Har et spm. angående RS 125
Har et spm. angående RS 125
Hei!
Jeg er så og si sikker på at det er en Aprilia RS 125 jeg skal anskaffe meg når jeg fyller 16 i midten av september. Men det er en liten ting jeg lurer på... hvor mye bensin bruker sykkelen per mil? Og hvor stor er bensintanken? Det er for det meste vanlig kjøring jeg skal bruke den til, som for eksempel til/fra skole, til/fra trening osv..
Har lyst på denne siden jeg har hørt at 2-taktere er mye mer trøkk i enn 4-takterne, og at de har blant annet bedre akselerasjon og toppfart. I tillegg ser den bra ut, og at det den er en racing-type er bare et pluss!
Hvis det har seg slik at den bruker over 0,7+ liter per mil, da blir det fort dyrt i lengden. Da blir det nok 4-takteren Yamaha YZF, som bruker rundt 0,2...
()
Jeg er så og si sikker på at det er en Aprilia RS 125 jeg skal anskaffe meg når jeg fyller 16 i midten av september. Men det er en liten ting jeg lurer på... hvor mye bensin bruker sykkelen per mil? Og hvor stor er bensintanken? Det er for det meste vanlig kjøring jeg skal bruke den til, som for eksempel til/fra skole, til/fra trening osv..
Har lyst på denne siden jeg har hørt at 2-taktere er mye mer trøkk i enn 4-takterne, og at de har blant annet bedre akselerasjon og toppfart. I tillegg ser den bra ut, og at det den er en racing-type er bare et pluss!
Hvis det har seg slik at den bruker over 0,7+ liter per mil, da blir det fort dyrt i lengden. Da blir det nok 4-takteren Yamaha YZF, som bruker rundt 0,2...
()
Re: Har et spm. angående RS 125
Min bruker rundt 0,4-0,5 l/mil med full-effekt, og da kjører jeg veldig blandet 
Hvis du skal ha høyere toppfart og bedre aks enn 4-takterne, må du fjerne plombene og sette inn bevegelig eksosventil (RAVE). Da går du fra 15 hester til 30-34 hester
Hvis du skal ha høyere toppfart og bedre aks enn 4-takterne, må du fjerne plombene og sette inn bevegelig eksosventil (RAVE). Da går du fra 15 hester til 30-34 hester
RS Tuono 125 (***SOLGT***)
FP-anlegg | RAVE 1 | 28mm gasser | 120 dyse | Pipercross panelfilter
min bruker ca. 0,8-1,0 L/mil ved variert kjøring. kan få den ned i 0,6 L / mil og.
Egentlig så skjønner jeg ikke hvorfor du tenker så mye på bensin penger, men okei.
Hvis du har råd til å ta lett lappen og kjøpe sykkel, så bør du også ha råd til å kjøpe bensin i 1-2 år eller at du har jobb.
Det samme gjelder bil. Har du utgifter, må du ha inntekter og.
Skal selge rsen nå, så hvis du er interessert så pm meg.
(link i signaturen.)
Riccird1:
Man får nesten ikke trimma 4-takterne. Eneste du kan gjøre er å bytte eksosanlegg, som kanskje vil gi deg litt bedre lyd og et par ponnier.
Du kan ikke sammenligne en 2-takter med en 4-takter. Du kjører RS125 tuono som er en 2-takt.
Egentlig så skjønner jeg ikke hvorfor du tenker så mye på bensin penger, men okei.
Hvis du har råd til å ta lett lappen og kjøpe sykkel, så bør du også ha råd til å kjøpe bensin i 1-2 år eller at du har jobb.
Det samme gjelder bil. Har du utgifter, må du ha inntekter og.
Skal selge rsen nå, så hvis du er interessert så pm meg.
(link i signaturen.)
Riccird1:
Man får nesten ikke trimma 4-takterne. Eneste du kan gjøre er å bytte eksosanlegg, som kanskje vil gi deg litt bedre lyd og et par ponnier.
Du kan ikke sammenligne en 2-takter med en 4-takter. Du kjører RS125 tuono som er en 2-takt.
Sist redigert av Steffen den 08 mai 2012, 13:21, redigert 5 ganger totalt.
X:
så du mener altså att du trenger rave for å kjøre fra en 4 takter?... går like godt i topp registere med en kutta eksosventil, som den hadde gjort med med elektronisk eller mekanisk styrt eksosventil..
jeg vet ikke nøyaktig hvor mye jeg bruker på mila (pga det ikke er måler på sykkelen) men jeg tipper under 0,5 på by kjøring, min er jo trimma da
men det går en tank på en lørdags kveld
men om du kjøper 2t så har du også mulighet for å trimme det har du ikke på en 4t..
tanken på min 2007 modell er 14 liter
