Her er historen slik eg endte opp med den.
Dagen kom da eg fylte 15år, Eg hadde nettop hatt konfirmasjon og va på leit etter ein fin lett mc.
Eg ringte rundt på veldig mange Hondaer, Ringte og avtalte møte tid med Norges siste registrerte mc.
men det viste seg slik at dette var en useriøs selger som solgte denne dagen før.
Da var det bare til å begynne å leite igjenn.
Eg fant ein strøken Nsr, Kanskje en av norges strøknaste? denne kostet 42 000.-
Det var rett og slett "kjærlighet ved førsteblikk" Denne ringte vi på med en gang, avtalte tid og betalte et depositum på 2000.-
Denne var da kjørt ca 10 000, Va forskjellige HRC dekaler og Jollymoto anlegg + Carbon reeds.
Her er "min første kjærlighet"
Så da ente det opp med at Eg, søstren min og farmin reiste til Stavanger/klepp for å hente den.
Når vi svingte inn i innkjørselen til huset så såg eg Hondaen, Da begynte smilet mitt å komme:)
Eg klarte rett og slett ikke å slutte å smile når eg såg denne. Vi stroppet den fast til tilhengeren og begynte turen hjem til Sauda.
Når vi kom til ferja så måtte eg ut å ta bilde av den for å sende til Venne mine.
Denne Hondaen fekk eg hatt det gøy med lenge, det va noe av det beste eg hadde kjørt, perfekt bunndrag og mellom register.
Men så kom dagen som eg hadde håp om at aldri skulle skje. Eg klarte å kolidere med grøfta noe som førte til Kondemnert Honda:'(
(Dette skjedde da i fjord sommer i starten av Juli)
Etter dette blei det 2harde månder som førte til mye deprisjonar og slikt:P
Til slutt fekk vi beskjed av forsikringselskapet at eg kunne kjøpe meg ny mc.
Noe som endte med at farmin tok turen innom sigma motorsport i Haugesund, Der stod ein Aprilia Rs125 "spesial edition"
Farmin sendte bilder av denne til meg og skreiv "Denne kommer eg hjem med nå".
Dagen kom når eg skulle hente den, eg hadde ikke lappen da, fordi eg klarte å stryke på oppkjøringa. Kjørte på rød lys....
Så da ente det med at ein venn av meg som klarte lappen kjørte den hjem, (han har en Cagiva mito evo svart/kvit)
Eg satt meg på den fyrte den opp og sko til å løyse den (noe som førte til at eg kvelte den)
Eg tenkte først at dette var noe dritt siden den va så vanskeli å løyse. men dette kom eg fort øver når eg fekk teken inn på denne.
Vhd (på mopedportalen) kjørte den hjem til sauda fra haugesund. han holdt på å bli gal av sperrå som var mellom 5000-6000rpm.
Dette klarte eg å holde ut med i et halvt år!!!!!!!!!! Sigma motorsport sa at de skulle ta å fjerne den, men til slutt når farmin va reist ut i nordsjøen så tok eg med friheten til å fjerne denne sperra.
Men det holdt ikke, Eg trengte mer!
Da begynte tanken med trim å komme inn i huet på meg. det gjekk 1månde så blei det bestilt inn
Jolly moto effektanlegg
Green air filter
El eksosventil
Dette kostet meg 5000kr og det er min beste invistering til nå!
Når eg hadde montert dette og skulle til å teste det så var det bånn gass og draget, lyden og følesen va noe av det råaste eg hadde opplevd!
Denne trimmen førte til at eg kjørte fra Cagivaen til Vhd. som da førte til Saudas sprekaste lett mc. 0-100 på ca 6sec toppfart 170km/t på speedo.
Eg kjørte fra biler og holdt følge med mellom tung mcar.
Her legger eg ved noen bilder eg tok i sommer
Så I midten av ferien var det på tide å teste Rsen på lang tur, Ruta var Sauda-Arendal= ca.35-40mil. Her tenkte eg smerte i ryggen siden eg har lest at mange får
litt vondt i ryggen av lengre turer. Eg hadde handlet meg inn vesker fra Biltema som passer perfekt til Rsen. (http://www.biltema.no/products/product. ... mId=135121)
Turen startet fint, Rolig kjøring for å få den varm. Så når eg kom på haukeli (Så er det en lang tunell som går rett fram, så når du kommer ut av den kommer det ein lang strekning) Her fant eg ut at eg skulle teste toppfarten. noe som gjekk fort opp til 160km/t, men de siste 10km/t tok sin tid!
