R-cdi til RS '07
- Øystein G
- Bronze
- MC: Aprilia Rs125 '07 Black
- Sted: Beitostølen
- Kontakt:
R-cdi til RS '07
Hei! Lurer på å kjøpe en R-cdi boks til Rs'n, men jeg finner ingen av den nye typen noen plass.
Jeg trenger da den som passer til det nye ledningsnettet osv.
Vis noen veit om en plass å få kjøpt så legg inn link her.
Takk for svar!
Jeg trenger da den som passer til det nye ledningsnettet osv.
Vis noen veit om en plass å få kjøpt så legg inn link her.
Takk for svar!

Fp ++
Ja, sjekket senest i dag med produsenten... Problemet er at du har ikke mulighet til å ha en rave 1 ventil og R-CDI samtidig, slik jeg har forstått det. Da Rave 1 styringsboksen er intergrert i CDIen, dette betyr at det er flere ledninger som går i kontakten til CDIen enn det som er på R-CDIen så kontaktene vil ikke gå om hverandre. Videre så er det ikke intergret Rave styringsenhet i R-CDIen da den er laget til de gamle modellene som har separat Rave styring.
RS250 96` Chesterfield 280cc, VHM gulltopper, carbon hugger, Gilles rearsets, CRG bremsehendel og goodridge stålomspunne liner
- Øystein G
- Bronze
- MC: Aprilia Rs125 '07 Black
- Sted: Beitostølen
- Kontakt:
Hmm. Jeg har allerede lurt på å bare drite i eksosventil. Har ikke lyst til å ta sjangsen på att det samme skal skje igjen som skjedde nå, også er det så vanskelig å stille inn. Også har jo en del av de som har peiling her hevdet att det faktisk kan gå bedre med bare plata over hullet.
Så det fins en R-cdi som funker på det jeg har nå bare uten om eksosventil?
Så det fins en R-cdi som funker på det jeg har nå bare uten om eksosventil?

Fp ++
Re: R-cdi til RS '07
Hvordan skal d være sant? hvis du får samme åpningen på en åpnet ekososventl som en som er kappet så sier d jo seg selv at denn ikke går noe bedre...
Aprilia RS250 1998mod.
(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

