
rs 1999 mod: tatt cdi, 28 mm gasser og innsug, fp annleg, 130 dyse, powerfilter, rave 1
min tråd:
sitat:Nei napp meg i løken og kall meg Harrald!
F*en dette ble jo døds fett! 
min tråd:
Jaantoore: Dersom du tar lappen i år, så slipper du dette ja.
Stemmer det, Freddy. Så kommer jo obligatorisk opplæring. Mellomtung blir A2 ja. Meste er likt uten om at du må vente til du er 24 år for å ta klasse A, dersom du ikke har noen A2
Stemmer det, Freddy. Så kommer jo obligatorisk opplæring. Mellomtung blir A2 ja. Meste er likt uten om at du må vente til du er 24 år for å ta klasse A, dersom du ikke har noen A2

da må jeg bare se å få tatt mc lappen i mai jeg da så slipper jeg det tullet med obligatoriske timer 
rs 1999 mod: tatt cdi, 28 mm gasser og innsug, fp annleg, 130 dyse, powerfilter, rave 1
min tråd:
min tråd:
**** ... Får ikke tatt lappen før i mai 2013 
RS Tuono 125 (***SOLGT***)
FP-anlegg | RAVE 1 | 28mm gasser | 120 dyse | Pipercross panelfilter
mohahahahaa
neida kjipern det, eneste forskjellen er jo bare det med obligatoriske timene egentlig er det jo det som er værst
neida kjipern det, eneste forskjellen er jo bare det med obligatoriske timene egentlig er det jo det som er værst
min tråd:
min tråd:
Då får eg og ta lappen dette året da! Orker ikkje det tullet 

Only one thing sweeter than the sound of a two stroke, and that's the sound of a two stroke passing a four stroke.
Once you go braaaap! You never go back!
Once you go braaaap! You never go back!
Heldig du, Freddy!
Lurer på hvordan det blir med meg, får jo ikke oppkjøring før 2013.....
Lurer på hvordan det blir med meg, får jo ikke oppkjøring før 2013.....
Om jeg har tolket det rett, så slipper man jo oppkjøring mellom A2 og A, så for min del er det helt greit 
Greit nok, stress med de kjøretimene, men det er jo ikke dumt.

Greit nok, stress med de kjøretimene, men det er jo ikke dumt.
I have as much authority as the Pope, I just don't have as many people who believe it.
Fighting for peace is like fucking for virginity.
lurer eg og på. har bursdag den 09.okt så får ikkje ta lappen det året 
Aprilia RS 125 BLACK FP 07
34mm gasser (Flat Slide), 34mm innsug (V-Force 3) , jolly moto CORSA, powerfilter K"N APRILIA, R-cdi, rave 1, ITALKIT 140cc
34mm gasser (Flat Slide), 34mm innsug (V-Force 3) , jolly moto CORSA, powerfilter K"N APRILIA, R-cdi, rave 1, ITALKIT 140cc
Er det INGEN sjanse for oss som er født seint på året??
Går det an å ta lappen i et annet land? USA for eksempel? Noen sjanse for at det kan bli oppkjøring rundt jul HVIS der er bart på veiene? Hva med kjøring på innebane? Hadde det vært en idé?
Takker for svar...
Går det an å ta lappen i et annet land? USA for eksempel? Noen sjanse for at det kan bli oppkjøring rundt jul HVIS der er bart på veiene? Hva med kjøring på innebane? Hadde det vært en idé?
Takker for svar...
: viewtopic.php?f=26&t=9229
- FP-anlegg, Rave 2, BR10EG, 34mm innsug, V-Force 3, 34mm DellOrto Flatside, 138dyse, Uplombert luftfilter, CDI-sperre tatt - SOLGT TIL STIANAAG
- FP-anlegg, Rave 2, BR10EG, 34mm innsug, V-Force 3, 34mm DellOrto Flatside, 138dyse, Uplombert luftfilter, CDI-sperre tatt - SOLGT TIL STIANAAG
Dette har vell vært kjent ei stund?
Men fekk iallefall beskjed om at visst du var begynt på opplæringa så var det dei gamle reglane som gjelder for deg. Siden det ikkje har " tilbakevirkende " kraft eller kva han kalte det
Men fekk iallefall beskjed om at visst du var begynt på opplæringa så var det dei gamle reglane som gjelder for deg. Siden det ikkje har " tilbakevirkende " kraft eller kva han kalte det

