Aprilia RS 250 Nyinnkjøpt - Problem.

Kategorien for RS250
Eitelen
Fersk
Sted: Alversund utenfor Bergen

Aprilia RS 250 Nyinnkjøpt - Problem.

Legg innav Eitelen » 16 nov 2011, 19:40

Heisann godtfolk!

Kjøpte meg en Nydelig pen RS for knappe to uker siden med intensjonen om å ta tunglappen på mc til våren. Jeg fikk fattern med ut å lærekjøre siden han har kjørt mc i opptil flere år. Vi kjørte til den lokale nedlagte fergekaien for at jeg sku få prøve ut guttedrømmen jeg har hatt siden jeg var guttunge!
Etter vèl 10 min etter jeg økte temperaturen ganske kjapt før sykkelen daua helt. Dette skjedde første gang mens jeg kjørte på førstegiret nedover en slakk bakke. Så jeg prøvde for første gang å starte sykkelen på 1. gir, det gikk noen meter. Automatisk gav jeg naturlig nok litt gass for å se om det hjalp, men jo mer pådrag jeg gav, desto fortere daua den. Altså kubba fullstendig.

Kjølevannet på ekspansjonstanken var ved korrekt nivå under baksetet. Olje blandes rett i bensinen i stedet for å bruke oljepumpen. (forrige eiers initiativ)
Etterhvert som sykkelen fikk hvilt seg og temperaturen på vannet sank prøvde vi å starte igjen. Den startet, men motorlyden endret noe tone til noe mørkere på en måte.
MEN da vi satt den i 1. gir, daua den igjen. Startet på nytt, og gav turtall ved girskifte - da gikk den i gir og klarte å stå på tomgang med clutchen inne. men når vi løste ut på giret og gav pådrag daua den etter par - 3 meter.

En god halvtime senere med venting starter vi igjen og får kjørt den ca 2 km før den stoppet igjen. Etter enda en halvtimes tid var det på'an igjen i ca 1.5 km lenger. dette pågikk helt til sykkelen var kjørte hjem i garasjen igjen av min far. Stedet jeg prøvekjørte er ca. 6 km hjemmefra. Dette skjedde foregående søndag.
Prøvde å starte RS'en for en times tid siden. Da var samme mørke tonen der, og når jeg satt den i 1. gir kubba den helt. Men fikk start på den rett etterpå.. Finnes det noen som har hørt om noe lignende, evt hva som kan være galt?

Jeg har desverre ikke så god peiling, men er svært lærevillig!
Ser frem til å bli skikkelig bruker på dette forumet, har fått et kjempegodt inntrykk av innleggene jeg har lest :)
- Aprilia RS 250 97'
- BMW E-36 Coupè 96'
- Kawasaki Ninja 636 03'

Brukeravatar
Raptor33
Gold

Re: Aprilia RS 250 Nyinnkjøpt - Problem.

Legg innav Raptor33 » 16 nov 2011, 19:48

Heisann! Velkommen til forumet :D

Veldig synt å høre dette :(
Høres ut som RS`en din har varmeskjært seg, dette vil da si at du må bytte sylinder/Stempel evnt. bare Stempel og få sylindrene honet.
Beste måten å finne ut hva som har skjedd er å åpne opp topplokket og ta en titt på stempelet, evnt. ta av alt av kåper, tappe kjølevann, skru av eksosanlegget, og ta av sylinderene :D

Husk hvilken sylinder som står hvor! Det ER FORSKJELL på de såvidt jeg vet ;)

Brukeravatar
Thunder
Støttespiller
MC: Aprilia SXV 550
Sted: Flekkefjord

Legg innav Thunder » 16 nov 2011, 22:20

Er en bryter på sidestøtten, tenningen kutter hvis støtten er ute og du setter den i gir. Kanskje noe og sjekke?
Stempel kan du studere inn eksosporten, ta av eksosen og titt inn med en lommelykt i eksosporten og sjekk siden på stempelet etter riper eller skade (da slipper du skru av hele sylinderen).
Ellers så kan du teste eksosventilene, ta en "grey wire" test, som står beskrevet i en annen tråd her.

