Rave 1 eller rave 2?
Rave 1 eller rave 2?
Har en Aprilia RS125 07 mod, og den skal gjøres litt råere. Så da har jeg tenkt å gå til innkjøp av Jolly Moto og rave. Men hvilken rave skal jeg bestille, og hvor?
Mvh Jon!
Mvh Jon!
Re: Rave 1 eller rave 2?
jeg kan kanskje få tak i rave2 til deg for 2060kr inkl. frakt. PM om du har lyst på;)
Men det er flere tråder her om rave1 vs rave2
Men det er flere tråder her om rave1 vs rave2
1998 Aprilia rs125
JollyMoto, Rave-2 og Boyesen reeds =D
Send mail til Pål Martin fra OEMparts.no.
Han gir deg sannsynligvis de beste tilbudene her i landet om du sammenligner med forhandlere. 
RAVE1 er den mest brukte.

RAVE1 er den mest brukte.

Her skal det stå noe fornuftig.
Takk for svar! 

Hehe, velkommen til forumet da!
Håper du kommer til å trives. 
Takk :-D Fått en bra start i alle fall 

Rave 1 er enklere å innstallere, vedlikeholde og gir en mer behagelig effektkurve, mens med Rave 2 må du borre ett hull ved ventilbladet for at den skal fungere, men du får en litt bråere effekurve siden den åpner fortere enn Rave 1 

Arrow-exhaust, Rave 1, Pipercross Filter, Vforce 3, Luftplomberinga tatt, Iriduim IX!
Så hva ville du annbefale? 

1998 Aprilia rs125
Enig i at Rave 2 er råere, men personlig tror jeg Rave 1 er mer praktisk. I alle fall på 07, for det er egentlig bare plug and play. Og du trenger ikke ta av sylinderen for å få boret hullet til trykket, noe man trenger på 2'eren, pluss at det tar tid å tømme kjølesystemet, ta av sylinderen, bore hullet, kjøpe to nye pakninger og sette det sammen igjen..
Hvis du følger RACE-guiden til Aprilia tar det kanskje 10 min å sette sammen Rave 1 og man trenger egentlig ikke å finjustere. Står i guiden at man skal ha 8,5 mm klaring på solenoiden og da skal den være ganske rett med porten. Dessuten skal han jo også ha av anlegget, så han trenger jo ikke bruke noe ekstra tid på det
Hvis du følger RACE-guiden til Aprilia tar det kanskje 10 min å sette sammen Rave 1 og man trenger egentlig ikke å finjustere. Står i guiden at man skal ha 8,5 mm klaring på solenoiden og da skal den være ganske rett med porten. Dessuten skal han jo også ha av anlegget, så han trenger jo ikke bruke noe ekstra tid på det

Arrow-exhaust, Rave 1, Pipercross Filter, Vforce 3, Luftplomberinga tatt, Iriduim IX!
Rave 1 =Ganske enkel førestegangs montering, men kan kreve at du smører wiren en gang iblant.
Rave 2= Mer arbeid ved førstegangs montering, deretter er den mye letter og demontere/vedlikeholde enn rave 1. De er også mer holdbare enn rave 1.
Effekt messig:
Rave2 har et mer markant kick når den kommer opp i turtall og bedre gass respons.
Så krafta kommer litt fortere tilbake etter du har girt eller slakka opp før en sving.
Vist man ser på gokart versjonen av rotax122 så brukes det Rave2.
Og Polini sylinderen kommer ferdig med hull til Rave 2.
Er ingenting og klage over at det er for mye arbeid og montere Rave 2. Det er en liten motor som ikke består av mange deler, så neste hva du gjør med motoren på en RS125 så er det ikke mye arbeid
Høres jo ut som det er snakk om ovehaling på en stor lastebil motor eller noe
Rave 2= Mer arbeid ved førstegangs montering, deretter er den mye letter og demontere/vedlikeholde enn rave 1. De er også mer holdbare enn rave 1.
Effekt messig:
Rave2 har et mer markant kick når den kommer opp i turtall og bedre gass respons.
Så krafta kommer litt fortere tilbake etter du har girt eller slakka opp før en sving.
Vist man ser på gokart versjonen av rotax122 så brukes det Rave2.
Og Polini sylinderen kommer ferdig med hull til Rave 2.
Er ingenting og klage over at det er for mye arbeid og montere Rave 2. Det er en liten motor som ikke består av mange deler, så neste hva du gjør med motoren på en RS125 så er det ikke mye arbeid
Høres jo ut som det er snakk om ovehaling på en stor lastebil motor eller noe
Rs125 99"-Polini 154cc,Flatslide34mm,RAVE2,17-39,V-force reed,Jim Lomas Twin,K&N powerfilter
KTM 560 SMR
BMW 318IS E-36 Cupe 92"-Sports panel filter;P
KTM 560 SMR
BMW 318IS E-36 Cupe 92"-Sports panel filter;P
Okei 
Har bestilt Rave2 nå, så får håpe det blir bra

Har bestilt Rave2 nå, så får håpe det blir bra
-
martinandre1
- Fersk Racer
noen som vet om det er borret hull til rave 2 på dps gp 150 kittet ?
aprilia etx 1999, uplombert, gianelli effektanlegg, pipercross panelfilter, boyesen reedventiler, mx utblås/manifoild
Rave 1 har jo automatisk rensing på tomgang, då står jo hele bladet ute, og det er fri flyt gjennom? Menst over 2000 RPM vil den lukke seg igjen? Er ikke helt dreven, men det må jo vær mindre vedlikehold på Rave 1, utenom litt smørning.

Aprilia RS 125 06 Black Edition!
- Aprilia FP Svanehals, Rave1 Eksosventil, CDI sperra tatt, Polini 154cc, Vforce-3, 34mm flatslide og Powerfilter!
jeg har rave 2, kan ikke si AT NOEN andre lett mcer uten rave 2 ikke har SJANS! Det er så rått!! ikke bry deg om det skal være behagelig, da slipper du bare på gasser.. når jeg kommer opp til 5 k kjenner jeg det begynner ganske bra og når jeg treffer 6k rpm så er det som om noen gir meg et spark i ræva, og flyr av gårde! ANBEFALES <3 RAVE 2 <3
X: Rieju MRX pro 03 ombygd til smx
Aprilia rs 125 2000 - Rave 2, 34 flatside, ITALKIT, tyga carbonreeds, K&N pf, BR10EIX iridum plugg, VHM topp
Volvo 740 2,3 GL 1990
Aprilia rs 125 2000 - Rave 2, 34 flatside, ITALKIT, tyga carbonreeds, K&N pf, BR10EIX iridum plugg, VHM topp
Volvo 740 2,3 GL 1990
Har kjøpt meg Rave2
Gleder meg!!
Gleder meg!!
1998 Aprilia rs125
Er faktisk ikke såå mye vedlikehold på Rave 1, i alle fall ikke på min ;p Kan jo hatt bra flaks med den også, men jeg har ikke rørt den på 2000km og den funker som den skal 
MEN, hadde noen bora hull i sylinderen min, så skulle jeg nok kjøpt Rave 2!

MEN, hadde noen bora hull i sylinderen min, så skulle jeg nok kjøpt Rave 2!

hvordan er det jeg gjør vedlikehold på rave 2? den var installert når jeg fikk sykkelen, så jeg kjenner den ikke så godt for å si det sånn!
Volvo 740 2,3 GL 1990
Volvo 740 2,3 GL 1990
ta den ut, så vasker du bladet og pusser det med fint (1200) pussepapir om koksen sitter fast
jeg bruker avfettings-spray og da sklir alt som regel av
kan eventuelt vaske pakningene inni, men dette er ikke nødvendig da 
jeg bruker avfettings-spray og da sklir alt som regel av
1998 Aprilia rs125
husk og smøre wireren godt! 
EDIT: Sorry... blanda RAVE1/2
EDIT: Sorry... blanda RAVE1/2
Audi 100 2.3E 1992 C4, RS4 felger/senk
Aprilia RS 125 1998 harada replica, FP-anlegg, RAVE1, V-Force 3 og Powerfilter
Suzuki SV650S
Yamaha YZ 250 (X)
TM 125 MX
Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all!
Aprilia RS 125 1998 harada replica, FP-anlegg, RAVE1, V-Force 3 og Powerfilter
Suzuki SV650S
Yamaha YZ 250 (X)
TM 125 MX
Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all!
hehe... forskjell på rengjøringen på 1 og 2? trengs det oftere vedlikehold på rave 1?
Volvo 740 2,3 GL 1990
Volvo 740 2,3 GL 1990
rave 2 er best.
Men krever at du borrer i sylinderen. Og når du gjør det, så er det litt værre når du skal selge OM du ikke skifter før salg. 

Kan vel ikke ærlig talt si at en av de er best uansett. De har egene felt de egner seg best, slik som rave 1 er kansje mest praktisk om du skal trimme mye, mens rave 2 kan være nyttig til andre begivenheter. Ulempen som anton nevner med rave 2 er borring som du må foreta selv, men om du har f.eks polini 154 så er det alt borret hull til dette, vet ikke om det er ferdig borret hull i noen andre sylindere til rs også.. 

Audi 80 93 mod. turbo prosjekt
aprilia rs 154 99 mod - Polini 154 big bore kit X
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
aprilia rs 154 99 mod - Polini 154 big bore kit X
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Det skal VELDIG mye til før rave2 svikter. Pluss rave1 trekker strøm, som er negativt. Men kanskje rave1 har bedre respons?
Men er jo litt digg med "dårlig" respons på RAVE2 da? Det syke kicket du får :-D
På rave2 kan du få bladet til og reise seg i takt med turtallet, og da vil du få høyere effekt i bunn og mellomregisteret en du ville fått med rave1. Men kicket vil jo bli det samme da, om jeg ikke tar HELT feil?