Det var lang behandlingstid på saken min(les historien nedenfor), og jeg trodde hele tiden at jeg måtte dekke skadene selv. Jeg startet å jobbe og spare penger. Når jeg senere fikk vite at jeg hadde vunnet saken, og forsikringen dekket alt, så satt jeg med en del penger. Så jeg bestemte meg for å bruke den del på sykkern. I mens jeg har ventet på å få sykkelen tilbake(les historien nedenfor), så har jeg fått gjort litt. Jeg har fått kjøpt inn det meste.
Å gjøre
[X] Lakkere felgene(svart halvblank, med litt sparklingeffekt i klarlakken)
[X] Trekke over sete i svart skinn
[X] Modde skiltopphenget
[X] Fikse vakuumnippen fra innsuget
[X] Fjerne CDI-sperren
[X] Montere Aprilia FP-svane
[X] Fjerne katalysator
[X] Sette på K&N 64mm powerfilter
[X] Sette på el. eksosventil
[X] Montere Dell'Orto 34 mm forgasser
[X] Polini 154cc-kit
[X] V-force 3 reed ventil
[X] = Kjøpt/gjort og montert
[X] = Startet/kjøpt, men ikke ferdig
[X] = Ikke gjort
- 7. juli 2006 -
Dette var dagen jeg kjøpte Aprilian. Jeg lagde stor kø i en oppoverbakke, da den ikke ville trekke mye mer enn 45-50 km/t. Dette skjedde på vei hjem fra MC-butikken. Nå vet jeg hvordan det er å kjøre moped. Det første jeg gjorde da jeg kom hjem, var å fjerne CDI-sperren.
- 20. mars 2007 -
Fikk felgene fra lakkeringsfirma. Jeg fikk bra tilbud på begge felgene, siden faren min skulle lakkere bilen sin der. Valget falt på svart halvblank, med litt effekt i klarlakken. Ble veldig fornøyd med resultatet. Samme dagen, leverte jeg felgene til verkstedet, så de setter den på før de leverer sykkern til meg.
Bilder kommer snart.
- 12. april 2007 -
Hentet sykkelen i dag
Hele sykkelen med nylakkerte felger:

Close up:

Så var det på tide å gjøre noe. Begynte å fikse skiltopphenget.
Slik så den ut:

Fjerna mye plastikk:

Tok denne fra et gammelt skiltoppheng til en kompis sin Cagiva Mito:

Endelig resultat:

Ikke no fancy metoder ble brukt her, men så lenge den holder er jeg fornøyd
Jeg rakk ikke å hente Polini-kitet idag, så regner med at jeg henter den fra posten imorgen.
- 14. april 2007 -
Startet med å demontere kåper osv:

Katalysatoren skal vekk:

Tok ut luftfilterboksen:

Det hullet må tettes, slangen fra katalysatoren satt der. Skal fikse det imorgen:

Fjernet plomberingen:

Skal sette på Polini-kitet og K&N powerfilteret likt, derfor kjører skal jeg kjøre FP, frem til powerfilteret kommer om litt over en uke. Det var det jeg gjorde idag. Skal fortsette imorgen
- 15. april 2007 -
Startet med å tette igjen hullet på luftfilterboksen(ment for katalysatoren):

Ny el. eksosventil kom på:

Bytte plugg. En platinum 10'r fra NGK:

FP-svane monteres:

Fikk montert den, men org. lyddemperen(2006) passet ikke på festene til fp-svanen. Den ble skeiv. Må lage nye hull i svanen imorgen:

Hadde tenkt til å sette på forgasseren, slik at jeg ble ferdig med det meste, men så klarte jeg å bøye nålen til den nye forgasseren. Må bestille ny fra Motorossi imorgen:

Det var det for i dag
- 19. april 2007 -
Har ikke gjort så mye pga. nålen til forgassern ikke har kommet enda(klarte å bøye den, en ny kommer innen mandag fra england). Så her er en veldig liten oppdatering.
Fikk original lyddemperen på fp-svane. Måtte lage nye hull.

Sånn ser sykkern ut nå:

Henta Polini 154-sylinderen for noen dager siden. Her er noen bilder av den:

Kjedelig å ikke få gjort noe mer pga. nålen
- 5. juni 2007 -
Jeg har ikke gjort alt denne dagen, men her kommer en stor update på det jeg har gjort. Jeg har dessverre ikke fått med meg mange bilder av prosessen
34mm forgasser monteres:

Stort K&N powerfilter:

Polini 154-kit kommer på:
Org. stempel:

Org. sylinder:

Polini-sylinder:

Jeg klarte å bøye stempelringene, og måtte derfor kjøpe nye. JEg fikk dem og monterte dem i går.
Nå, her kommer noe som sikkert kommer som en "overraskelse" for dere... jeg monterte Polini og alt sammen i går. Justere oljepumpen, satt på 175 dyse og starta sykkelen. Alt gikk perfekt, bortsett fra litt fusking fra 3500 rpm til 5000. Antar at dette er nålen som må justeres?
Hvertfall, her kommer den "gode" nyheten. Midt på natten i går, så drev jeg og testet sykkelen. Jeg hadde kjørt i 10-15 minutter uten å dra den noe spesielt. Så kom jeg til en lang strekning hvor jeg tenkte jeg skulle dra den litt på turtall. Jeg gjorde da dette, og hadde den kanskje litt for lenge på høyt turtall.
Så plutselig døde motoren midt på veien, kl. 1 på natten. Gjett hvor? Jo, AKKURAT det samme stedet jeg kræsjet aprilian i fjor. Det var kun noen meter i fra.
Jeg forsøkte å starte sykkern, men det hjalp ikke. Den ville ikke starte. Hjulet låste seg ikke da. Jeg måtte ringe viking, og de satt aprilian hjemme hos meg. Nå ligger den i garasjen, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Har den skjært seg?
Bilder fra da det skjedde:

--------------------------------
Historie
Jeg gikk til innkjøp av en Aprilia RS 125 2006 i juli 2006. En månede senere klarte jeg gjøre det store, kræsje den. Det var heldigvis ikke min skyld, og jeg fikk igjen alt på forsikringen. Skadene ble takstert til 42 000 kr(!). Den har vært på reperasjon siden august, og jeg skal hente den om en uke. Jeg gleder meg utrolig mye, da jeg har ventet i flere måneder på å få den tilbake.
Det ble store skader på kåpene, fordempern måtte bli byttet(store skader), radiatoren ble ødelagt. Småting som hendel, fothviler, blinklys, baklykten osv. måtte også erstattes.
Bilder fra skadene:

Mitsubishi Eclipse GS '97