Noen momenter og ta tak i.....
Aprilia SXV 550 07'
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport ;)

Brukeravatar
freddy
Gold
Sted: bærum

Legg innav freddy » 16 nov 2011, 22:37

ta en titt på pluggen din også :D ta gjerne bilde av den :D
rs 1999 mod: tatt cdi, 28 mm gasser og innsug, fp annleg, 130 dyse, powerfilter, rave 1

min tråd:

sitat:Nei napp meg i løken og kall meg Harrald! :lol: F*en dette ble jo døds fett! :g

Brukeravatar
eiriklygre
Silver
Sted: Ein time fra Bergen , (Lygra)
Kontakt:

Legg innav eiriklygre » 16 nov 2011, 22:47

haha ja vet ka som er feilen, den er ikkje varmskjert:D. toppakningen er feilen som gjør at den kubber, for det kommer vann i bensinen. vannet kommer ut en kjøle kanal og kommer inn til bensinen, for toppakningen er gåen en plass på toppen.:D og alle vet jo det at en motor hater jo vann, så godt gjort at du har klart og kjørt 2 km.:D og da går jo temperaturen opp og da kubber sykkelen. det er ikkje et vanskelig problem. enkelt og skifte, :D kan faktisk skifte den for deg eller vere med og skifte den sånn at eg kan lære deg det:D viss du vil, bor jo selv i alversund. :D
Gliset mitt: viewtopic.php?f=26&t=10668

Honda cr 85 2004

Aprilia RS 125 07 Spain edtion

Delortho VHST 34, Arrow effekanlegg,Luft filter sperra tatt, rave 1, 140 dyse.

Brukeravatar
HSR
Lærling

Legg innav HSR » 17 nov 2011, 09:20

Hørt om vanninsprøytning eirik?

Ta en kompresjonstest, da ser du med en gang om sylinderet er skjært eller ikke, slipper demontering osv, bare å stikke en tester ned i tennplugghullet.

Hvis top pakningen er gåen vil den røyke mye og du vil miste kjølevannet, er ikke noe problem å kjøre med gåen toppakning til en vis grad, men om den skulle vært veldig ødelagt ville du nok sett det på at du mistet kjølevann.

Når du gir full gass dauer den bare ut da?
er godt mulig det er forgasseren som har begynt og tulle seg også, eller tenning for den saks skyld.

Brukeravatar
eiriklygre
Silver
Kontakt:

Legg innav eiriklygre » 17 nov 2011, 10:47

kan godt være at flotøren helger seg opp inni blant :D eller kan jo vere tennpluggen som ikkje er helt god det , det skjedde på hondaen min nor det er kalt så soter tennpluggen veldig viss du ikkje holder turtallet oppe og tilslutt så kubber den for teperaturen ute rundt deg er lav. på min sykkel påvirket det bare på 3 minus grader ,men holder eg turtallet oppe så går det bra.men 10 minus tåler den ikkje tipper eg. :D men ska ikkje ha noe og si med tennpluggen for teperature stiger jo.
men er ikkje så veldig flink med tenningen og kompresjon så da vet eg ikkje
Sist redigert av eiriklygre den 17 nov 2011, 11:00, redigert 3 ganger totalt.

Honda cr 85 2004

Brukeravatar
inunf
Admin
Sted: Molde
Kontakt:

Legg innav inunf » 17 nov 2011, 10:50

Til tross for en relativt god beskrivelse av hva som skjedde og symptomene så er det ikke lett å gjøre seg opp en mening om slikt over internett. De tipsene du har fått over her er ikke dumme. Det kan være skjæring, for å sjekke dette er det bare å ta en kompresjonstest. Du får kjøpt kompresjonstester på biltema til en billig penge, den funker greit. Hvis det er toppakning eller sylinderpakning som er problemet så vil du merke at kjøleveskenivået minker.

Det kan være støttebryteren, men sannsynligvis merker du forskjellen på tenningskutt og mekaniske problemer (vet ikke hvor god peiling du har på motor).

Visuell inspeksjon av stempel og eksosventiler gjennom eksosporten anbefales. Eksosventilene på RS 250 er veldig skjøre, og kan havarere når som helst.

Såvidt jeg vet er sylinderene like og går om hverandre (sammen med sylinderene fra Suzuki RGV 250 VJ22).

Vil anbefale deg å få orden på oljepumpa igjen og slutte med pre-mix. Oljepumpa på RS 250 er svært god, mye større sjanse for at du blander feil enn at den gjør det. Dessuten smører den veivlager og stempel direkte, den går ikke på forgasserene slik som på enkelte andre sykler (RS 125 bla.).

