Cptkapteins SR50R 2005

Her kan du ha din egen tråd, med en presentasjon av sykkelen din; hvor lenge du har eid den, hva du har gjort med den og selvfølgelig litt generell informasjon eller om du sitter med noe annet på hjerte. Legg selvfølgelig med MANGE bilder! Dette er også stedet for arbeidslogger.
cptkaptein

Cptkapteins SR50R 2005

Legg innav cptkaptein » 07 okt 2011, 14:54

Hallo, 13 august i år kjøpte jeg min Aprilia SR50 R 2005 modell. Jeg var på ferie atm og visste dermed ikke hvordan den var bortsett fra finn annonsen. Jeg bestemte meg for å kjøpe den å når jeg kom hjem fra ferie noen dager sto den der på gårdsplassen min. Fin var den. Noen riper som ikke hadde komme så godt frem på bildene og forrige eier hadde pusset det ned så det var en plasthvit farge der hvor ripene var. Det sto på et Stage6 effektanlegg, variatorvekter (vet ikke hvor mange gr) og CDI sperren var tatt. Denne gikk da veldig bra, nærmere bestemt 89 km/h på flat vei på GPS. I vinter har jeg tenkt til å fikse på den, dog mest på utseendet men om jeg har litt penger til over etter 24 desember blir det nok kanskje noen trimdeler. Så til spørsmålene:

Jeg vet regelrett om motor og jeg har ikke kikket på den, jeg vil gjerne vite om jeg kan ha noen fler deler på den som feks , siden det står at man burde ha større dyse, hvordan sjekker jeg om jeg har det, og hvor? Det står også hvilken åpningstørrelse jeg må ha på "28mm, 35mm, 42mm, 45mm, 49mm, og 55mm", hvordan finner jeg ut dette? Trenger jeg egentlig dette? Vil vite hva det gjør bortsett fra å "når du har et powerfilter som erstatning for din orginale luftfilterboks vil sykkelen få mer luft". Burde jeg sette på noe sånt ?

Etter at jeg hadde vasket scooteren så jeg at en "mutter" manglet her, den er av gummi/plast btw, har dette noen betydning?
Bilde

Jeg skal lakkere bak-kåpene i matt svart tror jeg og sette på sota blinkersglass fra STR8 bak, eventuelt foran siden de er skadet etter fall.
Skal forbedre skaden på kåpen foran ved å bruke en lignende farge, bedre at det er en annen nyanse enn hvit.

Handlelista, når jeg får råd vel og merke.
Bilde

Har et vektesett her fra Stage6 som jeg lurer på hva jeg skal bruke til. Står at det er 4.1g , 4.5g , 5.0g og 5.4. Men inni boksen ligger det 6x4g , 6x5g , 6x5.5g og noen vekter med svarte ringer rundt som jeg kan anta er de orginale ringene? Hva er effekten om jeg bytter?

Bilde
Bilde

Ting jeg skal gjøre/prøve å få gjort:

Plukke fra hverandre alt når sesongen er over
Lakkere smådeler og "sprutskjerm" rød
Bytte baklys
Friske opp plasten
Fikse kicken og etter det bytte til denne
Lakkere støtten
Fikse trimdeler, tips?
Lakkere dekselet innenfor kicken (aner ikke hva dette heter og er det lurt/vanskelig?)
Sette på ny rimtape
Lakkere batterilokket og delene som hører til matt svart

Ny baklykt
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Skader:

Bilde