knuste drev + gummi''spon''

Kategorien for alle Aprilia 125 ccm
gladmann
Fersk

knuste drev + gummi''spon''

Legg innav gladmann » 12 mar 2012, 12:54

Hei, båte oljepumpe drevet (plast) og det ene sentreringsdrevet (plast) til clutch har knust i fillebiter.. mens på andre siden av motoren + der hvor starteren skal inn er det masse små gummibiter, kan dette være fra den gummien som skal på et sted i forbindelse med vannpumpa ? er vel ikke noe annet i gummi som er inne i motoren (selve blokka) ? i tilleg lekker det vann (en selfølge at den koker) og den vibrerte som søren (ikke så rart med knuste plastikkdrev) men hvor vannskelig er det og pelle fra hverandre blokka og sette det sammen igjen ? alt må i delevask... finnes det en enkelt manual for hvordan sette sammen igjen ? :)
takker for alle svar

Brukeravatar
kaka
Fersk Racer

Re: knuste drev + gummi''spon''

Legg innav kaka » 12 mar 2012, 13:04

Er ikke så veldig vanskelig å splitte motoren. Det er bare viktig å ha god orden. Jeg la alle delene på et papp stykke i rekkefølge etter hva jeg tok ut først til hva jeg tok ut sist. Så gjorde jeg bare motsatt når jeg skulle sette den sammen igjen. Husk å bytte alle lagre å simmeringer når du først har splittet motoren da ! :)

Her er en film på hvordan du setter giren i sammen igjen ;)
http://www.youtube.com/watch?v=3rhfD6rfpt0

gladmann
Fersk

Legg innav gladmann » 14 mar 2012, 21:50

noen som veit hva det kan være av gummi som kan bli revet i bittesmå biter på tenningssia av motoren ? har ikke funnet noe helt av gummi, og det er så mye at jeg regner med at det som har vært der er helt borte, men skjønner søren ikke hva det er :P

Brukeravatar
joakimlt
Bronze
Sted: Hønefoss
Kontakt:

Legg innav joakimlt » 14 mar 2012, 22:32

Vannpumpa er hvit og av plast med noen simmeringer inni seg, dette kommer lite sansynligvis ut av blokka om det ryker ;) Skjekk innersida av svinghjulsdekselet, der ser jeg at veiva mi har subbet litt, kan være der det kommer fra ;)

Hvis det er noe du lurer på er det bare å spørre ;) Har selv nettopp overhalt motoren min med nye drev, lager og sylinderkit nå nettopp, så kan denne motoren veldig godt ;)
Audi 100 2.3E 1992 C4, RS4 felger/senk
Aprilia RS 125 1998 harada replica, FP-anlegg, RAVE1, V-Force 3 og Powerfilter :D
Suzuki SV650S
Yamaha YZ 250 (X)
TM 125 MX
Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all! :D

gladmann
Fersk

Legg innav gladmann » 16 mar 2012, 22:58

kan godt være det har subba borti noe i svinghjulsdekselet, men er ingen sport, akkuratt som at det har vært noe av gummi der som har blitt revet i fillebiter, for er ingen hele rester igjen :P av det som evnt har vært der :P

Gå tilbake til «125 ccm»