lurer på om det er unormalt at clutchen lugger/napper litt når man tar av i første giret?
Takk for svar
clutch
Re: clutch
Jeg har det samme problemet når jeg tar løst for fullt og "slurer" fort ut førstegiret. Den lugger i begynnelsen. Men ingenting når jeg starter normalt
Kanskje det er slitt clutch som er problemet? Eller for mye/for lite olje? Eller kanskje feil olje?
Kanskje det er slitt clutch som er problemet? Eller for mye/for lite olje? Eller kanskje feil olje?
: viewtopic.php?f=26&t=9229
- FP-anlegg, Rave 2, BR10EG, 34mm innsug, V-Force 3, 34mm DellOrto Flatside, 138dyse, Uplombert luftfilter, CDI-sperre tatt - SOLGT TIL STIANAAG
- FP-anlegg, Rave 2, BR10EG, 34mm innsug, V-Force 3, 34mm DellOrto Flatside, 138dyse, Uplombert luftfilter, CDI-sperre tatt - SOLGT TIL STIANAAG
-
thorerikmoen95
- Nysgjerrigper
har nettopp skiftet clutch til en som er forsterket. kjører med agip olje
lugger clutchen eller lugger det på turtallet?
For hvis det lugger på turtallet er det helt normalt, hvis du slipper for fort osv.
For hvis det lugger på turtallet er det helt normalt, hvis du slipper for fort osv.
X:
-
thorerikmoen95
- Nysgjerrigper
mener det er clutchen. det er liksom like før sykkelen begyner å trille framover så mener jeg at den napper litt.
Men da skulle jo alt være på stell da
Feilinnstilt sikkert! 
: viewtopic.php?f=26&t=9229
-
thorerikmoen95
- Nysgjerrigper
jeg har ikke peiling va det kan være
jeg vil bare tro det er motoren som lugger jeg, ikke clutchen. Men nå har jeg ikke kjent på din. Er det et veldig stort eller plagsomt problem? Kan jo hende du bare må "kjøre inn" clutchen litt, ettersom den er ny og sikkert ganske stor og stiv.
X: Rieju MRX pro 03 ombygd til smx
Aprilia rs 125 2000 - Rave 2, 34 flatside, ITALKIT, tyga carbonreeds, K&N pf, BR10EIX iridum plugg, VHM topp
Volvo 740 2,3 GL 1990
Aprilia rs 125 2000 - Rave 2, 34 flatside, ITALKIT, tyga carbonreeds, K&N pf, BR10EIX iridum plugg, VHM topp
Volvo 740 2,3 GL 1990
Fikk samme problem etter forsterket clutch jeg og! Har blitt bedre med tiden dog!

---- 2001 RS125 --- Italkit 140cc--- Arrow --- Rave2 --- Vforce3 --- Dellorto 34mm Flatslide ----