KTM EXC 300 10
KTM EXC 125 08
BMW E39 540Ia 97
x:
Yamaha YZ 250 05
Aprilia RS 125 06
KTM EXC 125 08
BMW E39 540Ia 97
x:
Yamaha YZ 250 05
Aprilia RS 125 06
Jeg har bursdag 13. desember. Hvis jeg starter oppkjøringen i august, som jeg gjorde med A1-lappen, kan jeg kjøre opp til A2 neste år UTEN å rote meg borti det nye systemet?

Oppkjøringene slutter 31. oktober eller 1. oktober, varierer. Samme om det er snø eller ikke.
Magnus, det har kanskje vært kjent, men det er ingen som har hatt noen bekreftelse på hva det faktisk blir til. Går rykter rundt om at du må ha oppkjøring, å alt det der. Derfor har jeg fått det bekreftet, en gang for alle.
Du kan jo bare se her hvor mye som sviver rundt angående dette, alle "hører" forskjellig virker det som.
viewtopic.php?f=56&t=9376
Magnus, det har kanskje vært kjent, men det er ingen som har hatt noen bekreftelse på hva det faktisk blir til. Går rykter rundt om at du må ha oppkjøring, å alt det der. Derfor har jeg fått det bekreftet, en gang for alle.
Du kan jo bare se her hvor mye som sviver rundt angående dette, alle "hører" forskjellig virker det som.
viewtopic.php?f=56&t=9376
Sist redigert av Anton den 12 jan 2012, 18:16, redigert 1 gang totalt.
Iallefall slik eg er blitt fortalt 
KTM EXC 300 10
KTM EXC 125 08
BMW E39 540Ia 97
x:
Yamaha YZ 250 05
Aprilia RS 125 06
KTM EXC 125 08
BMW E39 540Ia 97
x:
Yamaha YZ 250 05
Aprilia RS 125 06
vil det da si at vi slipper å få tung mc lappen når man er 24 eller ? som de hadde planlagt
Yamaha wr125x 2013 modell!
titleist is the shitt!
titleist is the shitt!
- Rakvåg
- Wannabe admin
- Sted: Sjøholt, Møre og Romsdal
- Kontakt:
A2 = Mellomtung??
Visst jeg tar Mellomtung sertefikat høsten 2013, får jeg da A etter 2år?
Skjønnte ikke helt ..
Visst jeg tar Mellomtung sertefikat høsten 2013, får jeg da A etter 2år?
Skjønnte ikke helt ..

2000
- Fp-anlegg, uten blad , 128dyse, BR10EIX tennplugg, fp-snorkel, pipercross innleggsfilter, cdi-sperre tatt.
- Fp-anlegg, uten blad , 128dyse, BR10EIX tennplugg, fp-snorkel, pipercross innleggsfilter, cdi-sperre tatt.
hælvettes vegvesen
Noen forslag til andre land å kjøre opp i?
Er det lov?
Visst du har begynt med opplæringa di før 2013 så gjelder dei resterande reglane. Begynner du på opplæringa di i 2013 gjelder reglene Anton beskreiv her 

