Det gikk ikke helt som planlagt. Den starta og gikk som den alltid har gjort, jeg lot den stå og gå litt før jeg kjørte rolig rundt i nabolaget for å få litt varme i den. Etter at den var oppi 70 grader så tok jeg den ut på "hovedveien", men tok det fortsatt rolig. Tror ikke nåla lå mye over 7000 da heller, og jeg kjørte i marsjfart da det plutselig gikk til dundas. Usikker på om det var noe smell, men hvertfall så "skrudde den seg av" og bakhjulet mener jeg låste seg (det ga seg når jeg clutcha).
Jeg forsto fort at det blir ikke no' iPhone, for detta kom til å bli dyrt da jeg hørte symfoniorkestret som spilte i motoren min når jeg trykte på starter'n etterpå.
Men det jeg virkelig vil vite er - hva kan ha skjedd? Har ikke verktøy her, og får den ikke bort til kammeraters verksted med det første - så lurte på om noen har idéer om hva for noe idiotisk jeg klarte å feile på? Skal sjekke det etterhvert uansett, men greit å kunne ha en ca pris i tankene.
Det gjelder en Aprilia RS 125 '01 mod, helt original med patetiske 14 hk (det skal ordnes før sommeren). Det var ikke minusgrader ute, den har stått i garasje hele vintersessongen, det var kjølevann på dyret (begynte å bli lite, men det var der), olje var det fult av.
Må ærlig innrømme at jeg kan mer om data enn motor, men prøver å lære litt, og skal prøve å få ordna detta selv med litt "supervising"(eng) av no kammerater. Så åpen for konstrukktiv kritikk, og eventuelt litt flame.
På forhånd takk. <3
EDIT: Kan også lufte at når jeg prøvde å starte den igjen, så ville den nok trolig starta om ikke batteriet var såpass flatt. Men ville ikke latt den stå på med disse lydene.