Hei! Har en aprilia etx. Har fjernet plomberingene i svanehalsen og sluttpotta(i vinter). Snorkelen i luftfiltret er også fjernet. Er 17-45 dreving. Var en 30mm gasser på da jeg henta sykkelen.
Så problemet er at jeg ikke kommer lengere enn 100-105 km/t. Drar dit i 4 giret, så stopper det bare helt opp liksom ikke noe mere guts igjen. Lurer på om hvilden dyse det er i gasseren nå, og hva som annbefales? Kan det være noe annet problem som forursake dette? Eller er det ikke mere å forvente av sykkelen sånn som den er nå?
Har ikke tengt å skaffe eksosventil.
vil ha mere fart! Etx
vil ha mere fart! Etx
1998 Aprilia ETX 125ccm
-
Thomas2805
- Fersk
Re: vil ha mere fart! Etx
dyser må du teste ut, og den dysen som står i må du sjekke (den kan jo være byttet ut av forrige eier).
men at den stopper sånn opp i 4. gir tror jeg er noe annet. siden den går bra på de lavere girene så får den jo bensin som gjør at den skal gå på alle girene.
men at den stopper sånn opp i 4. gir tror jeg er noe annet. siden den går bra på de lavere girene så får den jo bensin som gjør at den skal gå på alle girene.
Er ikkje det ei plombering i over gangen sylinder-svanehals? Skal ikkje det vere elektronisk rave på desse sykklane? Og viss den hakkar veldig kan du vere sikker på at det er for stor dyse.

Aprilia rs 125 free power 2005 mod
KTM sx 125 crosser
Hvordan skal den plomberingen se ut da? Er den inne i svana?
Hakking er det ikke.
Hakking er det ikke.
1998 Aprilia ETX 125ccm
Lest denne?
Trinn 4: Eksosventil, les dette.
Kan ikkje om denne sykkelen, men viss det er rotax 122 motor, så er det sikkert eksosventil som med vilje sitt fast på halv stille og blokkerer inngangen til svana. Denne plomberingen sitt rett over eksos festet der med muffleren. Forma som eit Rombe forma figur med tre skruar. Har du denne bør du kjøpe deg rave 1.
Trinn 4: Eksosventil, les dette.
Kan ikkje om denne sykkelen, men viss det er rotax 122 motor, så er det sikkert eksosventil som med vilje sitt fast på halv stille og blokkerer inngangen til svana. Denne plomberingen sitt rett over eksos festet der med muffleren. Forma som eit Rombe forma figur med tre skruar. Har du denne bør du kjøpe deg rave 1.

Aprilia rs 125 free power 2005 mod
KTM sx 125 crosser
Er rotax 122 motor. Er det den delen som tetter det hullet som går på skrå ned mot stemplet. En skrue i midten som holder den tingen som tetter hullet. Med rave 1, hva vil farta bli da sånn ca 
1998 Aprilia ETX 125ccm
det varierer jo helt på hvilken dreving du har
Aprilia RS250 1998mod.
(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

Sykkelen blir heeelt annerledes. Prøv å ta ut bladet i ventilen som står på nå. Toppdraget blir mye bedre, men ingen bunndrag. Med eksosventil får du toppdraget og samme bunndrag som du har nå ... Eksosventilen er verdt pengene.
- Thomas725
- Mekaniker
- MC: Aprilia rs 125 05mod
- Sted: Sykkylven
- Kontakt:
eksosventil er vert kvar en krone
med den drevingen som du skriver over her så får du sikkert en topp fart på ca 150 km/t
med den drevingen som du skriver over her så får du sikkert en topp fart på ca 150 km/t
leste i trim gaiden at det var ferdig kotakt til styringsboksen på RS. Er det noen som veit om det er samme greia på Etx`n? har kansje rave 1 på handa 
1998 Aprilia ETX 125ccm
- HåkonR
- Bronze
- MC: Aprilia RS 125 gp-1
- Sted: ski, akershus
- Kontakt:
Gå ut å sjekk da vel. Skal være en kontakt ved siden av batteriet på venstre side av sykkelen.
Aprilia rs 125 '02
-
martinandre1
- Fersk Racer
på min etx er det ikke noe hull. det er heller ikke noen skruer over eksosanlegget slik det er i guiden.. hva skal jeg gjøre ?
aprilia etx 1999, uplombert, gianelli effektanlegg, pipercross panelfilter, boyesen reedventiler, mx utblås/manifoild
Hmm, det du kan gjøre er jo å bytte sylinder.. 

Her skal det stå noe fornuftig.