Altså... Du kjøper Ikke R-CDi for å driti i eksosventil, noe av det mest ulogiske jeg har høt... Jeg vet ikke om noen "racing" totakter uten eksosventil...
KTM 380 med 65 hester på veiva har eksosventil, Aprilia RS250 har eksosventil(er), RS125 har eksosventil... Bare for å nevne noen få spreke...
R-CDI er vel og bra det... Men gjør det nå ordentlig iallefall... Er vel heller ikke umulig at du kan tøs opp CDI kontakten din og kjøpe en Rave 1 boks og en R-CDI, da en kombinert CDI/rave gjør samme jobben som en R-CDI + rave boks så skal du ikke se bort ifra at du kan stokke om ledningene som går inn til cdien og få ordnet begge deler uten at jeg har noen annen grunn til å si dette enn logikk..
Anyways, med Rave 2 så må du borre et hull i sylinderen av samme sorten som du finner på Polini 154cc kitet, hullet går paralellt med Rave bladet inn i eksosporten på sylinderen... Jeg vet ikke åssen det er å borre i alumium men det er iallefall noe jeg ikke ville gjort selv av frykt for å ikke få det til ordenltlig å bare ende opp med å skade sylinderen... Dette hullet trengs for at raven skal fungere optimalt, om det er 100% nødvendig vet jeg ikke... Men jeg tviler sterkt på at de lagde det for moroskyld!
Er forresten ikke så enkelt som jeg skal ha det til med ledningsnettet... Speedometeret til 06- passer ikke på 07, så da må du nok kjøpe nytt spedometer også om ikke mer og speedoet alene har en listepris på 600EURO.
Så jeg ville satset på å sette meg ned med "ledningsnett kart" for de som klarer å få tak i det til 07 modellen og sammenligne med -06 og se åssen de ter med muligheter for å stokke om å få inn en separat Rave boks.
KTM 380 med 65 hester på veiva har eksosventil, Aprilia RS250 har eksosventil(er), RS125 har eksosventil... Bare for å nevne noen få spreke...
R-CDI er vel og bra det... Men gjør det nå ordentlig iallefall... Er vel heller ikke umulig at du kan tøs opp CDI kontakten din og kjøpe en Rave 1 boks og en R-CDI, da en kombinert CDI/rave gjør samme jobben som en R-CDI + rave boks så skal du ikke se bort ifra at du kan stokke om ledningene som går inn til cdien og få ordnet begge deler uten at jeg har noen annen grunn til å si dette enn logikk..
Anyways, med Rave 2 så må du borre et hull i sylinderen av samme sorten som du finner på Polini 154cc kitet, hullet går paralellt med Rave bladet inn i eksosporten på sylinderen... Jeg vet ikke åssen det er å borre i alumium men det er iallefall noe jeg ikke ville gjort selv av frykt for å ikke få det til ordenltlig å bare ende opp med å skade sylinderen... Dette hullet trengs for at raven skal fungere optimalt, om det er 100% nødvendig vet jeg ikke... Men jeg tviler sterkt på at de lagde det for moroskyld!
Er forresten ikke så enkelt som jeg skal ha det til med ledningsnettet... Speedometeret til 06- passer ikke på 07, så da må du nok kjøpe nytt spedometer også om ikke mer og speedoet alene har en listepris på 600EURO.
Så jeg ville satset på å sette meg ned med "ledningsnett kart" for de som klarer å få tak i det til 07 modellen og sammenligne med -06 og se åssen de ter med muligheter for å stokke om å få inn en separat Rave boks.
RS250 96` Chesterfield 280cc, VHM gulltopper, carbon hugger, Gilles rearsets, CRG bremsehendel og goodridge stålomspunne liner
- Benjamin77
- Wannabe admin
- Sted: Revetal
- Kontakt:
Jeg kjører ikke med rave! ikke spesielt behagligt å kjøre med, men mer holdbart, og lettere å stille inn 100%
Honda RS125r og Honda RS250r på 92 hester har vel heller ikke eksosventil, så er absolut ikke noe man MÅ ha! De værste og dyreste kita man får til dissa sykklene har riktig nok eksosventiler. Personlig ville jeg fått slipt ned den orginale eksosventilen, og bytta CDIn
Honda RS125r og Honda RS250r på 92 hester har vel heller ikke eksosventil, så er absolut ikke noe man MÅ ha! De værste og dyreste kita man får til dissa sykklene har riktig nok eksosventiler. Personlig ville jeg fått slipt ned den orginale eksosventilen, og bytta CDIn
05 Aprilia RS150 ¨gone edition¨
Honda CBR1000RR HRP
Husqvarna TC450
95 Nissan 200SX S14
96 BMW 523i e39
We don`t ride fast, we just fly low!
Honda CBR1000RR HRP
Husqvarna TC450
95 Nissan 200SX S14
96 BMW 523i e39
We don`t ride fast, we just fly low!
Jeg fant noen sånne CDIer til de nyeste RS125 på nett... De hadde mer pins enn det som trengs for kun å drive CDI og Rave... Så om det er noe til den "elektroniske" forgasseren eller noe integrert i den skal du ikke helt se bort ifra... Nå er jeg ute på åpne vidder som du sikkert skjønner, men vær forsiktig ta litt forhåndsregler og gjør mye research før du går igjennom med dette så du plutselig ikke sitter der med haka i postkassa! Men vis du skulle klare å ordne opp i de "problemene" som er så skal det sies at Trond Hallen er det billigste stedet å få tak I R-CDi.
De boksene jeg fant er som sagt kun cdier til de nyeste rsene, tror du misforsto meg... Det er ikke HPI cdier, men originale CDIer til 07- RS125 fra Aprilia. Poenget er iallefall at det skal kobles til veldig mye mer greier i den enn i den gamle, så r-cdi drømmen din ser litt dødfødt ut inntil videre...
Men jeg har et forslag... Kjøp ledningsnettet til en 2006 modell og speedometeret fra en 2006 modell (det går kun til 12000RPM og ikke 14000RPM som ditt), så ser jeg ingen grunn til at du ikke skal kunne få R-CDI til din også
Overbevist om at dette vil være den beste løsningen OM ikke den eneste?
Men jeg har et forslag... Kjøp ledningsnettet til en 2006 modell og speedometeret fra en 2006 modell (det går kun til 12000RPM og ikke 14000RPM som ditt), så ser jeg ingen grunn til at du ikke skal kunne få R-CDI til din også