Brukeravatar
HSR
Lærling

Legg innav HSR » 17 nov 2011, 10:57

Eitelen
Fersk

Legg innav Eitelen » 17 nov 2011, 11:59

Det var responsen sin det! Aprilia Forum er tingen skjønner jeg :D

Thunder: Det med støtten var stas at du nevnte, det her jeg nemlig aldri hørt om tidligere :)

Freddy: Plugger skal eg klare å sjekke :)

Eirik: Det var et strålende initiativ! Om du ville instruert meg litt når det gjelder RS'en hadde det blitt satt stor pris på. Vil lære mest mulig om sykkelen og hvordan den fungerer. Enten det skulle vise seg at det er toppakningen eller ka det enn måtte være, hadde eg følt meg tryggere å skru hvis jeg kunne støttet meg til en som har peiling :p

HSR: Hvordan fungerer vanninsptøytning? Ser for meg at kjølevæsken holder seg på utsiden av sylindrene? Skal gå til innkjøp av en kompresjonstester, som Inunf nevner jeg kan få kjøpt på biltema.
Ved første oppstart i går, startet den lett og villig. Gikk fint på tomgang med choke på, men motorlyden har fremdeles en litt mørkere dur(kan være fordi det faktisk er ganske kaldt ute?). Den høres en liten smule mindre ut som en moped på en måte, fattern låg ikke merke til lydendringen. Den kubba når jeg satt den i 1. gir, men det er nok fordi jeg hadde støtten nede da jeg stod i garasjen og skulle ingen vei. Kan skyte inn at kjølevæskenivået ser bra ut og røyk fra eksos ikke såg uvanlig ut verken på farge eller mengde(fra mitt ståsted). Totakter og kald luft ute = litt smoke.
Ved andre oppstart var den begynt å bli sur? noen som sier det? :P Den ville da ikke starte. Selv når jeg gir pådrag mens jeg kicker, da dauer den fortere og gir fra seg enda mørkere lyd. Lot den bare stå jeg. Tendensen er at den starter å går litt når den har fått "hvile" litt. ;)

Inunf: Kan nevne at det er montert Arrows effektanlegg for noen år side, så med eksosventilene kan du godt være inne på noe! :D
Synes det er rett å rimelig at oljepumpa blir brukt, da slipper jeg å kjøre rundt med en liten kanne olje når jeg skal på langturer f. eks.

Hjertelig takk for gode tipd og vink. Keep it coming guys - så skal jeg få slengt ut noen bilder av sykkel ila helgje :p
- Aprilia RS 250 97'
- BMW E-36 Coupè 96'
- Kawasaki Ninja 636 03'

Brukeravatar
eiriklygre
Silver
Kontakt:

Legg innav eiriklygre » 17 nov 2011, 12:32

Det er første bud er vertfall og se på tennpluggen at den ikkje er sotet eller at den er helt svart, du slipper og kjøpe ny tennplugg. du trenger bare og sitte den i litt bensin og pusse den med stål kost, (pass på det at du pusser nålen godt). og så prøver du sykkelen viss ikkje det funka, så ta kontakt på forumet igjen. så sier vi ka du skal prøve, og til slutt har vi funnet feilen. :D vi skal nok klare og finne feilen :D
Sist redigert av eiriklygre den 17 nov 2011, 15:08, redigert 2 ganger totalt.

Honda cr 85 2004

Eitelen
Fersk

Legg innav Eitelen » 17 nov 2011, 13:07

Det er mottat. Skal sjekke så snart jeg kommer hjem i ettermiddag :)
- Aprilia RS 250 97'
- BMW E-36 Coupè 96'
- Kawasaki Ninja 636 03'

Brukeravatar
eiriklygre
Silver
Kontakt:

