Heisann..
først må jeg introdusere meg, jeg er Aslak, å jeg har jaggu rota meg borti en 250.
Jeg har litt sykkler å har hatt før å... Førstesykkel var en GSXR750, så ble det en MV agusta F4, en KTM 380 exc og nå en aprilia rs 250, 1999 mod..
Jeg kjøpte sykklen for ett lite år siden, men siden jeg har vært på seiltur så har den bare stått lagra.. å før det så stod den i fem år... så den har stått mere eller mindre stille i seks år nå.
Så der begynner utfordringene.
Jeg har litt tanker og planer om sykklen.
Først av alt så må jeg ha en service på den så den ikke eksploderer når jeg starter den opp, den har gått rett under 10k km, så da er det vel på tide med litt stempelringbytte?
Er det noen som har service skjemaet til disse sykklene?
når sykklen har fått service så må jeg jo trimme litt moderat på den da, ikke noe overbore kit og galskap. å her begynner utfordring nr2...
hva anbefaler folket å gjøre her?
å så, en tredje og ganske grei utfordring egentlig.. Dekk.. jeg har kikka litt rundt, men jeg finner ikke så mange som selger dekk som er noe tess til 250`n...
jeg kjører litt på bane å har 250`n som kosesykkel i sola. har brukt bridgestone på mv`n som jeg er fornøyd med.. men jeg finner ikke noen vei å få tak på det i 250 dimensjon..
Ny sykkel, nye utfordringer!
Re: Ny sykkel, nye utfordringer!
Hei, og velkommen til forumet! 
Jeg har ikke så mye peil på RS 250, men hvis du er på jakt etter billige deler, og grei service, så sjekk ut
Vil du ha litt inspirasjon, sjekk ut eller
Håper det hjelper litt

Jeg har ikke så mye peil på RS 250, men hvis du er på jakt etter billige deler, og grei service, så sjekk ut
Vil du ha litt inspirasjon, sjekk ut eller

Håper det hjelper litt
-
Re: Ny sykkel, nye utfordringer!
Hei og velkommen til forumet 
Verkstedsmanualen finner du her:
http://www.solo2tempi.it/manutenzione/s ... ficina.htm
Du bør sjekke alle pakninger og foringer. Er du riktig uheldig kan sentertetningen på veiva ha morknet opp på grunn av for lite bruk. Du bør nok ta full overhaling av motoren og sjekke at veivlager osv. fortsatt er i bra stand.
Anbefaler et effektanlegg, det bør gi ca. 5 hk til på hjulet og en morsomere effektkurve. Du sparer også ganske mye vekt på det. Mer trimming enn det er ikke vits i.
Anbefaler Bridgestone BT090 til RS 250, de kommer i riktig størrelse og sitter som et skudd.

Verkstedsmanualen finner du her:
http://www.solo2tempi.it/manutenzione/s ... ficina.htm
Du bør sjekke alle pakninger og foringer. Er du riktig uheldig kan sentertetningen på veiva ha morknet opp på grunn av for lite bruk. Du bør nok ta full overhaling av motoren og sjekke at veivlager osv. fortsatt er i bra stand.
Anbefaler et effektanlegg, det bør gi ca. 5 hk til på hjulet og en morsomere effektkurve. Du sparer også ganske mye vekt på det. Mer trimming enn det er ikke vits i.
Anbefaler Bridgestone BT090 til RS 250, de kommer i riktig størrelse og sitter som et skudd.