men det går en tank på en lørdags kveld tanken på min 2007 modell er 14 liter
min RS 125 viewtopic.php?f=26&t=8305 TIL SALGS!!!!
min SR 50 Ditech viewtopic.php?f=26&t=9800 TIL SALGS!!!!
(x)min RS 50 viewtopic.php?f=26&t=9483
Ja, f.eks. YZF Må du gjerne ha ihvertfall uplombert eksos for å KJØRE FRA (altså med betydelig margin), og gjerne kappet eller mekanisk / elektronisk styrt eksosventil for å ikke kunne se den i speilet mer
Har en kompis som kjører YZF, og jeg drar LETT ifra han når jeg har RAVE og FP-anlegg
Forresten så kan du trimme 4-taktere, de har bare LANGT ifra samme potensiale som en 2-takter, altså effekt pr. motorvolum.
Forresten så kan du trimme 4-taktere, de har bare LANGT ifra samme potensiale som en 2-takter, altså effekt pr. motorvolum.
- Rakvåg
- Wannabe admin
- Sted: Sjøholt, Møre og Romsdal
- Kontakt:
Kan ikke klage på bensinbruken
Iværtfall ikke om du skal kjøre orginalt. Min brukte 0,4 - 0,5L på mila org
Den går jo ganske bra, i forhold til yzf, cbr, cbf, rs4 125, ybr, ktm duke osv..
Den går jo ganske bra, i forhold til yzf, cbr, cbf, rs4 125, ybr, ktm duke osv..
2000
- Fp-anlegg, uten blad , 128dyse, BR10EIX tennplugg, fp-snorkel, pipercross innleggsfilter, cdi-sperre tatt.
- Fp-anlegg, uten blad , 128dyse, BR10EIX tennplugg, fp-snorkel, pipercross innleggsfilter, cdi-sperre tatt.
min bruker omtrent like mye som Steffen sin, det er kanskje mye.. Men når du kjenner kicket du får, så mener jeg det er veerdt det 
du kan trimme 4 takter med, bedre innsug, større innsprøytningsdyse, bedre eksos, det er bare dyrere og vanskligere
Riccird1, hvorfor blir du sur ?
jeg vet at tuonoen din er 2-takt, det er rotax 122 i sykkelen din.
Det det så ut som var at du mente en kunne trimme 4-takterne like mye som 2-takterne.
Leste vel det første innlegget ditt for fort.
jeg sa ALDRI at du ikke kunne trimme en 4-takt. Jeg skreiv at det ikke har så mye effektforskjell.
Tror begge missforsto her.
å sette turbo på en 125cc, er egentlig ganske sjansespill i og med at det er ikke sikkert motoren tåler det.
Det får vi jo fort finne ut når han med RS4 her inne har gjort det. Slip On og Full anlegg er vel det som gjør mest forskjell på en 4-takt i 125 klassen.
Alt det andre blir bare små ting i forhold.
jeg vet at tuonoen din er 2-takt, det er rotax 122 i sykkelen din.
Det det så ut som var at du mente en kunne trimme 4-takterne like mye som 2-takterne.
Leste vel det første innlegget ditt for fort.
jeg sa ALDRI at du ikke kunne trimme en 4-takt. Jeg skreiv at det ikke har så mye effektforskjell.
Tror begge missforsto her.
å sette turbo på en 125cc, er egentlig ganske sjansespill i og med at det er ikke sikkert motoren tåler det.
Det får vi jo fort finne ut når han med RS4 her inne har gjort det. Slip On og Full anlegg er vel det som gjør mest forskjell på en 4-takt i 125 klassen.
Alt det andre blir bare små ting i forhold.
X:
alle motorer tåler en turbo så lenge du ikke går amok med trykket
Nå har du endret innlegget ditt 5 ganger og ikke 4 som før i dag da, så kanskje du sa det allikevel? Men nok offtopic
ehh, men du ser jo at jeg har skrivd at man kan bytte eksosanlegg og diverse ?
Les hele inlegget og ikke bare det første ordet..
Skrivefeil er noe dritt.
Les hele inlegget og ikke bare det første ordet..
Skrivefeil er noe dritt.
X:
Desto mer trim du har, jo mer bensin bruker den enkelt og greit, skal du ha en sykken orginal med optimale instillinger så bruker den mindre enn en sykkel med 140 eller 154 sylinder og større gasser. Men hvem er det som har lyst og kjøre orginalt
Da betaler jeg heller litt ekstra i bensinpenger når man får så mye ekstra glede ut av det 
Audi 80 93 mod. turbo prosjekt
aprilia rs 154 99 mod - Polini 154 big bore kit X
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
aprilia rs 154 99 mod - Polini 154 big bore kit X
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
2006 nero edition!
Kan få kjøpa min!