Legg innav eiriklygre » 17 nov 2011, 15:11

Honda cr 85 2004

Eitelen
Fersk

Legg innav Eitelen » 18 nov 2011, 19:41

Fikk med meg en kamerat som er ganske dreven på å skru, så vi heiv oss i arveidet.
Pluggene viste seg å være fine. Og når vi først var i gang, bestemte vi oss å ta en visuell kontroll av sylindrene. Riktignok fant vi vanndråper i øverste, bakre sylinder. Mens den nedre, fremre sylinder såg fin ut. Så nå er jeg på jakt etter ny toppakning! Var på MC Marine i bergen i dag, der viste det seg at det var syyke priser på original toppakn. Har vert på af1racing.com å sett litt men leverer de deler til 1997 replica? Om delene fra 98 cup passer på min? :)
Eventuelt om noen kunne lagt ut en link til en side der det selges toppakninger som passer spesifikt min sykkel? :D
- Aprilia RS 250 97'
- BMW E-36 Coupè 96'
- Kawasaki Ninja 636 03'

Brukeravatar
Anton
Støttespiller
Sted: Varhaug, Rogaland

Legg innav Anton » 18 nov 2011, 19:52

http://www.OEMparts.no

Han selger ABSOLUTT alt av original deler, hvis ikke så skaffer han! :D

Hvis du ikke finner frem, legg ut årsmodell så skal jeg finne for deg. :)
Her skal det stå noe fornuftig.

Eitelen
Fersk

Legg innav Eitelen » 18 nov 2011, 20:00

Takk for tipset, Anton :p
- Aprilia RS 250 97'
- BMW E-36 Coupè 96'
- Kawasaki Ninja 636 03'

Brukeravatar
Anton
Støttespiller
Sted: Varhaug, Rogaland

Legg innav Anton » 18 nov 2011, 20:05

Hahaha, ser nå at det er ganske stive priser hos OEMparts også. :p

Du kan jo se hos PJME da? Vet ikke hvordan topp-pakningen du trenger ser ut? :p
http://www.pjme.co.uk/acatalog/Aprilia_ ... p_End.html

Enten det eller her:
http://search.eim.ebay.no/?kw=aprilia+r ... b=S%C3%B8k
Her skal det stå noe fornuftig.

Eitelen
Fersk

Legg innav Eitelen » 18 nov 2011, 21:08

Sykkelen er en 97' mod :)
Toppakningen ser ut som de pakningene helt til høyre på bildet i denne annonsen:
http://viewitem.eim.ebay.no/Dichtsatz-T ... 24780/item

Prisen på dette kittet såg greit ut, bare synd de ikkje sender til Norge!
Satser på å kjøpe toppakning som spesifisert passer på 97 modellen ;)
- Aprilia RS 250 97'
- BMW E-36 Coupè 96'
- Kawasaki Ninja 636 03'

Brukeravatar
eiriklygre
Silver
Kontakt:

Legg innav eiriklygre » 18 nov 2011, 21:52

det var det eg sa topppakningen var gåen visste det måtte vere det :D

Honda cr 85 2004

Brukeravatar
eiriklygre
Silver
Kontakt:

Legg innav eiriklygre » 18 nov 2011, 21:55

ska eg vere med deg og skifte den ?

Honda cr 85 2004

Brukeravatar
inunf
Admin
Kontakt:

Legg innav inunf » 18 nov 2011, 23:30

Toppakning er lik på alle aprilia RS 250. Du kan også bruke toppakning fra Suzuki RGV 250 VJ22 (-91 til -94-95-ish). Er samme motor. Suzuki-delene er ofte billigere, ihvertfall i utlandet. OEMparts er ofte dyrere enn utlandet, men av og til lønner det seg å handle der, så verdt å sjekke. Den desidert beste siden for reservedeler, trim og stasj er http://www.thetuningworks.co.uk. Ekstremt bra service og bra priser. Ellers kan det meste av originaldeler skaffes fra http://www.af1racing.com. De har det aller meste på lager, går som regel fortere å handle der enn hos forhandler i Norge.

Hvor lenge er det siden forrige motoroverhaling? Kan godt være at det lønner seg å ta et stempelbytte når det først er vinter og du har begynt å skru.

