RS 250 prat!
Nei det som er skjedd er vel rett og slett at de forge eierene ikke har renset dem. De skal renses hver 4000km. Kommet mye koks nedi, og da har en liten pinne som stopper en fjør, løsnet. Det som da skjer etter hvert er at denne pinnen og/eller fjøra kan komme inn i sylinderen og motoren blir skjært. Var vel det som skjedde med "sgt" her på forumet. Har funnet en som selger 2 ventiler på ebay, så jeg får bare by på de og håpe jeg vinner uten at det blir alt for dyrt.
Sist redigert av MuV den 14 mai 2007, 22:44, redigert 1 gang totalt.

-
Robban
- Admin
- MC: Aprilia RS 250 2003
- Sted: Sandefjord
- Kontakt:
Godt du løste problemet før motoren skjærte seg ihvertfall!
hvis du vil ungå dette problemet igjen vil jeg gjerne anbefale deg Dave Cooper ventiler, disse har en litt annen mekanisme og veier mindre enn org. eksosventiler som igjen medfører bedre respons. De koster litt, men er kanskje verdt det?
http://thetuningworks.com/shop/product_ ... ucts_id=31
Prisen er for 4 stk og jeg vil gjerne spleise med deg på et "sett" om du er interressert. Har tenkt litt på denne oppgraderingen jeg også. Dave Cooper har lang erfaring på dette feltet og jeg stoler på at disse delene holder høy kvalitet.
hvis du vil ungå dette problemet igjen vil jeg gjerne anbefale deg Dave Cooper ventiler, disse har en litt annen mekanisme og veier mindre enn org. eksosventiler som igjen medfører bedre respons. De koster litt, men er kanskje verdt det?
http://thetuningworks.com/shop/product_ ... ucts_id=31
Prisen er for 4 stk og jeg vil gjerne spleise med deg på et "sett" om du er interressert. Har tenkt litt på denne oppgraderingen jeg også. Dave Cooper har lang erfaring på dette feltet og jeg stoler på at disse delene holder høy kvalitet.
Aprilia RS 250 2003
Aprilia RS 500 *under construction*
And then on the eighth day, The Devil created the Aprilia RS 250 ; cause he was a bad ass, and had to get around town ... God secretly wished he had one.
And then on the eighth day, The Devil created the Aprilia RS 250 ; cause he was a bad ass, and had to get around town ... God secretly wished he had one.
Ja, DC ventilene ser ut til å ha en mer solid mekanisme. Orginalt er det noe pinglete spør du meg. Den pinnen burde aldri vært laget sån den kan løsne. Men jeg tror jeg satser på de på ebay, om buda ikke renner inn og prisen blir for høy. Blir å sitte på søndagen å by
Angående spleising, er det særlig lurt å bruke to org ventiler og to DC ventiler?
Blir iallefall spennende og se om det er flere som er ødelagt når jeg skrur opp på den andre sylinderen
Angående spleising, er det særlig lurt å bruke to org ventiler og to DC ventiler?
Blir iallefall spennende og se om det er flere som er ødelagt når jeg skrur opp på den andre sylinderen

-
Robban
- Admin
- MC: Aprilia RS 250 2003
- Sted: Sandefjord
- Kontakt:
Den akser nok en del bedre enn KTM og Husky 125 ja. Toppfarten er visstnok rundt 220km/t (eneste jeg kan bekrefte er at jeg har hatt 180km/t@10000rpm i 5.gir).
Aprilia RS 250 2003
- Motorduden
- Gold
- Sted: Larvik
- Motorduden
- Gold
- Motorduden
- Gold
-
morten_kjar
- Småproff
- Sted: Tønsberg
- Motorduden
- Gold
-
morten_kjar
- Småproff
- Sted: Tønsberg
- Motorduden
- Gold
Denne klassen gjelder føring av lett motorsykkel(slagvolum høyst 125 ccm og effekt på høyst 11 kW) med eller uten sidevogn .
Klasse A1 gir førerrettighet også for:
moped
snøscooter med eller uten tilhengersledes hvis førerkortet er utstedt før 1. juli 2006.
Ved utskiftning videreføres rettighetene med påføring av klasse M og S.
Gjelder føring av motorsykkel generelt (med eller uten sidevogn) dersom du har fylt 21 år eller har hatt klasse A i 2 år.
eller :
føring av mellomtung motorsykkel (med eller uten sidevogn) dersom du ikke har fylt 21 år og heller ikke har hatt klasse A i 2 år.
En mellomtung motorsykkel har en effekt på høyst 25 kW og et forhold mellom effekt og egenvekt på høyst 0,16 kW/kg.
Klasse A gir førerrettighet også for:
moped
snøscooter med eller uten tilhengersledes hvis førerkortet er utstedt før 1. juli 2006
tilhenger til motorsykkel (med slagvolum over 125 ccm) godkjent for trekking.
:: aprilia Rs 125 '93 Extrema, painted black Edition ::
: Polini , Rave 1 , 34 Dell'orto , fp anlegg , carbon reeds :
øøøøø
: Polini , Rave 1 , 34 Dell'orto , fp anlegg , carbon reeds :
øøøøø
- Thunder
- Støttespiller
- MC: Aprilia SXV 550
- Sted: Flekkefjord
Re: RS 250 prat!
Noen som vet størrelsen på simmer-ringene i de fremre støtdemperene?
Aprilia SXV 550 07'
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
- Thunder
- Støttespiller
- MC: Aprilia SXV 550
- Sted: Flekkefjord
Re: RS 250 prat!
Den var utrolig fin, tusen takk. Du har virkelig styr på disse 250'ene har jeg merket!
Aprilia SXV 550 07'
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport