Stempelbytte RS 250
Stempelbytte RS 250
Heisann! Ny her! Skal ta service på sykkelen min nå,en 2001 mod RS 250. Lurer på om det er noen som har tips til hvilke stempler jeg bør bruke? Lurer også på om hva jeg bør gjøre med eksos ventiler for å få disse mest mulig pålitlige med tanke på havari osv. 
2001 aprilia rs 250
x- yamaha LS 2
x- yamaha LS 2
Re: Stempelbytte RS 250
Hei, det kommer litt an på hvilke stempler du vil bruke. Har du noe trim på sykkelen?
Hvis det er din første gang anbefaler jeg deg og bare kjøpe dette kittet.
Da får du med alle pakningene du trenger og alt annet.
Skal du begynne og gå på single ring stempler må du først måle hvor stor sylinderen din er også kjøpe det stempelet som passer best
Men det er fint lite vits å gå på single ring stempler med mindre du har tunnet motoren din.
Eksos ventilene din er det bare en ting å gjøre hvis du vil være sikker på at du ikke skal havarere,
Disse gir deg også økt effekt! Jeg har de på sykkelen min og er veldig fornøyd.
Hvor i landet holder du til?
Hvis det er din første gang anbefaler jeg deg og bare kjøpe dette kittet.
Da får du med alle pakningene du trenger og alt annet.
Skal du begynne og gå på single ring stempler må du først måle hvor stor sylinderen din er også kjøpe det stempelet som passer best
Men det er fint lite vits å gå på single ring stempler med mindre du har tunnet motoren din.
Eksos ventilene din er det bare en ting å gjøre hvis du vil være sikker på at du ikke skal havarere,
Disse gir deg også økt effekt! Jeg har de på sykkelen min og er veldig fornøyd.
Hvor i landet holder du til?
1998 Aprilia RS250 Harada replica.
Takk for svaret
Jeg holder til ca 2 mil sør for gjøvik
Jeg har effektanlegg å andre dyser på sykkelen,det er jolly moto anlegg som sitter på den.
Jeg har effektanlegg å andre dyser på sykkelen,det er jolly moto anlegg som sitter på den.
2001 aprilia rs 250
x- yamaha LS 2
x- yamaha LS 2
Da trenger du nok ikke single ringed pistons med bare forskjellige dyser og et effekt anlegg. Og dessuten er 2 ringer bedre for gate sykkler. Mer drift sikkerhet. Og med det settet jeg linket får du pakninger og alt du trenger.
Originale stempel går for å være helt greie. Pro-X er dobbelring, men jeg har ingen erfaring med dem. Der vet kanskje du mer OJ?
Kan absolutt annbefale TTW, kjempeservice derifra.
Kan absolutt annbefale TTW, kjempeservice derifra.
Jeg kjørte jo aldri med orginal stemplene, har kun kjørt med Pro-X men tror ikke det er noe merkbar forskjell i det hele tatt!
Hoved grunnen til at jeg kjøpte de var at de var billigere på grunn av lav dollar kurs og AF1 racing bestilte jeg mye andre deler fra.
Hoved grunnen til at jeg kjøpte de var at de var billigere på grunn av lav dollar kurs og AF1 racing bestilte jeg mye andre deler fra.
Har vært inne å kikket på både AF1 og TTW på de forskjellige delene jeg skal ha,men har ikke regnet noe på hvor det lønner seg å handle nå med tanke på valuta. Selv om det strengt talt er viktigere for meg å få delene så sykkelen blir klar til bruk,enn prisen...
2001 aprilia rs 250
x- yamaha LS 2
x- yamaha LS 2