Eitelen
Fersk

Legg innav Eitelen » 21 nov 2011, 11:40

Eirik: Det vil ikke lenger være nødvendig da jeg har med meg en dyktig kamerat på dette prosjektet. Men setter pris på tilbudet :)

Inunf: Takk for link! Vel, det stod i annonsen at det var "nye stempel, og delvis overhalt motor"... Når jeg ser på kvitteringene som fulgte med er stempel, sylindre og pakninger byttet. I AUGUST 2001 !
Er nok på tide å bytte stempel da. Men i første omgang er jeg mest opptatt av å bare få sykkelen til å gå som normalt igjen. Derfor valgte jeg å bare bestille nye pakninger, plugger og et luftfilter på Tuning Works. Prøver å legge mist mulig penger i å finne problemet. Dersom det viser seg å kun være toppakningen som er gåen vil jeg ta et stempelbytte før vårparten :) Lærer en hel del av å skru flere ganger :p

Er det noen som vet om et sted der hvor jeg kan finne info om den spesifikke sykkelen? ved å skrive inn et chassinr. for eksempel :)
- Aprilia RS 250 97'
- BMW E-36 Coupè 96'
- Kawasaki Ninja 636 03'

Brukeravatar
Raptor33
Gold

Legg innav Raptor33 » 21 nov 2011, 12:53

http://Www.oemparts.no HAR originaldeler til sykkelen din ;)

Brukeravatar
inunf
Admin
Kontakt:

Legg innav inunf » 21 nov 2011, 23:02

Michelet: Du skal ikke tro, du skal vite ;)

Skrutrening er fint det, bare husk at de pakningene du monterer kan IKKE brukes om igjen.

Brukeravatar
Raptor33
Gold

Legg innav Raptor33 » 21 nov 2011, 23:09

Hehe, mente selvfølgelig at OEMparts.no HAR deler til din sykkel! :g

Eitelen
Fersk

Legg innav Eitelen » 15 jan 2012, 16:32

Da var vi tilbake i skruingen! Har vert borte fra det over lengre tid nå, flere grunner til det. MEN jeg bestilte nye toppakninger, plugger samt et luftfilter da det gamle såg noe oppbrukt ut! Etter montering foretok vi en prøvestart. Desverre var det liten og ingen merkbar forandring.
Det kom eksos ut øverste potte og den ene sylinderen funket fint. Ved den nederste potte kom det luft ut, men verken temperatur eller eksos. Når vi gav litt turtall kom sykkelen plutselig voldsomt og turtallet bare økte til vi slo av tenningen, da med eksos i nedre potte. Vi bestemte oss for å sjekke reed-ventilen, som jeg har lest litt om her på forumet, og jaggu søren. Der låg ene reed'n litt opp av godset og gav for mye luft. Kan også nevne at gasswire på den "dårlige" sylinderen var noe slapp. Det kunne se ut som den hang seg utav sporet oppå forgasseren. Er ikke bare bare å gi en god forklaring! :P
Oemparts har noen i karbon, men de er meget høy pris på, The Tuning Works har noen til skarve 9,36 pund.
Er det noen som vil anbefale noen gode reed-ventiler til en grei penge? Noen som har gode eller dårlige erfaringer? :)
- Aprilia RS 250 97'
- BMW E-36 Coupè 96'
- Kawasaki Ninja 636 03'

Brukeravatar
inunf
Admin
Kontakt:

Legg innav inunf » 15 jan 2012, 16:48

Beste reedventiler til RS 250 er originale fra Suzuki (eller Aprilia). Var en fyr på et engelsk forum som testet og målte lavere effekt med karbon reeds, dette bekreftet den generelle erfaringen de andre der hadde.

Eitelen
Fersk

Legg innav Eitelen » 15 jan 2012, 18:13

Takker :)
- Aprilia RS 250 97'
- BMW E-36 Coupè 96'
- Kawasaki Ninja 636 03'

Eitelen
Fersk

Legg innav Eitelen » 16 apr 2012, 08:34

Etter bytte av reedventil, vedvarte fremdeles problemet.
En maskinist fikk se over sykkelen og etter hannes vurdering må det være feil på den elektriske styringsenheten. Grunnen til denne konklusjonen var at ved oppstart kunne motoren gikk på ene sylinderen, mens ved neste oppstart kunne den gå fint på den andre sylinderen.
Jeg startet sykkelen i går for å se hvordan den oppførte seg. Da gikk den helt fint på begge sylindre.
Er det noen som har greie på dette med styringsboksen?
- Aprilia RS 250 97'
- BMW E-36 Coupè 96'
- Kawasaki Ninja 636 03'

Brukeravatar
xavi0n
Bronze
Sted: tromsø

Legg innav xavi0n » 16 apr 2012, 08:39

At det MÅ være styringsboksen er tull.
Dårlig komp på en sylinder, dårlig plugg på en sylinder.
Dårlig coil på en sylinder.
lista er lang, men du må bare gå gjennom ALT

