Klakkelyd fra Rs
Klakkelyd fra Rs
Hei,har nettopp hentet meg moped.
Idag begynte den og klakke noe enorm når den blir kjørt, når den står i ro er det ingen ulyd.
Trenger nye lagre bak,men vil ikke tro det har noe med saken og gjøre?
Noen Tips til hva det kan være?
Idag begynte den og klakke noe enorm når den blir kjørt, når den står i ro er det ingen ulyd.
Trenger nye lagre bak,men vil ikke tro det har noe med saken og gjøre?
Noen Tips til hva det kan være?
Sist redigert av Fanten den 30 mar 2012, 02:09, redigert 1 gang totalt.
Re: Klakkelyd fra Rs2
Det er forresten en 2002 mod kjørt 24200km. Så skulle ikke forundre meg om den begynner og klakke på siste vers:P
Re: Klakkelyd fra Rs
Klakker det veldig? Prøv å høre om det kommer fra sylinderen..
Hvis den gjør det så har du mest sannsynelig rådebank. Da må motoren splittes og veiven byttes.
Hvis den gjør det så har du mest sannsynelig rådebank. Da må motoren splittes og veiven byttes.
X: Rieju MRX pro 03 ombygd til smx
Aprilia rs 125 2000 - Rave 2, 34 flatside, ITALKIT, tyga carbonreeds, K&N pf, BR10EIX iridum plugg, VHM topp
Volvo 740 2,3 GL 1990
Aprilia rs 125 2000 - Rave 2, 34 flatside, ITALKIT, tyga carbonreeds, K&N pf, BR10EIX iridum plugg, VHM topp
Volvo 740 2,3 GL 1990
Hei,takk for sjappe svar 
Ja den klakker greit høyt når den kjøres,men sviver greit når den står i ro.
Skal ta av kåpene på den og se litt.
Tusen takk, må alltids bli medlem med nye kjøretøy

Ja den klakker greit høyt når den kjøres,men sviver greit når den står i ro.
Skal ta av kåpene på den og se litt.
Tusen takk, må alltids bli medlem med nye kjøretøy
om det ikke er noe klakkelyder når du ruser den mens den står i ro, må det enten være noe med girkassa, clutchen eller en annen del et annet sted på sykkelen (mest sannsynelig noe på bakhjulet som du nevnte, ja) 

Volvo 740 2,3 GL 1990
Volvo 740 2,3 GL 1990
clutchen virker noe treg, og den må spennes når jeg skal bytte gir.
Den klakker ikke når den ruses når den står i N og i ro.
Begynne med og bytte lageret bak da
Den klakker ikke når den ruses når den står i N og i ro.
Begynne med og bytte lageret bak da

har du en bukk du kan sette den på? så du kan sette den i gir og gi gass og bakjulet går rundt?
Volvo 740 2,3 GL 1990
Volvo 740 2,3 GL 1990
- Rakvåg
- Wannabe admin
- Sted: Sjøholt, Møre og Romsdal
- Kontakt:
Hjullager du mener ja? Kan hende det er de da, siden lyden er der bare når sykkelen er i bevegelse 
Velkommen til Apriliaforum
Velkommen til Apriliaforum

2000
- Fp-anlegg, uten blad , 128dyse, BR10EIX tennplugg, fp-snorkel, pipercross innleggsfilter, cdi-sperre tatt.
- Fp-anlegg, uten blad , 128dyse, BR10EIX tennplugg, fp-snorkel, pipercross innleggsfilter, cdi-sperre tatt.
Jeg hadde klakkelyder når lageret var gåent. Tror ikke det er verre enn som så med deg heller
Gjort på noen timer om du ikke har gjort det før... Er bare å løfte opp bakenden på sykkelen(sett den på en bukk eller lignende, stroppet til tak som jeg gjorde f.eks.). Demonter kjede, bolten som holder hjulet og ta av hjulet. Viktig at du ikke bruker bakbremsen uten hjulet på! Så er det bare å kakke ut lageret og inn med nytt. Det sitter som regel veldig godt. Først prøver du hammer, så WD40 og hammer, så tærs(om du har), derretter varme og hammer, så slegge om intet annet funker 
Gjort på noen timer om du ikke har gjort det før... Er bare å løfte opp bakenden på sykkelen(sett den på en bukk eller lignende, stroppet til tak som jeg gjorde f.eks.). Demonter kjede, bolten som holder hjulet og ta av hjulet. Viktig at du ikke bruker bakbremsen uten hjulet på! Så er det bare å kakke ut lageret og inn med nytt. Det sitter som regel veldig godt. Først prøver du hammer, så WD40 og hammer, så tærs(om du har), derretter varme og hammer, så slegge om intet annet funker Re: Klakkelyd fra Rs
det er da ikke noe farlig å bruke bakbremsen? og varme er vel heller ikke så smart? da utvider den seg bare?
Volvo 740 2,3 GL 1990
Volvo 740 2,3 GL 1990
Jeg leste litt for fort, det er slakk i bakgaffelen, tror ikke det er hjul lageret som må byttes.
Er det lageret jeg trenger nytt, mistanker om at det fremdeles er det som klakker?
Er det lageret jeg trenger nytt, mistanker om at det fremdeles er det som klakker?
Om det er slakk bakgaffel er det veldig farlig å kjøre med! Få orden på det først.
Men nice, vi trenger fler chickas
Men nice, vi trenger fler chickas
Volvo 740 2,3 GL 1990
Volvo 740 2,3 GL 1990
er det noe forskjell på å gjøre det på forbremsen a?
Volvo 740 2,3 GL 1990
Volvo 740 2,3 GL 1990
Nei, du driter deg på leggen uansett...
Hvis du trykker på en bremse uten skive kan stemplene poppe ut og du må skifte pakninger i calipteren. Hvis du trykker lett, er det stor sjangse for at det kommer luft i bremsesystemet, noe som er et herk å lufte ...
jeg gjorde det mange ganger jeg xavion og peewee, når jeg hadde av forhjulet, gikk fint det. Var vel lucky. Men da har jeg lært at jeg ikke skal gjøre det igjen.
Volvo 740 2,3 GL 1990
Volvo 740 2,3 GL 1990
Har samme problemet, skal sette den på en bukk og lokalisere det. Har hatt lyden før men da har den gått vek av seg selv..