Kan få kjøpa min!
KTM EXC 300 10
KTM EXC 125 08
BMW E39 540Ia 97
x:
Yamaha YZ 250 05
Aprilia RS 125 06
KTM EXC 125 08
BMW E39 540Ia 97
x:
Yamaha YZ 250 05
Aprilia RS 125 06
Fin den!
Hva er FP for noe?
Hva er FP for noe?
det står for full power, når den kommer bli den plombert ned fra 34 hk til 15 hk, ta legger de en plombering i potta og i luft filteret de bytter også ut den elektroniske eksosventilen (rave 1) til en som står still 

Innspill ang. bensin forbruk:
Hei ! Liker at du vurderer og bli eier av den legendariske RS125..
Jeg kjører en 2001 modell med effektanlegg (Uten RAVE) og jeg kommer ca. 200 km før jeg må over på reserve.
Varierer jo på kjøringen min men dette er til og fra skolen, rundt om kring og generell kosekjøring!
HUSK: Du er 16 og har lett mc en gang i livet, gjør det skikkelig, kjør to-takt, trim og glise når du parkerer andre fire-taktere og mopeder..
Kjører fra Duke og YZF med en bakpå
Hei ! Liker at du vurderer og bli eier av den legendariske RS125..
Jeg kjører en 2001 modell med effektanlegg (Uten RAVE) og jeg kommer ca. 200 km før jeg må over på reserve.
Varierer jo på kjøringen min men dette er til og fra skolen, rundt om kring og generell kosekjøring!

HUSK: Du er 16 og har lett mc en gang i livet, gjør det skikkelig, kjør to-takt, trim og glise når du parkerer andre fire-taktere og mopeder..

Kjører fra Duke og YZF med en bakpå

---- 2001 RS125 --- Italkit 140cc--- Arrow --- Rave2 --- Vforce3 --- Dellorto 34mm Flatslide ----
jeg har bare fp potte, og litt div små ting og jeg kjørte fra en yzf med en bakpå 

Jeg dro forbikjøringer med en bakpå i 60-sonen der YZF'en ikke hang med
(på forbikjøringene)
Er det enkelt å fjerne plombene da? Hvor mye fortere kan jeg kjøre om jeg fjerner de?
Du bør egentlig kjøpe et sett med uplombert anlegg og RAVE 1/2. Ellers er det en plombe i innsuget på luftfilteret som er for gjort å fjerne (enkelt) og en CDI-sperre som du fjerner ved å klippe over en "bro" i CDI-boksen (ikke nødvendig for FP, men skal visst hakke mye mer på omtrent 6000 rpm (?). Har kun kjørt uten CDI-sperre, kjøpte den uten
) RAVE 1 (elektronisk styrt) eller 2 (mekanisk) gjør at du får riktig motstand for utblåsningen (viktig for 2-takter) slik at den akselerer MYE fortere.
Gjør rundt 160-170 km/t med min. Det er snakk om 20-30 km/t fortere, men aksen er helt syk! I tillegg når du den hastigheten MYE fortere enn med kun 15 hester.
Gjør rundt 160-170 km/t med min. Det er snakk om 20-30 km/t fortere, men aksen er helt syk! I tillegg når du den hastigheten MYE fortere enn med kun 15 hester.
Det med CDI-boksen kommer helt an på om du har 1996-2006 eller 2007-2011 modell. 

Her skal det stå noe fornuftig.
http://www.finn.no/finn/mc/used/viewima ... e=34723660 Liker akkurat de der fargene. Synes de er råstilige!
Noe jeg ikke liker ved de litt eldre modellene er lyktene. Synes ikke de er noe pene og se på(no offense til dere som eier disse).
Noe jeg ikke liker ved de litt eldre modellene er lyktene. Synes ikke de er noe pene og se på(no offense til dere som eier disse).
Er enig med deg, EAga 
Har et spørsmål angående cdi sperren på min rs 2009 mod
Vurderer sterkt å klippe broen da den dabber av på ca 6000 rmp... Er det skadelig for motoren og har det mye å si når jeg ikke har FP-anlegg? 
Vurderer sterkt å klippe broen da den dabber av på ca 6000 rmp... Er det skadelig for motoren og har det mye å si når jeg ikke har FP-anlegg? 
Du har ikke CDI-sperre på 09 ... 
Orginal brukte min 0,33 på milen med langkjøring
går da omtrent likt som yzf, altså ganske dårlig!
går da omtrent likt som yzf, altså ganske dårlig!Aprilia rs 125 2008. Gianelli anlegg, Rave 1, Dellorto 34.
Hvordan er det med Aprilia og det å ha passasjer på da? Blir det behagelig for personen, selv om man veier litt mer enn gjennomsnittet(skader vel ikke sykkelen på noen måte?)? Teit spørsmål kanskje, men har en lillebror som er et par år yngre enn meg som helt sikkert vil sitte på noen ganger 
Vel... på min Tuono føler du at sitter med knærne oppunder halsen, så min konklusjon er ikke behagelig 
Samme på RSen, du sitter med knærne veldig høyt iforhold til resten av kroppen, og salen er bakover lent, slik at du sklir bakover dersom føreren gir på :P Så vil ikke påstå at det er en sykkel du kjører 2 på over 1 time :P
setet på 98modellen sklir du ikke på hvertfall så det er jo ikke så ille men 
Yamaha wr125x 2013 modell!
titleist is the shitt!
titleist is the shitt!