Alt er bolton så lenge du har vinkelsliper og sveiseapparat

Tråden min
viewtopic.php?f=26&t=8588

Brukeravatar
Riccird1
Bronze
Sted: Bergen/Åsane

Legg innav Riccird1 » 16 apr 2012, 10:28

Han sa jo nettopp at den kunne gå på ene, andre og så begge av og til, da er det nok ikke dårlig plugg på kun den ene osv som du nevner
RS Tuono 125 (***SOLGT***)

FP-anlegg | RAVE 1 | 28mm gasser | 120 dyse | Pipercross panelfilter

Eitelen
Fersk

Legg innav Eitelen » 16 apr 2012, 11:35

Pluggene ble byttet for under 2 måneder siden, ilag med toppakning, luftfilter, reedventiler, nytt kjølevann, ny motorolje og ny olje til å blande i bensinen. Kan også nevne at vi renset forgasserene og de er nå helt clean og ingen tull med.
- Aprilia RS 250 97'
- BMW E-36 Coupè 96'
- Kawasaki Ninja 636 03'

Eitelen
Fersk

Legg innav Eitelen » 17 apr 2012, 12:37

Er det noen som vet om jeg kan feilsøke på styringsboksen eller på noen måte finne ut om det er den som er gåen?
- Aprilia RS 250 97'
- BMW E-36 Coupè 96'
- Kawasaki Ninja 636 03'

Brukeravatar
inunf
Admin
Kontakt:

Legg innav inunf » 17 apr 2012, 17:20

Har du sjekket hva det står i manualen?

Eitelen
Fersk

Legg innav Eitelen » 17 apr 2012, 20:25

Ikke før i ettermiddag etter jeg leste posten din. Får ta å låne meg et multimeter i løpet av uken da.
- Aprilia RS 250 97'
- BMW E-36 Coupè 96'
- Kawasaki Ninja 636 03'

Wonka
Nysgjerrigper

Legg innav Wonka » 17 apr 2012, 21:43

Tviler på at det er tenningsboksen. De pleier enten å funke eller ikke. Ikke bare innimellom.
Vil heller tippe på coil, pluggldning. Høres ut som en dårlig kontakt ett sted.

Eitelen
Fersk

Legg innav Eitelen » 24 apr 2012, 17:09

Det var betryggende å høre. Pluggledningene ser helt fine ut, men skal få målt når anledningen byr seg.

Kan nevne at jeg fikk tak i en kompresjonstester hin dagen. På kald motor viste den ca. 95 psi på begge sylindre. Og på varm, så varm den rekker å bli før problemet begynner, viste den ca. 125 psi på øvre sylinder og ca 120 psi på nedre.

Er det noen "cut-off" funskjon på disse syklene, som skal gjøre at den skal stoppe motoren når den stiger over en viss temperatur? Enten mekanisk eller elektronisk? Jeg lurer fordi den RS'en går tilsynelatende fint på tomgang helt til den får utviklet litt varme.
- Aprilia RS 250 97'
- BMW E-36 Coupè 96'
- Kawasaki Ninja 636 03'

Brukeravatar
inunf
Admin
Kontakt:

Legg innav inunf » 24 apr 2012, 18:16

Lik kompresjon på begge sylinderene er bra. det er ingen "cut-off" funksjon.

Eitelen
Fersk

Legg innav Eitelen » 24 apr 2012, 18:31

Okei. Dersom pluggledning og coil viser riktige verdier ved feilsøking, er det da på tide å bestille verkstedstime?
Vet snart ikke mer hva jeg kan gjøre for å finne feilen..
- Aprilia RS 250 97'
- BMW E-36 Coupè 96'
- Kawasaki Ninja 636 03'

Eitelen
Fersk

Legg innav Eitelen » 24 apr 2012, 19:01

Glemte å neven en ting. Når sykkelen startes og går før den begynner å tulle seg, vil den ikke gi mer enn 6 000 rpm.
- Aprilia RS 250 97'
- BMW E-36 Coupè 96'
- Kawasaki Ninja 636 03'

Brukeravatar
HPro
Bronze
Sted: Brønnøysund

Legg innav HPro » 24 apr 2012, 19:51

Hei!
Det høres egentlig ut som noe elektrisk. :( Men du fikk ordnet reed-bladet? Det kan jo være én faktor isåfall :) Kanskje den har bøyd seg tilbake igjen? :O
: viewtopic.php?f=26&t=9229

