RSen min kortslutter plutselig når jeg kjører, sikringen på 15A ryker og absolutt all strøm forsvinner når sikringen går.
Har prøvd å koble ut/bytte forskjellige ting(diverse lys, cdi, starter, relèr osv) for å se om det hjalp.
Sikringen røk første gang etter at den sto ute en natt i pøs regn.
Etter at jeg har satt i ny sikring kan jeg kjøre i ca 1-2 min før den går. På tomgang ryker den ikke så fort.
Det er en FP RS125 2003 modell 21 000km..
RS125: El system kortslutter.
Re: RS125: El system kortslutter.
Spenningsregulator har du byttet det? Høres ut som det kan være at den danner en høy spenning slik at det blir kortslutning og sikringen ryker?
berg25 på forumet har det samme problemet, han tror også det kan være spenningsregulatoren som driver å kødder med han..
Kan være så simpelt som vann et sted det ikke skal være vann
Hvis du har tillgang på trykkluft, prøv å blår reint ALT av elektronikk (Alle brytere på styret, CDI-kontakter, Coil, Spenningsregulatorkontaktene ++ 
Hvis det ikke hjelper, så følg kabelmatta som går fra under salen og frem til fronten av sykkelen
Kan være at det har gnisset hull på kablene så de kortslutter 
Hvis det ikke hjelper, så følg kabelmatta som går fra under salen og frem til fronten av sykkelen
Audi 100 2.3E 1992 C4, RS4 felger/senk
Aprilia RS 125 1998 harada replica, FP-anlegg, RAVE1, V-Force 3 og Powerfilter
Suzuki SV650S
Yamaha YZ 250 (X)
TM 125 MX
Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all!
Aprilia RS 125 1998 harada replica, FP-anlegg, RAVE1, V-Force 3 og Powerfilter
Suzuki SV650S
Yamaha YZ 250 (X)
TM 125 MX
Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all!
Jeg hadde også samme problem i vinter... Hele tida når jeg bremse eller gassa så gikk den blå sikringa
men det som var feil med min var at det var dårlig kobling i 2blinklys.. Bytta blinklys og aldri hatt problemer med det igjen
så kan være dårlig kobling i noen av ledningene fks 

Yamaha wr125x 2013 modell!
titleist is the shitt!
titleist is the shitt!
Fant feilen
Ledningen til hornet hadde kommet inntil potta og isolasjonen hadde smeltet..
Potta fungerer vel som jording?
Ledningen til hornet hadde kommet inntil potta og isolasjonen hadde smeltet..
Potta fungerer vel som jording?
RS125
- pepsimaxguy
- Gold
- Sted: Bergen/Åsane
Ja det er jording på potten. pga at den er festet i motoren og rammen på sykkelen 

Derbi Senda x-race. Solgt.
Aprilia Rs 125. Solgt.
The Only B Word You Should Call A Girl Is Beautiful. Bitches Love To Be Called Beautiful.
Aprilia Rs 125. Solgt.
The Only B Word You Should Call A Girl Is Beautiful. Bitches Love To Be Called Beautiful.