Eksosventil
-
Haraldjunior
- Fersk
Eksosventil
Jeg har en aprilia rs 125 2007 modell som eksosventilnen er rar på. Den åpner seg fullt på 8000rpm, men så lukker den seg ved 8500rpm. Dette er når den står i fri... Men den vil heller ikke dra ut girene, sliter med å komme over 8000rpm TIPS!??
-
Haraldjunior
- Fersk
Re: Eksosventil
Hvis eksosventilen er satt inn feil vei? Altså snudd 180grader, er det viktig?
ehh, ja. Hvis den er snudd feil vei har du hatt flaks det ikke har truffet stempelet, og ja jeg tror det har mye og si.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Luftfiltersperre tatt, gianelli efekktanlegg, 160 dyse
Luftfiltersperre tatt, gianelli efekktanlegg, 160 dyse
Nei, det kan ikke treffe stempelet selvom du setter det feil vei i.. Men hvor mye åpning som er påvirkes jo av det. Selvom det ser ut som den buen på ventilen skal "følge" stempelet skal den faktisk motsatt vei av det mener jeg.
Men at den ikke drar ut på giret skal ikke ha noe mye med det å gjøre uansett. Standardsykler med fast ventil klarer fortsatt å dra ut girene.
Men at den ikke drar ut på giret skal ikke ha noe mye med det å gjøre uansett. Standardsykler med fast ventil klarer fortsatt å dra ut girene.
RS Tuono 125 (***SOLGT***)
FP-anlegg | RAVE 1 | 28mm gasser | 120 dyse | Pipercross panelfilter
FP-anlegg | RAVE 1 | 28mm gasser | 120 dyse | Pipercross panelfilter
-
Haraldjunior
- Fersk
Eksosventilen er satt inn riktig... Men den åpner seg på 8000rpm også lukker den seg på 8500rpm.. Hvorfor?
-
Haraldjunior
- Fersk
Er det noen plomber i lydemperen? Eller er alle i svanen?