- FP-anlegg, Rave 2, BR10EG, 34mm innsug, V-Force 3, 34mm DellOrto Flatside, 138dyse, Uplombert luftfilter, CDI-sperre tatt - SOLGT TIL STIANAAG

Eitelen
Fersk

Legg innav Eitelen » 24 apr 2012, 20:19

Jada, har byttet alle 4 bladene med helt nye :) De gamle var ikke mye slitt, det var sånn akkurat på tide å skifte de. Det var såvidt berkbar forskjell på før og etter, men bare at det tok litt lengre tid før sykkelen kubbet. Er redd for at det ligger i det elektriske og at det vil koste en del peng..? :',
- Aprilia RS 250 97'
- BMW E-36 Coupè 96'
- Kawasaki Ninja 636 03'

Brukeravatar
HPro
Bronze

Legg innav HPro » 24 apr 2012, 20:47

Det er fullt mulig at dette blir kostbart ja, dessverre. :s
Men man får nesten bare lete og lete etter feilen. Kanskje du kan bruke multimeter på ledningene inn til coilene osv? Sjekke om strømmen plutselig forsvinner? Kanskje det er svinghjulsnota som er gåen/svekket? Da blir det jo lite strøm å rutte med. Bare et forslag :)

- FP-anlegg, Rave 2, BR10EG, 34mm innsug, V-Force 3, 34mm DellOrto Flatside, 138dyse, Uplombert luftfilter, CDI-sperre tatt - SOLGT TIL STIANAAG

EnLangBruker
Nysgjerrigper

Legg innav EnLangBruker » 08 mai 2012, 17:47

Detta høres ut som det fatter'n sleit med i vinter på sin gas gas.
Der var det dårlig jording til colien som var problemet.
Prøv å ta av coilene og puss anleggsflatene blanke på coilen, mutterne og avstandshylsene sikkert en del rust der, hvis ramma er møkkete så vask med avfetting og monter dem igjen.
Rs 250 '95 (under "bygging")

Brukeravatar
HPro
Bronze

Legg innav HPro » 09 mai 2012, 00:17

Verdt et forsøk :)

Eitelen
Fersk

Legg innav Eitelen » 23 mai 2012, 18:06

Det var faktisk dårlig jording på den øvre sylinderen. I tillegg fikk den antagelig for mye luft, men la inn en god filt-duk i luftfilterboksen og nå starter sykkelen og går på begge sylindre :)

Når jeg skal løyse den ut fra stillestående merker jeg at sykkelen sliter hvis det er litt motebakke. Nesten som den ikke tåler belastningen og kveles. Kan dette tyde på for stram clutch, eller gåen clutch for den del?
- Aprilia RS 250 97'
- BMW E-36 Coupè 96'
- Kawasaki Ninja 636 03'

Brukeravatar
Raptor33
Gold

Legg innav Raptor33 » 23 mai 2012, 20:12

Aiaiai!

Ikke smart å legge inn noe som blokkerer luften!
Prøv heller å få justert det ned på forgasseren ;)

Brukeravatar
AleksanderK
Webmaster
MC: Ingen
Sted: Bergen

Legg innav AleksanderK » 24 mai 2012, 08:54

Jeg ville justert forgasseren. I manualen står det grunninnstillinger vil jeg tro.
Still den til grunninnstillingene og ta det derfra. Husk å ta ut filten fra luftfilteret! :p

Hvis det var dårlig jord på en sylinder så kan det ha bidratt til å gjøre problemet verre.
Puss over jording på begge coilene, bytt pluggledninger, og juster gasser. Da tror jeg at du kommer langt :g
//Webmaster på Apriliaforum

Eitelen
Fersk

Legg innav Eitelen » 25 mai 2012, 11:04

Gode ting! Skal få sett på det når tiden strekker til :D
- Aprilia RS 250 97'
- BMW E-36 Coupè 96'
- Kawasaki Ninja 636 03'

Brukeravatar
Stianlokkeberg
Fersk

Legg innav Stianlokkeberg » 07 jun 2012, 08:04

2002 RS250 / Wossner+Jim Lomas
2005 KTM 640 SM

Gå tilbake til «RS250»