På veien nedover møtte eg på Tyskere på tur som eg kjørte forbi (fekk ein liten Ghostrider følelse når eg suste mellom bilene:P)
Denne turen tok meg ca. 5 1/2t med ein 1/2t pause. Pausene var til for å få bake meg ein klype med General;)
Einaste eg kan si om Rs på langtur det er DU FÅR SJUKT VONDT I RÆVÅ!!!! :P men ellers var den god å kjøre, blir litt sliten av å ha fult turtall over alt visst du vil komme deg fort fram som eg gjor. I Arendal såg eg lite til 125ccm. Såg bare ein GasGas og ein Dealim roadwin R, Dealimen kjørte eg etter å lekte meg med ei stond, for ein dau lett mc iforhold til 2takt!
Så fekk Apriliaen sin første sjukdom :?
Eg hadde bestil Service, kjørte den ut til Sigma motorsport. Servicen gjekk fint, Da blei nytt bakdekk montert 17/70/160 elns:P
Men einaste problemet var at eg aldri kom meg heilt hjem
Da trudde eg den bare hadde blitt tom for bensin, det var akkurat samme symtomene. Bååååååååååååååååååååååååååååååp
Men når eg hadde stoppet heilt opp så viste det seg at den ikke vil starte igjen
Stempelet gjekk bare ned og opp. uten kompresjon.Da fant eg ut at den var Skjært
Aprilian blei levert ut dagen derpå til Sigma. noe som viste seg at skulle bli ein dyr erfaring!
Sylinder & stempel bytte kostet meg 10 000.-+!!
og de tok di over 1månde å skaffe delene, noe som gjorde meg noe irritert.
Men 03.10.2008 fekk eg den igjen, så nå mangler eg bare å kjøre den inn igjen så er det god gang;)
Kan vell legge ved noen bilder til siden det er alltid er kjekt å se på:)
Planer eg har å gjør visst økonomien holder til det;)
Gjort (*)
Ikke gjort (X)
Lakere sykkelen på nytt med samme farge (X)
Angel eyes (X)
Xenon lys (*)
Blå diode lys i dash (X)
34mm forgasser (X)
V force reed (X)
Sota baklykt (*)
Sota blinklys (*)
Karbon Framskjerm (X)
Karbon Bakskjerm (X)
Nytt kjede (X)
Nye drev (X)
Depot støtte (X)
Høyglans polere detaljer (*)
Rengjør motor å ramme (*)
Selge sykkelen kjøpe meg Bil eller RS 250 Til sommeren? (X)
Slik den står nå til dags. 1dag gammalt bilde
Må bare se hvordan økonomien blir i vinter:P
Kjeda meg her om dagen så eg fant ut at eg skulle bone Den eine lyd demperen (Så eg fekk se hvordan resultatet blir visst eg skal ta det på ein god del deler i vinter)
Før:
1Runde med Autosol
2runder med Autosol
Nå montert på Rsen:)
I vinter skal hele rsen få ein stoooooor gjenomgang med Autosol. Har allrede kjøpt inn 1kg så dette kan bli veldig bra.
Her er det to Film clip. Den i tunellen er med lyd demper den andre er med
Blitt lite skruing på Rsen i det siste pga økonomien. Men har ivertfall fått sendt den gummi tingen med farmin slik at han kan få laget den i alu plate
Men har fått fikset litt på bilen min

Fått ryddet vekk kabler osv i bagasjerommet
Hatte hylla med Kaldkatode i:)
Med lys på:)
Har fått montert tåkelys/grøftelys på bilen, + eg har fått bestilt Karbon deler til rsen som skal ver julepressang fra foreldrene mine
Se km standen te ein 1987 mod.!
Sjekk turtelleren til høyre^^
Nå har jeg endelig fått litt tid til rsen, så det første jeg gjorde var å ta av kåpene slik at jeg slepper å søle til kåpene når jeg polerer rammen.
slik sykkelen stod, du ser sånn halveis før og etter.
2 runder med autosol på "fotkviler brakketten" og bremse pedalen.
Ferdig med en del gram med autosol
Montert Xenon i nærlys og fjernlys
Fjærnlys:
Nærlys:
Et par runder til med autosol så blir det bra;)
Og jeg selger et sett med xenon lys til RS for 1200NOK her følger det med alt du trenger + monterings veiledning, Jeg brukte ca. 30min med å montere dette og da skrudde jeg av alle kåpene på den også. det er ivertfall H1 og H3 Pære 55W ballast 6000k (hvit lys=kraftigeste xenon), Jeg kan eventuelt slå av 200 i prisen visst kjøper har en bryter som vist på siste side
Beklager dialekt og skrive leifs
Jeg skal endre bilde størrelsen men jeg er trøtt så jeg tar det imorgen:)

mange fine beilder, å de liker vi