KTM EXC 300 10
KTM EXC 125 08
BMW E39 540Ia 97
x:
Yamaha YZ 250 05
Aprilia RS 125 06
KTM EXC 125 08
BMW E39 540Ia 97
x:
Yamaha YZ 250 05
Aprilia RS 125 06
jeg vet at man har lov til å ta bil lappen i england når man er 16, så får man lappen i norge når man er 18.
Så kanskje mulig å ta MC i england
Så kanskje mulig å ta MC i england
Helt sikkert?
Sånn at hvis jeg starter oppkjøring/kjøretimer i august, så gjelder ikke de nye reglene?
Xavion : Det er jo mest sannsynlig snø i England når det er snø i Norge. Tenkte å evt. ta oppkjøring i varmere strøk når det er rundt jul i Norge : )
Sånn at hvis jeg starter oppkjøring/kjøretimer i august, så gjelder ikke de nye reglene?
Xavion : Det er jo mest sannsynlig snø i England når det er snø i Norge. Tenkte å evt. ta oppkjøring i varmere strøk når det er rundt jul i Norge : )
bare teit å spekulere i det
gjør som anton send de mail å spørr da får du vite nøyaktig rett
er jo sant som anton sa tidligere noen hører ditten og datten så blir det bare spekulasjoner med mange forskjellige svar
gjør som anton send de mail å spørr da får du vite nøyaktig rett
er jo sant som anton sa tidligere noen hører ditten og datten så blir det bare spekulasjoner med mange forskjellige svar
min tråd:
min tråd:
KTM EXC 300 10
KTM EXC 125 08
BMW E39 540Ia 97
x:
Yamaha YZ 250 05
Aprilia RS 125 06
KTM EXC 125 08
BMW E39 540Ia 97
x:
Yamaha YZ 250 05
Aprilia RS 125 06
hp, vistte ikke at du skulle ta den nå, men er jo enda et år til de reglene trer i kraft 

Jeg skal ikke ta lappen nå. Jeg har bursdag 13.desember. Først da blir jeg 18 år. Så enten må jeg håpe på at det MSS sa er riktig, at hvis du begynner med oppkjøringen FØR 2013, så gjelder ikke reglene for meg. Hvis det er feil, så må jeg nesten satse på å kjøre opp på bursdagen min eller rundt den tid i et annet land der det er motorsykkel-sesong hele året
Har forresten sendt mail til Vegvesenet angående dette med begynnelse av oppkjøring FØR 2013, for å sjekke om det er rett det MSS sier!
Har forresten sendt mail til Vegvesenet angående dette med begynnelse av oppkjøring FØR 2013, for å sjekke om det er rett det MSS sier!

jupp 1 år til de trer ikraft og 4 mnd til jeg har lappen så i dont care asssaaa
gleder meg sjuuukt
bare å få tatt den så fort som mulig de blir jo bare strengere og strengere 
gleder meg sjuuukt

min tråd:
min tråd:
Må skaffe meg et program som kan hacke folkeregisteret sånn at jeg kan endre fødselsdatoen min

Til dere som planlegger å ta lappen i utlandet, må huske at kravet er at man kan dokumentere at man har bodd/vært der over ett år
(eller var det 6 mnd?)
(eller var det 6 mnd?)I have as much authority as the Pope, I just don't have as many people who believe it.
Er jo dyrere å reise til utlandet for å ta lappen enn å ta de obligatoriske timene ... 
Feil, for hvis man ikke drar til utlandet å kjører opp, så må man kanskje betale nye 15'000,- for tunglappen igjen. Så det tjener du opp igjen 
Er jo søren dyrt når du skal både bo der og reise dertil .. og ha mat OSV!
Hvis man må BO der nede et halvt år først ja. Men ikke en enslig oppkjøringsuke. Men uansett, kommer ikke til å flytte til et annet land i et halvt år for å ta lappen 
Ja, det har vært kjent lenge. Men ingen hadde noen kilder til å bevise at det var sant.
selv fikk jeg høre det av kjørelæreren min.
men bra du fikk bekreftet det, Anton.
Offtopic:
Han skreiv med hilsen, ikke med vennlig hilsen! Tror jeg aldri har sett et formelt/uformelt brev skrevet uten "vennlig".
For dere som ikke tror meg: Sjekk posten din, det står garantert "Mvh, *navn*"..
Edit; var bare en side når jeg skreiv det.
svarte på en post som som MSS hadde skrevet på første side.
selv fikk jeg høre det av kjørelæreren min.
men bra du fikk bekreftet det, Anton.
Offtopic:
Han skreiv med hilsen, ikke med vennlig hilsen! Tror jeg aldri har sett et formelt/uformelt brev skrevet uten "vennlig".
For dere som ikke tror meg: Sjekk posten din, det står garantert "Mvh, *navn*"..
Edit; var bare en side når jeg skreiv det.
svarte på en post som som MSS hadde skrevet på første side.
X:
Blir godt å ENDELIG slippe unna nye teite lover! Her blir det klasse A på førerkortet til sommaren, vekk med stygge tall 
Førerkort: A B M !
1995 Mercedes-Benz C-klasse 220D
Sykkel laus
http://www.mbentusiastklubb.com For deg med hjerte for MB!
1995 Mercedes-Benz C-klasse 220D
Sykkel laus
http://www.mbentusiastklubb.com For deg med hjerte for MB!
Heftig!
Sykkel blir det da? 
Overgang fra A2 til A krever 7 timer obligatorisk kjøring. Er det også krav om oppkjøring?
Nei, ingen krav til oppkjøring. 

