Kjøpte meg en Nydelig pen RS for knappe to uker siden med intensjonen om å ta tunglappen på mc til våren. Jeg fikk fattern med ut å lærekjøre siden han har kjørt mc i opptil flere år. Vi kjørte til den lokale nedlagte fergekaien for at jeg sku få prøve ut guttedrømmen jeg har hatt siden jeg var guttunge!
Etter vèl 10 min etter jeg økte temperaturen ganske kjapt før sykkelen daua helt. Dette skjedde første gang mens jeg kjørte på førstegiret nedover en slakk bakke. Så jeg prøvde for første gang å starte sykkelen på 1. gir, det gikk noen meter. Automatisk gav jeg naturlig nok litt gass for å se om det hjalp, men jo mer pådrag jeg gav, desto fortere daua den. Altså kubba fullstendig.
Kjølevannet på ekspansjonstanken var ved korrekt nivå under baksetet. Olje blandes rett i bensinen i stedet for å bruke oljepumpen. (forrige eiers initiativ)
Etterhvert som sykkelen fikk hvilt seg og temperaturen på vannet sank prøvde vi å starte igjen. Den startet, men motorlyden endret noe tone til noe mørkere på en måte.
MEN da vi satt den i 1. gir, daua den igjen. Startet på nytt, og gav turtall ved girskifte - da gikk den i gir og klarte å stå på tomgang med clutchen inne. men når vi løste ut på giret og gav pådrag daua den etter par - 3 meter.
En god halvtime senere med venting starter vi igjen og får kjørt den ca 2 km før den stoppet igjen. Etter enda en halvtimes tid var det på'an igjen i ca 1.5 km lenger. dette pågikk helt til sykkelen var kjørte hjem i garasjen igjen av min far. Stedet jeg prøvekjørte er ca. 6 km hjemmefra. Dette skjedde foregående søndag.
Prøvde å starte RS'en for en times tid siden. Da var samme mørke tonen der, og når jeg satt den i 1. gir kubba den helt. Men fikk start på den rett etterpå.. Finnes det noen som har hørt om noe lignende, evt hva som kan være galt?
Jeg har desverre ikke så god peiling, men er svært lærevillig!
Ser frem til å bli skikkelig bruker på dette forumet, har fått et kjempegodt inntrykk av innleggene jeg har lest