er det no spessielt man må kunne på oppkjøringa for lett mc (a1) ? fått høre at det er no spørsmål ellns men hakke peil jeg 

titleist is the shitt!
titleist is the shitt!
Ja, før du skal kjøre opp så skal du trekke en lapp av sensoren der du får et spørsmål om sykkelen, så skal du gjøre sikkerhetssjekken der og da.
Dette må du pugge og kunne: http://nesoddentrafikkskole.no/sikkerhetskontroll.htm
Dette må du pugge og kunne: http://nesoddentrafikkskole.no/sikkerhetskontroll.htm
X: Rieju MRX pro 03 ombygd til smx
Aprilia rs 125 2000 - Rave 2, 34 flatside, ITALKIT, tyga carbonreeds, K&N pf, BR10EIX iridum plugg, VHM topp
Volvo 740 2,3 GL 1990
Aprilia rs 125 2000 - Rave 2, 34 flatside, ITALKIT, tyga carbonreeds, K&N pf, BR10EIX iridum plugg, VHM topp
Volvo 740 2,3 GL 1990
takker ! 

titleist is the shitt!
titleist is the shitt!
har jo fått beskjed om at på landevei skal man kutte svingene, sliter litt med det
men jeg stryker ikke på oppkjøring av å følge svingen i steden for å kutte svingen 
titleist is the shitt!
titleist is the shitt!
Det kan det hende du gjør, for det går jo på kjøretøyplassering
Før f.eks. en høyresving skal du ligge i venstre hjulspor slik at du er synlig for motgående kjøretøy og slik at du får sikt så tidlig som mulig, deretter kutter du innersvingen og plasserer deg i høyre, venstre eller "midten" alt ettersom hvor neste sving er, om det er sving da.
tja, stemmer det ! 16 ÅR I DAG!!! endeliiig
da har jeg bare teorien igjen så må jeg bestille oppkjøring, men får ikke før sent uti mai
siden jeg strøk så mange ganger på teorien at jeg ahr vel den 4 gangen nå xD haha, men siste hadde jeg 1 feil for mye... den er kjip ! satser på at oppkjøringen går bra da !

titleist is the shitt!
titleist is the shitt!
Hvordan klarer du å stryke 4 ganger på teorien?! Du må ta ting litt seriøst og engasjere deg og lese! 
syns jeg har lest sykt mye, men siste gang klarte jeg å sette meg mere inn i situasjon å da gikk det bedre, men 1 feil er kjipt ass ! 
titleist is the shitt!
titleist is the shitt!
men å stryke 4 ganger er litt sinnsykt ! lærer ting utrolig for såå... satser på neste gang ass ! 
titleist is the shitt!
titleist is the shitt!
lærer vel ikke så fort når du har stryket 4 ganger...
X: